کد خبر: ۵۲۹۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

دانشگاه شیراز پیشگام در بومی ساز علوم انسانی

دانشگاه شیراز در جهت بومی سازی علوم انسانی و به طور تخصصی تر، بومی سازی علوم سیاسی در کشور پیشگام است.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشگاه شیراز، در راستای دستیابی به علوم انسانی اسلامی و بومی سازی آن اقدام به انتشار کتاب دیپلماسی و رفتار بین‏ المللی در اسلام  کرده است.

این کتاب توسط انتشارات سمت (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‏ها) در 277 صفحه منتشر شده است.

 نویسنده این کتاب گفت: این کتاب، نخستین تألیف مستقل سازمان سمت در زمینه دیپلماسی اسلامی است و انتشار آن گامی در دستیابی به علوم انسانی اسلامی و بومی محسوب می شود.

بهرام اخوان کاظمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز افزود: این اثر دربرگیرنده برخی راهکارها و راهبردهای لازم به کارگزاران حوزه‏ سیاست خارجی و دیپلماسی است و می تواند در تصمیم‏ سازی‏ ها و اخذ سیاست‏های اسلامی به سیاستگذاران وزارت امور خارجه موثر باشد.

کتاب دیپلماسی و رفتار بین‏ المللی، کتاب درسی رشته ‏های علوم سیاسی، مطالعات منطقه‏ ای و حقوق بین‏ الملل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دانشجوی ارشدعلوم سیاسی دانشگاه شیراز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
1
رد نظریه کاریزمایی بودن شخصیت امام خمینی از شاهکارهای استاد بهرام اخوان کاظمی است که شایسته است مورد توجه همه اندیشمندان علوم سیاسی بویژه علاقمندان به امام خمینی ره قرارگیرد
مدرس و نویسنده
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
0
این کتاب بیشتر حالت جمع آوری از منابع دیگر دلرد و نظریه جدیدی در آن یافت نمی شود و متاسفانه منابعی که از آن استفاده شده ذکر نشده است. بومی سازی علوم انسانی کار ویژه ای نیست که از این کتاب برآید. کتاب قبلی که توسط آیت الله مرحوم عمید زنجانی در این زمینه توسط انتشارات سمت سالها پیش انتشار یافته به مراتب غنی تر و قابل اتکاتر است.