کد خبر: ۵۳۲۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۲

اعتراض سردار غیب پرور به برخی قسمت‌های یک کتاب دفاع مقدس/ برگزاری یادواره شهدای سادات در سال 93

شهدا انسان‌هاي آسماني نبودند، آنان افرادي عادي بودند كه در كوچه‌ پس كوچه‌هاي همين شهر و ديار بزرگ شدند، آنان اسطوره نيستند، اسوه هستند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، سردار غلامحسين غيب‌پرور فرمانده سپاه فجر، عصر سه‌شنبه در مراسم قدرداني از دست‌اندركاران برگزاري يادواره‌ي شهداي غواص و آبي خاكي فارس، گفت: هيچ كس حق‌ندارد از شهدا اسطوره‌سازي كند.

وي با اشاره به داستان پرتاب تير توسط آرش كمانگير، اضافه كرد: شخصيتي نظير آرش كمانگير يك اسطوره است كه در موردش داستاني هم مي‌سازيم، جناب فردوسي شخصيت رستم را بسيار بزرگ مي‌كند، اين به واسطه‌ي عرق و غيرت و وطن‌پرستي ايراني است و ايرادي هم ندارد، اما آيا ما مجاز هستيم در حوزه‌ي رخدادهاي ديني و اعتقادي، همين رويه‌ را طي كنيم؟

غيب‌پرور با انتقاد به برخي كتاب‌هاي نوشته و چاپ شده در حوزه‌ي دفاع مقدس، تاكيد كرد: به بعضي نوشته‌ها در برخي كتاب‌هاي دفاع مقدس معترضيم و مصاديقي هم داريم اما براي پرهيز از اينكه نويسندگان دلخور نشوند بيان نمي‌كنيم، اگرچه در مورد آن شهيد بي‌سيم‌چي كه نيم‌ساعت قبل از شهادتش به من(غيب‌پرور) ملحق شد، به خيلي از قسمت‌هاي كتاب معترضيم، آنقدر فشار آوردند و در نهايت هم چاپ شد بدون آنكه اصلاح كامل شود، از قول من هم در آن كتاب چيزهايي نوشته‌اند كه تحريف است.

فرمانده سپاه فجر فارس همچنين با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در جمع مسئولان ستادهاي راهيان نور كشور، و با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري از باب يادآوري دو خطر را براي دوران دفاع مقدس مطرح فرمودند، دور نگه‌داشتن دوران دفاع مقدس از تحريف و ممانعت از فراموش شدن آن دوران را آن دو نكته عنوان كرد.

غيب‌پرور با اشاره به تحريف‌هايي كه در گذشته پيرامون رويدادهاي واقعه‌ي عاشوراي حسيني انجام شده بود، گفت: شايد كساني‌كه اين تحريف‌ها را انجام داده يا زمينه‌سازي كرده‌اند، آدم‌هاي بدي نبودند، منظور بدي هم نداشتند، از سر خيرخواهي هم حرفي را گفته‌اند، اما چه عاشورا چه دوران دفاع مقدس بايد بدون پيرايه باشد، آنچه اتفاق افتاده نقل شود.

وي با يادآوري اينكه تحريف‌ها در خصوص دفاع مقدس از همان زمان جنگ آغاز شد و ادامه پيدا كرد،‌ به بيان داستاني در خصوص ديده شدن سواري بر اسب سفيد در سوسنگرد و حركت آن سوار در ميدان مين و ... پرداخت و اضافه كرد: تلاش‌هايي مي‌شد و مي‌شود كه انحراف‌هايي ايجاد شود، ما همه بايد توان خود را به سمتي معطوف كنيم كه دوران دفاع مقدس را از اين آسيب مصون نگه‌داريم.

غيب‌پرور در خصوص موضوع دوم مد نظر مقام معظم رهبري و پيشگيري از فراموش شدن آن دوران و غفلت از دفاع مقدس، خاطرنشان كرد: برگزاري يادواره‌هاي شهدا، نوشتن كتاب، سرودن شعر و توليد فيلم همه و همه اقداماتي است كه براي جلوگيري از فراموشي آن دوران انجام شده و مي‌شود.

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري در خصوص توليد فيلم از كتاب‌هاي خوب تذكراتي را بيان فرموده‌اند، گفت: اگر قالب‌هاي جذب براي جوانان فراهم شود، به‌راحتي مي‌پذيرند،‌‌‌‌‌‌ سر و كار با فطرت‌ها دارد، اگر در اين زمينه موفق نبوده‌ايم،‌ دليلش بي‌هنري امثال من است.

غيب‌پرور همچنين با تصريح اينكه برگزاري يادواره‌هاي شهدا سال آينده نيز در استان فارس استمرار خواهد داشت، گفت: برگزاري يادواره‌ها يك تكليف است و سال 93 نيز چند يادواره‌ي خاص را در برنامه داريم كه يكي از آنها برپايي يادواره‌ي شهداي سادات است، بايد مردم بدانند چند نفر از 14 هزار و 600 شهيد فارس از ذريه‌ي حضرت زهرا(س) بوده‌اند.

فرمانده سپاه فجر تاكيد كرد: استان فارس مبتكر برگزاري يادواره‌ي شهداي سادات است كه براي اولين بار در سطح كشور برگزار خواهد شد.

عيب‌پرور همچنين با اشاره به خاطراتي از عمليات والفجر 10 در منطقه‌ي شلمچه، از شهيد مجيد سپاسي ياد و تصريح كرد: شهيد سپاسي، شهيد شاخص استان فارس به‌شمار مي‌رود و نبايد به‌هيچ عنوان از ياد او غافل شويم.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
0
سلام

با تمام احترام و علاقه ای که به سردار قائل این قسمت صحبتاشونو قبول ندارم . مگه شهدا اسطوره نبودند ؟
درسته همشون نبودند اما بقیه چی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
0
همه شهدا شاخصند همه شهدا فرزند حضرت زهرا هستند......