کد خبر: ۵۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
آیت الله ایمانی:

دست‌اندرکاران طرح آرامش بهاری برنامه‌های خشک را کنار بگذارند

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه باید زیبایی‌های نوروز و ارزش‌های الهی حفظ شود، از تمام مردم این استان برای حضور در طرح آرامش بهاری دعوت کرد.
به گزارش شیرازه  آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع مسئولان و مدیران فارس از تمام مردم این استان برای حضور در طرح آرامش بهاری که توسط اداره کل اوقاف فارس صورت می‌گیرد، دعوت کرد و اظهار داشت: در زندگی فرصت‌هایی است که باید از آنها در مسیر بهبود کارها و شرایط استفاده کرد و باید از این فرصت در مسیر تعالی ارزش‌های والای انسانی بهره ببریم و اجازه ندهیم که فضا آلوده به گناه، معصیت و مسائل ضد ارزشی شود.

وی افزود: در طرح آرامش بهاری امسال، با توجه به تجربه سال‌های گذشته باید بتوانیم کاری برتر از نظر کیفی و گسترده‌تر از نظر کمی انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا(س) خاطرنشان کرد: مردم ما بدون استثنا، دوستداران و علاقمندان اهل بیت(ع) هستند و حرمت اهل بیت(ع) را بر تمام حرمت‌ها مقدم می‌دارند.

نماینده ولی فقیه در فارس، این استان را هم از نظر وجود امامزاده و بقعه متبرکه و هم از نظر مراکز سیاحتی، گردشگری، تاریخی و جاذبه‌های طبیعی در کشور ممتاز دانست و تصریح کرد: حرم‌های مطهر، مساجد قدیمی، خانه‌های زیبا، آثار باستانی و آب و هوای لطیف همگی در کنار یکدیگر، فارس را ویژه و منحصر به فرد کرده است.

ایمانی اضافه کرد: وجود بیش از یک‌هزار و 500 بقعه با برکت اهل بیت پیامبر(ص) در این استان، مراکز باستانی در شیراز، مرودشت، پاسارگاد، فیروزآباد، کازرون، جهرم و ... و جاذبه‌های طبیعی فارس به ویژه شهر شیراز،  فرصت‌ها را دوچندان و ظرفیت‌ها را مضاعف می‌کند و باید کمال استفاده و بهره را از آن داشته باشیم.

وی هماهنگی بین اوقاف، میراث فرهنگی و مجموعه مبلغان اعزامی در طرح آرامش بهاری را یک تلفیق مبارک دانست و افزود: در این طرح مبلغ کارآزموده در بقاع متبرکه و همچنین مراکز باستانی مانند تخت جمشید، پاسارگاد، مجموعه زندیه و سایر اماکن استقرار می‌یابد و با اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات دینی، جواب به مسائل شرعی و برنامه‌های فرهنگی به مردم خدمت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: دست‌اندرکاران و مجریان این طرح، برنامه‌های خشک یا افراطی را کنار بگذارند، تمام زیبایی‌های نوروز و معیارها و ارزش‌ها را لحاظ کنند، فضاهایی که در اختیار هست رنگ و بوی الهی داشته باشد، گفتمان حاکم بر این فضاها گفتمان الهی، معنوی و ارزشی باشد و طوری برنامه‌ریزی شود که مردم در عید تفریح کنند نشاط و شادابی داشته باشند و ارزش‌های الهی نیز حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح آرامش بهاری زمانی ارزشمند است که آن را طرح استانی و میهمانان آن را میهمانان استانی بدانند نه متعلق به اداره یا سازمان خاص و میهمانان نیز با یک خاطره خوب فارس را ترک کنند.

ایمانی در پایان با قدردانی از همکاری ادارات، موسسات و اقشار مختلف این استان در برگزاری پرافتخار سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه، از همگان برای همکاری و همیاری در اجرای این طرح بزرگ فرهنگی و ارزشمند دعوت کرد.

نظرات بینندگان