کد خبر: ۵۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۳

صحن جدید آستان حضرت شاهچراغ (ع) پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

هر چند در اجرای پروژه با مشکلات و موانعی روبرو بودیم ولی بحمدا ..و فضل الهی پروژه شروع و در مراحل پایانی هستیم.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ساخت پروژه بزرگ ساخت رواق و صحن جدید آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) تا پایان امسال به اتمام می رسد.

حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در دیدار تابش مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و دیگر دست اندرکاران پروژه بزرگ ساخت رواق و صحن جدید آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) این پروژه را اثری ماندگار دانست و افزود: طرح توسعه سومین حرم اهلبیت (ع) قطعا می تواند در پیشبرد اهداف مقدس حرم احمدی و محمدی(ع) مفید و موثر باشد.

وی این پروژه را گل سرسبد تمام پروژه هائی دانست که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون در کشور انجام شده است.

نماینده مجلس خبرگان با ابراز امیدواری از اینکه این پروژه در سالجاری به پایان برسد بیان داشت: عشق به عبودیت و خدمت به اهل بیت (ع) موجب احداث و اجرای پروژه رواق وصحن جدید شده و امیدواریم هیچ مشکلی از جمله مسائل مالی این حرکت را کند نکند.

حضرت آیت الله دستغیب با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در امر تعمیم فرهنگ افزود: هر چند بحث تامین سلامت ، شفافیت و فرهنگ در اولویت برنامه های ما در حرمین شریفین می باشد ولی قطعا" طرح توسعه حرمین نیز یک نیاز بسیار مهم و ضروری است و امیدواریم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یار ویاور آستان مقدس سومین حرم اهل بیت (ع) در دیگر پروژه های طرح توسعه این آستان شریف باشد .

مهندس تابش مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در این دیدار روند احداث این پروژه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت : حدود 2 سال است که از کلنگ زنی این پروژه بزرگ توسط بنیاد مسکن و با همکاری دیگر دستگاه های اجرائی و دیگر سازمان ها می گذرد.

وی افزود: شاهکار این پروژه اتصال آن به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بدون هیچ واسطه ای است و تمام تلاش همکاران من در ساخت رواق و صحن جدید بر اساس طرح ارائه شده این بوده است که سلسله مراتب تشرف به حرم مطهر کاملا" رعایت شود .

مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد: هر چند در اجرای پروژه با مشکلات و موانعی روبرو بودیم ولی بحمدا ..و فضل الهی پروژه شروع و در مراحل پایانی هستیم .

گفتنی است پروژه صحن و رواق جدید حرم احمد بن موسی(ع) با زیر بنای 15000 متر مربع دارای شبستان های بزرگ مسقف، بالکن ویژه بانوان، بالکن vip ، صحن روباز، 2500 متر مربع سرویس و رواق ها که با معماری اصیل اسلامی ایرانی طراحی و با هنر آیینه کاری، نازک کاری، کاشی کاری و چوب کاری توسط هنرمندان برتر کشور به اجرا درآمده است.

پیشتر، حجت الاسلام اسماعیل پور، رئيس حوزه توليت آستان احمدي و محمدي(ع) گفته بود، طبق برنامه‌ریزی‌ها، قرار است صحن جدید آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) خرداد سال جاری آماده و تحویل شود.

نظرات بینندگان