کد خبر: ۵۴۱۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
مديركل ثبت احوال فارس در گفتگو با شیرازه:

صدور بیش از 12 هزار کارت هوشمند ملی در فارس/ شیراز، جهرم و لار بیشترین ثبت درخواست را داشته‌اند

امكانات و تجهيزات در كليه ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها و بخش هاي استان فارس فراهم شده است و اين اداره كل آمادگي كامل دارد تا از متقاضيان در سراسر استان، درخواست صدور كارت هوشمند اخذ نمايد.

مديركل ثبت احوال استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: برای نخستین بار در کشور از اول دی‌ماه سال 92 کار اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در شیراز آغاز شده است.

محسن نعمتي ادامه اجراي طرح صدور كارت هوشمند ملي را يكي از مهمترين برنامه‌هاي اداره كل ثبت‌احوال فارس در سال 93 عنوان و اظهار كرد: امكانات و تجهيزات در كليه ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها و بخش هاي استان فارس فراهم شده است و اين اداره كل آمادگي كامل دارد تا از متقاضيان در سراسر استان، درخواست صدور كارت هوشمند اخذ نمايد.

وي از كارت اولي‌ها یعنی کسانی که به سن 15 سال تمام رسیده‌اند و تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند و همچنین کسانی که مشخصات هویتی شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و تاریخ تولد خود را تغییر داده و تاکنون نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام ننموده اند خواست تا هرچه سريع‌تر براي پيش ثبت نام كارت هوشمند ملي به سايت http://www.ncr.ir مراجعه نمايند.

نعمتی با بیان اینکه در مراحل بعد از سایر افراد نیز برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام می‌شود، مراحل ثبت‌نام را اینگونه تشریح کرد که پس از ثبت‌نام در سایت به افراد نوبت مراجعه حضوری داده می‌شود که در شهرستان‌ها باید به مراکز ثبت‌احوال و در شیراز به اداره کل ثبت احوال فارس واقع در بلوار همت جنوبی و یا اداره کل پست استان فارس واقع در بلوار مدرس مراجعه کنند.

این مقام مسئول هزینه صدور کارت ملی را 15 هزار تومان اعلام و مطرح کرد: هنگام مراجعه حضوری، عکس و اثر انگشت شخص گرفته و ثبت می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال فارس از صدور بیش از 12 هزار کارت هوشمند ملی در استان فارس خبر داد و افزود:  پس از شیراز، شهرستان جهرم و لار بیشترین ثبت درخواست را داشته‌اند.

نعمتی ضمن تاکید بر هرچه سریع‌تر ثبت‌نام کردن دو گروه اعلام شده برای اخذ کارت ملی هوشمند در ادامه مزایای این کارت را برشمرد و گفت: علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت‌های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه‌ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند. همچنین کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود.

وی با بیان اینکه با فراهم شدن زیرساخت‌ها کارت ملی هوشمند قابلیت ورود به پایگاه داده‌های سایر دستگاه‌ها را دارد، خاطرنشان کرد: این کارت می‌تواند به عنوان کارت سلامت، کارت ایثارگری و سایر کارت‌های افراد استفاده شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
یک شهروند
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
0
آقای نعمتی جان مثل اینکه حضرتعالی بی خبرید... یک تلفن به ادارات ثبت احوال شهرستان هایتان بزنید و توجیه کنید که این طرح وجود دارد...!!!؟؟؟ کازرون تماس میگیریم میگن فعلاً انجام نمیشه و از این صحبت ها... بعد این صحبت های شما تناقض داره با مراجعات حضوری مردم.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
0
خداست بزنه تعریهفته عجيبي است اين هفته:
نصفش تعطيل⛔
نصفش کار✅
نصفش پاييز
نصفش زمستان❄
نصفش صفر ⬛
نصفش ربيع الاول