کد خبر: ۵۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۲

سپاه «فجر» در خرمشهر جشنواره ملی فرهنگی- هنری برگزار می کند

جانشین سپاه فجر فارس از میزبانی سپاه این استان در جشنواره ملی فرهنگی-هنری سرزمین نور در خرمشهر خبرداد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس، سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل گزنی گفت: در این جشنواره که روز جمعه 23 اسفندماه دراردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار می شود از حدود 15 فرهیخه فارس که خالق اثر در عرصه های فرهنگی هنری دفاع مقدس هستند تجلیل می شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره پس از بررسی و جمع آوری آثار فرهنگی و هنری مربوط به دفاع مقدس نسبت به معرفی برگزیدگان جشنواره در حوزه های شعر،متن ادبی،داستان کوتاه و فیلم نامه کرده که مورد تجلیل قرار می گیرد.

گزنی تصریح کرد: در جشنواره ملی فرهنگی-هنری سرزمین نور که توسط سازمان بسیج برگزار می شود یک روز آن را سپاه فجر فارس میزبانی می کند و در آن به معرفی شیراز به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) و برجسته کردن نقش فارس و رزمندگان آن در یگان های ارتش و سپاه در دفاع مقدس می پردازد.
جانشین سپاه فجر فارس تاکید کرد: جهاد سازندگی ما در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند که از جمله آن می توان به جاده سازی آبادان و ساخت پل بعثت والفجر 8 اشاره کرد که از دو کار شاخص فارس بود.
وی ادامه داد: در این برنامه از خانواده شهدای شاخص فارس از جمله شهید جاویدی و شهید اسلامی نسب که به شهید زهرایی معروف است تجلیل می شود.

گزنی خاطرنشان کرد: همچنین در این جشنواره کتاب های حوزه دفاع مقدس از جمله هلال مجنون شامل خاطرات سردار شهید ستوده ،چراغ خانه از زندگی مجید بنی هاشمی،کتاب بامداد در وصف نخستین شهید روحانی فارس و باز باران از خاطرات سرلشکر جاودانیان رونمایی می شود.
جانشین سپاه فجر فارس گفت: در این جشنواره که با حضور 2200نفر از دانشجویان استان برگزار می شود ، فرمانده سپاه فجر و مسئولان ستاد کنگره سرداران و 14600 استان فارس حضور دارند.
نظرات بینندگان