کد خبر: ۵۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲

منازل مبله مجاز به فعالیت می‌شوند

صاحبان منازل مبله استیجاری در فارس با رعایت مقررات و از طریق ثبت نام در سامانه ویژه این امر می‌توانند در نوروز و سایر ایام سال فعالیت کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس جلسه کمیته طرح ساماندهی منازل استیجاری این استان با حضور دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر فارس، معاون دادستان، رئیس جامعه هتل‌داران، رئیس جامعه مهمان‌پذیران، معاون اسکان ستاد، اداره اماکن نیروی انتظامی و نماینده فرمانداری شیراز و دیگر اعضای این کمیته در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی فارس برگزار شد.

در این جلسه پس از بحث و بررسی پیرامون نحوه فعالیت خانه‌های استیجاری (خانه، مسافر) در ایام نوروز مقرر شد صاحبان منازل مبله استیجاری که قصد فعالیت در ایام نوروز را دارند با مراجعه به سایت دبیرخانه کمیته ساماندهی خانه‌های استیجاری مستقر در جامعه هتل‌داران فارس به نشانی fars - hotels.com در آن سامانه ثبت نام تا زیر نظر جامعه هتل‌داران و با نظارت اداره اماکن نیروی انتظامی و معاونت اسکان ستاد بتوانند در ایام نوروز بر اساس ضوابط و نرخ‌های تعیین شده فعالیت کنند.

در این جلسه بر اطلاع‌رسانی منسجم به مسافران نوروزی در مورد مراجعه به مراکز تعیین شده برای معرفی و تحویل منازل استیجاری تحت نظارت به طرق مختلف تأکید و مقرر شد با افرادی که بدون در نظر گرفتن این ضوابط اقدام به اجاره دادن منازل خود به طور خودسرانه کنند با توجه به اینکه ماهیت این اقدام به عنوان تخلف صنفی محسوب می‌شود برخورد قانونی شود.

در ادامه این جلسه نیز مقرر شد دبیرخانه کمیته ساماندهی منازل استیجاری در سال 1393 با فعالیت مستمر و برگزاری جلسات تخصصی در مورد نحوه فعالیت منازل استیجاری سیاستگذاری لازم را اتخاذ کند.

در سال‌های اخیر با توجه به رویکرد برخی از مسافران به استفاده از خانه‌های اجاره‌ای، پدیده منازل استیجاری شکل گرفته است و بر این اساس برخی از افراد کلید به دست در طول ایام سال و به ویژه نوروز در مبادی ورودی شهر شیراز اقدام به تبلیغ و در نهایت اجاره دادن منازل خود به مسافرانی می‌کنند که به دلیل کمبود فضاهای اقامتی ارزان‌قیمت در پی اسکان در یک فضای با امکانات نسبی هستند.

پدیده خانه‌های استیجاری در برخی مواقع به یک معضل نیز تبدیل شده و گاهی سوء‌استفاده و یا تخلفاتی نیز در این خانه‌ها شکل گرفته و بر همین اساس در سال‌های گذشته همواره دغدغه مسئولان این استان ساماندهی این موضوع بوده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان