کد خبر: ۵۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
رئیس شورای شهر شیراز:

استانداری، قبلا با ما قهر بود/ اژدهای هفت‌سر فساد در شهرداری یک معضل است

در نخستین گام، واگذاری ارتفاعات گهواره دید به شهرداری مصوب شد و این اراضی به‌زودی به شهرداری شیراز به منظور سرمایه‌گذاری سپرده می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، غلام‌مهدی حقدل سه‌شنبه‌شب در جشنواره مهر خدمت و آیین تقدیر از کارکنان نمونه شهرداری شیراز اظهار داشت: برای توسعه متوازن و همه‌جانبه کلان‌شهر شیراز باید از تمام بسترها و فضاهای موجود بهره برد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه علم‌محوری و برنامه‌مداری باید در دستور کار مدیران و شهرداران مناطق شیراز قرار گیرد، ابراز داشت: علم روز باید در خدمت شهر شیراز باشد و تمام مدیران، شهرداران مناطق و کارکنان شهرداری در این راستا با دانش روز همگام باشند.

وی با اشاره به تعامل سازنده استانداری با شهرداری و شورای شهر شیراز افزود: در یک مقطع زمانی ارتباط شهرداری و شورای شهر شیراز با استانداری خوب نبود، گویا استانداری با این دو نهاد قهر بود اما در شرایط کنونی ارتباط متقابل و مطلوبی برقرار است.

واگذاری اراضی ارتفاعات گهواره دید به شهرداری

حقدل با قدردانی از استاندار فارس در راستای همکاری و حمایت از شورا و شهرداری شیراز گفت: ما می‌دانیم که به خاطر تحریم‌های دشمنان دولت توان کمک آنچنانی به پروژه‌های شهری را ندارد بنابراین با استاندار فارس به توافق رسیده‌ایم که زمین‌های ارتفاعات اطراف را به شهرداری واگذار کنند تا از طریق سرمایه‌گذاری بتوانیم توسعه شهری را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در نخستین گام، واگذاری ارتفاعات گهواره دید به شهرداری مصوب شد و این اراضی به‌زودی به شهرداری شیراز به منظور سرمایه‌گذاری سپرده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری در این ارتفاعات می‌توان علاوه بر اشتغالزایی برای هزاران نفر، رونق اقتصادی در شهر را نیز شاهد بود.

وی با بیان اینکه با صنعت گردشگری می‌توان برای تمام جوانان جویای کار در شیراز فرصت شغلی ایجاد کرد، اظهار داشت: باید با سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری رفاه شهر و شهروندان را فراهم کرد بدون اینکه به مردم فشار وارد شود.

باید تکیه شهر را به عوارض کم کنیم

حقدل با بیان اینکه باید تکیه شهر را به عوارض کم کنیم تا دست شهرداری از جیب مردم بیرون بیاید، گفت: شورای شهر با همکاری شهردار شیراز از تمام توان خود برای ساخت شهر و بهره‌گیری از فرصت‌ها استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر پاکدستی شهردار شیراز، تمام کارکنان شهرداری و سازمان‌های مربوطه اضافه کرد: شهردار و تمام کارکنان شهرداری از خدوم‌ترین و پاک‌ترین نیروها هستند اما حرفی در دلمان مانده که باید بگوئیم.

ضرورت حذف «اژدهای» هفت‌سر فساد در شهرداری


حقدل خطاب به شهرداران مناطق و مدیران سازمان‌های وابسته به شهرداری شیراز گفت: شما این‌همه کارهای بزرگ و مهم انجام می‌دهید، این‌همه پل، تقاطع و زیرگذر می‌سازید، زیرساخت‌های ناوگان‌های عمومی را تقویت می‌کنید، این‌همه پروژه‌های ماندگار در دست اجرا دارید اما در شورا و شهرداری از موضوعی غافل ماندیم و آن نیز حذف اژده‌های هفت‌سر فساد در شهرداری است.

وی بیان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در شهرداری‌ها اژدهای هفت‌سر فساد رخنه کرده‌اند، این اژد‌ها از کارکنان و مدیران شهرداری نیستند بلکه از بیرون نفوذ کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: امروز ورود اژدهای هفت‌سر فساد در شهرداری شیراز یک مشکل جدی است که به تمام کارهای بزرگ و با عظمت شهرداری خدشه وارد می‌کند.

جلوی اقدامات عناصر فساد گرفته شود

وی با بیان اینکه باید جلوی اقدامات عناصر فساد گرفته شود، تصریح کرد: چرا امروز در منطقه گویم شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم، این ساخت‌و‌سازها به‌یقین کار کارکنان شهرداری نیست اما باید جلوی مفسدان را گرفت.

حقدل اضافه کرد: بساط دیالوگ «چند می‌دهی تا کارت را در شهرداری انجام دهم»، باید برچیده شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های وابسته به شهرداری باید تلاش کنند تا پرده سفید شهرداری با لکه‌های سیاه کثیف نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امیدوارم سال آینده در سومین جشنواره مهر خدمت از پاکسازی عناصر فساد که قصد دارند اقدامات بزرگ شهرداری را زیر سئوال ببرند سخن گفته شود.

وی تصریح کرد: دامنه اژدهای هفت‌سر فساد باید از شهرداری شیراز جمع‌آوری شود و در این راستا نباید به بهانه کمبود نیروی انسانی از این مهم غفلت شود.

حقدل در ادامه برگزاری جشنواره مهر خدمت ویژه تقدیر از کارکنان نمونه شهرداری را حداقل کار ممکن برای قدردانی از کارکنان شهرداری عنوان کرد و ابراز داشت: تمام اقداماتی که در شهر شیراز انجام می‌شود حاصل تلاش شبانه‌روزی شما است و ما دست شما را می‌بوسیم و قدردان زحماتتان هستیم.

وی گفت: امید داریم که تا سال 94 مجتمع فرهنگی، رفاهی، تاریخی و ورزشی در شان کارکنان شهرداری شیراز احداث شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب طرح اختصاص یک‌میلیارد تومان اعتبار برای تامین سبد کالای کارکنان شهرداری سخن گفت و افزود: امیدواریم با این اقدام بخش کوچکی از زحمات کارکنان شهرداری جبران شود.

وی همچنین گفت: سازمان‌های وابسته به شهرداری شیراز باید طی سه سال به مرز خودکفایی برسند.

دومین جشنواره مهر خدمت ویژه تقدیر از کارکنان نمونه شهرداری شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و کارکنان شهرداری در تالار آزادی برگزار شد.

نظرات بینندگان