کد خبر: ۵۲۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
فرمانده سپاه فجر فارس:

به علی‌رضا قزوه افتخار می‌کنیم/ شاعران در مدح شاهچراغ(ع) شعر بسرایند

یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه شعر توجه به برخی مفاهیم مانند جنگ و انقلاب در شعر آیینی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، فرمانده سپاه فجر استان فارس در سومین دوره کنگره شعر پاسدار گفت: آمارها نشان می‌دهد که شرکت کنندگان در کنگره شعر پاسدار نسبت به دو دوره قبل سیر صعودی داشته و این نشان ازظرفیت پاسداران در حوزه شعر است.

سردار سرتیپ پاسدار دکتر غلامحسین غیب پرور در این کنگره که در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که سپاه را یک نیروی عظیم و عمیق خلق کرد که به مثابه یک تابلوی چند بعدی از هر منظر که به آن نگاه کنیم دراوج خودنمایی می‌کند.
وی گفت: سپاه در حوزه دفاع از انقلاب بسیار فعال و پویاست و هرجا صحبت ازبصیرت بوده، پاسداران در میدان حاضر بوده‌اند.
سردار غیب‌پرور با تشکر از سردار آسودی برای برگزاری این کنگره در شیرازخاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در حوزه پاسداران اهل قلم و شعر ظرفیت عظیمی دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: آمارها نشان می‌دهد که شرکت کنندگان در کنگره شعر پاسدار نسبت به دو دوره قبل سیر صعودی داشته و این نشان از ظرفیت پاسداران در حوزه شعر است.

وی با بیان اینکه شعر باید در خدمت ارزش‌ها باشد، افزود: مقام معظم رهبری بارها اشاره کردند که باید در مناقب ائمه اطهار (ع) شعرهای گسترده‌ای سروده شود و شاعران با مطالعه هر قسمت از زیارت جامعه کبیره می‌توانند آن را به شعر تبدیل کنند.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درباره توجه به شعر کودک تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه شعر توجه به برخی مفاهیم مانند جنگ و انقلاب در شعر آیینی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: این استان با داشتن 14600 شهید، ظرفیت گسترده‌ای برای کار فرهنگی دارد و ما باید بپذیریم که در انتقال مفاهیم دفاع مقدس کوتاهی کرده‌ایم.

غیب‌پرور گفت: زبان شعر الهام خداوندی است و من به چهره‌هایی چون علیرضا قزوه که هنر خود راوقف آرمان و اعتقادشان کرده‌اند، افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: باید از نعمت استعداد شاعری استفاده کنید و به طور قطع خدا از شما برای این نعمت سؤال خواهد کرد و لازم است تا جایی که می‌توانید از این ظرفیت‌ها استفاده کنید.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با ذکر اینکه اینجا سومین حرم اهل بیت(ع( است از شاعران دعوت کرد تا در مدح حضرت احمدبن موسی(ع) شعری بسرایند و از خود شعری در مدح این امامزاده واجب التعظیم باقی بگذارند.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
0
درود خدا بر سردار سپاه اسلام