کد خبر: ۵۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۲

خودروهای مدل 88به قبل باید معاینه فنی شوند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس گفت: مدت اعتبار معاینه فنی 5 سال است و در حال حاضر اگر خودرویی مدل 88 باشد در آغاز سال 93 باید معاینه فنی شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، احمد خواست‌خدایی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس اظهار کرد: برنامه‌های اداره کل حمل‌ و ‌نقل و پایانه‌های فارس از یک ماه پیش شروع و جلسات متعددی با مجموعه دستگاه‌های مرتبط در راستای ارائه خدمات به مسافران برگزار کرده است.

وی افزود: جلساتی نیز با مجموعه صنف و رانندگانی که خدمات ارائه می‌دهند و همین طور با راه و شهرسازی، پلیس راه و امداد خودروها برگزار شد و هاهنگی‌هایی صورت گرفت تا نوروز امسال سفرهای ایمن در بخش حمل‌ و‌ نقل عمومی و ارائه خدمات بهتر به مسافران را شاهد باشیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های فارس ادامه داد: فروش اینترنتی بلیط نوروزی از یازدهم اسفندماه جاری شروع و تا هجدهم ادامه داشت که از هجدهم به بعد علاوه بر آن، فروش حضوری بلیط نوروزی نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 40 هزار بلیط نوروزی به فروش رسیده که 19 هزار مورد آن اینترنتی و مابقی حضوری بوده است.

خواست‌خدایی خاطرنشان کرد: نظارت بر وسایل نقلیه عمومی به صورت سر‌زده و روزانه انجام می‌شود و مدیران فنی آموزش‌های لازم را دیده‌اند که مراقب باشند تا وسایل نقلیه بدون برگه معاینه فنی و حضور مدیر فنی از پایانه خارج نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در این ایام که همکاران ما به صورت روزانه از پایانه‌ها بازرسی انجام دادند، مشکلی دیده نشد و عموم شرکت‌ها قوانین را رعایت کرده‌اند.

خواست‌خدایی تصریح کرد: مدیر فنی باید 11 مورد را با مسئولیت خود و شرکت مسافربری کنترل کند که مواردی مانند سیستم روشنایی خودرو، سیستم گرمایشی و سرمایشی، نظافت، چکش ایمنی، کیفیت صندلی‌ها و ... مشکل نداشته باشد.

وی در همین زمینه از ارائه 2 هزار چکش ایمنی به شرکت‌های مسافربری فارس در سال جاری خبر داد.

این مسئول اظهار کرد: مدت زمان پنج ساله اعتبار برگه معاینه فنی مورد اعتراض پلیس، راهداری و حمل‌ و ‌نقل و محیط زیست قرار گرفته چراکه در کشور ما استاندارد نگه‌داری وسایل نقلیه رعایت نشده و بهتر است معاینه در مدت زمان 2 تا سه سال انجام شود.

به گفته وی، طولانی بودن مدت زمان اعتبار معاینه فنی خودروها یکی از عوامل تشدید‌کننده آلودگی هوا است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان