کد خبر: ۵۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲

خیابان های شیراز از وجود معتادان و گدایان پاکسازی می شود

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، از 15 اسفندجاری کار جمع آوری گدایان، معتادان و افراد ولگرد در شیراز آغاز خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، رمضان امینی، در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: یکی از دغدغه های اصلی شهروندان، حضور معتادان خیابان گرد و گدایان در نقاط مختلف شهر است که با توجه به هماهنگی های انجام شده بین شهرداری شیراز و نیروی انتظامی فارس، شش نقطه برای اسکان و نگهداری موقت معتادان پرخطر و گدایان آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: معتادان و گدایان جمع آوری شده در این ایام بعد از پایان تعطیلات نوروز به حال خود رها نمی شوند و با هماهنگی دستگاههای مختلف، راهکاری اندیشیده شده برای درمان معتادان و ساماندهی گدایان عملیاتی خواهد شد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: مشخصات تمام کسانی که در قالب این طرح جمع آوری می شوند در یک بانک اطلاعاتی ذخیره خواهد شد.

امینی افزود: ساماندهی و تخریب خانه های مخروبه ای که محل تجمع و اسکان معتادان و افراد ولگرد شده و استعمال مواد مخدر در آنها انجام می شود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هرگونه تخریبی که در بافت تاریخی و قدیمی شهر انجام می شود همراه با طی مراحل قانونی و پس از اخطار کتبی به مالکان بوده است.

وی گفت: در بحث آماده سازی شهر نیز، تمام خیابان ها و شریان های ورودی و اصلی شهر روکش آسفالت خواهد شد و 30 نماد شهری و 31 نماد فرهنگی نیز در نقاط پرتردد نصب خواهد گردید.

او افزود: این نمادها در اشکالی مانند قاب گل، گوی گل، شمع گل، دیواره گل و پرچم گل در شهر اجرا می شود.

امینی گفت: کار گلکاری و زیباسازی نقاط مختلف شیراز نیز آغاز شده و تلاش می شود با اقداماتی مناسب سیما و منظر شهری برای ایام نوروز به بهترین شکل ممکن آماده شود.

وی، در خصوص استقرار ستادهای راهنمای سفر در ورودی های شهر شیراز افزود: تابلوهای مناسب برای اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و تسهیل دسترسی آنان به ستادهای تسهیلات سفر نیز نصب خواهد شد.

او اظهار کرد: پنج کمپ و 27 سالن ورزشی متعلق به شهرداری شیراز و اداره کل ورزش و جوانان فارس و 27 حسینیه و 17 پارک دیگر نیز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده اند.

انتهای پیام /
نظرات بینندگان