کد خبر: ۵۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲

رئیس مجلس شورای اسلامی در شیراز: برخی رسانه‌ها با ولع درباره آمریکا می نویسند

بارها رهبری گفتند جلو واردات را بگیرید، نباید کشور با واردات اداره می شد و اگر این موجودات بی صفت علیه ما حرافی می‌کنند به خاطر ضعف های اقتصادی است که باید آن را به نقطه جهش و پرش تبدیل کنیم.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  صبح امروز در یادواره 2400 شهید غواص استان فارس با اشاره به رشادت‌های شهدا و صبر و استقامت خانواده شهدا گفت: این جلسات به اندازه ای شان و منزلت دارد که باید با لباس احرام وارد محفل شهدا شد

وی افزود: شهدا از روی احساسات عمل نکردند بلکه با عمق بصیرت و از روی شناخت این راه را انخاب کردند.

وی ادامه داد: گذشتن از جان خویش کار ساده ای نیست و شهادت دریچه‌ای است که به سوی هر کسی باز نمی شود بلکه افراد نادر می‌توانند در درگاه آن قرار بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به ذکر خاطره‌ای از شهید مفتح پرداخت که چند روز قبل از شهادت با حالی عجیب از شهادت خود خبر داده بود.

کلید راه بصیرت در مجاهدت است
لاریجانی تصریح کرد: شهید مطهری ضمن این که اهل فلسفه بود، عارفی شب زنده‌دار محسوب می‌شد که در اثر زهد به رقت قلب دست می یافت و وی هم روز پیش از شهادت، حضرت رسول اکرم(ص) را در خواب دیده بود که لب بر لبان وی گذاشته بود.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: بصیرت با خواندن و به مکتب رفتن به دست نمی‌آید بلکه  بنا به فرموده امیرالمنین علی(ع) تنها نصیب کسانی می‌شود که اهل مجاهدت باشند و یقینا کلید راه بصیرت در مجاهدت است.

لاریجانی ادامه داد: گاهی دیده می شود برخی افراد مدعی روشنفکری بیان می‌کنند که حماسه و شورآفرینی مربوط به دوران نهضت است و بعد از پیروزی باید تثبیت را از طریق نظام‌سازی دنبال کرد.

عقلانیت و احساس شور و شعور، دو بال پرواز به تعالی هستند
وی افزود: این مسئله سوءتفاهم است چون که در سبک زندگی اسلامی عقلانیت و احساس شور و شعور، دو بال پرواز به تعالی هستند و افرادی که تنها به فکر استفاده از عقل ابزاری هستند توفیق دیدار با ساحت‌های دیگر را نمی یابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با تامل در سنت اسلامی و سیره نبوی می توان در یافت که سراسر زندگی مسلمان باید امادگی رفتن باشد و باید به این امر توجه داشت که «مرگ‌آگاهی» و آمادگی یک مسلمان برای عزیمت تنها با مجاهدت تحقق می یابد.

وی افزود: یک انسان مسلمان «مرگ‌آگاه» است و با انسانی که در فضای مدرنیته صرفا در عملیاتی مکانیکی برای تولید و مصرف بیشتر به کار گرفته می شوند، تفاوت دارد.

لاریجانی ادامه داد: در فرهنگ و تمدن مدرن انسانها از یاد مرگ می‌گریزند و قبرستان‌ها را دور از شهر می‌سازند و کاری می ‌کنند که انسان غربی به موجودی استحاله شده، تبدیل می شود و آن را از مقام خلیفه‌الهی به انسانی مکانیکی تبدیل می کنند، در حالی که فرهنگ اسلامی از علوی برخوردار است که دنیای غرب قادر به درک آن نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت روزافزون ایران در منطقه گفت: امروز ایران سرافراز و تاثیر‌گذار بر تمام معادلات است و حتی دشمنان هم به این امر اذعان دارند.

لاریجانی ادامه داد: شاید  از لحاظ اقتصادی کشورهای اطراف و منطقه از ما بهتر باشند اما چیزی که عزت‌مندی ملت ایران را رقم زده، زنده بودن روح مجاهدت در بین مردم است و امروز همین روح مجاهدت بر سوریه تاثیر گذاشته و تمام معادلات، پول‌ها و سلاح‌های استکبار را بی اثر کرده است.

خنده آمریکا خیلی مفتضحانه است
وی با اشاره به سخنان اوباما که گفته بود، «هر وقت می بینم و می شنوم که ایران در سوریه فعال است و کمک می کند یا تلخی می خندم» اظهار داشت: حق دارید، باید هم برای شما تلخ باشد چرا که تا توانستید به تروریستها کمک کردید و موفق نشدید و این رایحه مقاومت در این سرزمین و تاثیرات انقلاب اسلامی بود که این تلخی را برای شما رقم زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خنده آمریکا خیلی مفتضحانه است و از روی یاس می خندند چرا که قدرت پیش بینی حوادث را از دست دادند و باید از آنها سوال کرد، این چه مدیریت جهانی است که نتوانستید حوادث منطقه را پیش بینی کنید.

نباید کشور با واردات اداره می شد
علی لاریجانی با تشریح دشمنی‌های آمریکا و دنیای غرب علیه ملت ایران و با برشمردن استعداد و ثروت های معنوی و مادی کشور، گفت: اکنون آنها اقتصاد ایران را هدف گرفته اند و ما بایستی به رونق اقتصادی در درون توجه ویژه ای کنیم.

وی با اشاره به برخی سیاست های غلط اقتصادی در گذشته خاطر نشان کرد: بارها رهبری گفتند جلو واردات را بگیرید، نباید کشور با واردات اداره می شد و اگر این موجودات بی صفت علیه ما حرافی می‌کنند به خاطر ضعف های اقتصادی است که باید آن را به نقطه جهش و پرش تبدیل کنیم.
برخی از رسانه‌ها با ولع بسیار درباره آمریکا صحبت می‌کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشورهای منطقه به رفتار ایران حساسند، بیان کرد: برخی از رسانه‌ها با ولع بسیار درباره آمریکا صحبت می‌کنند، این موضوع غلط است و عزتمندی ایران را می شکند.
وی افزود: به عنوان مثال، در بحث مذاکرات هسته ای ایران همیشه قائل بر راه حل مسالمت آمیز از طرق گفتگو بود اما این غربی ها بودند که میز مذاکره را ترک می کردند و امروز آنها هستند که به مذاکرات نیاز دارند و حالا می خواهند با برخی تاکتیک‌ها احتیاجی خود را به ما بفروشند.

علی لاریجانی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رهبری معظم فرمودند از مدیریت جهادی استفاده کنید، یعنی کسی که مدیر صحنه سیاسی است باید باور داشته باشد که می تواند از طریق روحیه جهادی از منفعت کشور پاسداری کند. مدیر عرصه اقتصادی باید بداند از راه اقتصاد مقاومتی می توان برای کشور مصونیت ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک حرف تبلیغاتی نیست بلکه یک واقعیت و تنها راه برون رفت کشور از این شرایط اقتصادی است.

وی افزود: غرب فهمیده است که ایران کانون و محور تحولات خاورمیانه است و مرتب گزینه های خود را امتحان می کند اما باید بداند نمی توان با ایران شوخی کرد، اینجا با مردان جدی مواجه است و کسی هم در عالم سیاست ایران ساده لوح نیست که با برخی اقدامات تاکتیکی دست از مقاومت بردارد و ما به این امر مفتخریم.


نظرات بینندگان