کد خبر: ۵۴۹۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
گرامی‌داشت قربانیان سلاح‌های شیمیایی در فارس:

پدر دو جانباز شیمیایی: بخدا اگر وضع مالی خوبی داشتم به این اداره پا نمی گذاشتم!

باید رشته تخصصی مواد شیمیایی در دانشگاه ها ایجاد شود تا دانش آموختگان این رشته بتوانند نیازهای جانبازان شیمیایی و مواد شیمیایی را برطرف کنند.

به گزارش شیرازه، مدیرکل بنیاد شهید استان فارس در نشست گرامیداشت روز جهانی قربانیان سلاح های شیمیایی در شیراز گفت: تلاش کشورهای دنیا به جای سنگ اندازی در به رسمیت شناختن مساله صلح آمیز هسته ای ایران معطوف به ممنوعیت استفاده برخی کشورها از سلاح های شیمیایی در جهان شود.

مهدی پاکدل افزود: کشور ایران بیشترین قربانی از ترور و مواد شیمیایی داشته است که اگر یک درصد تلاش کشورهای دنیا برای مساله هسته ای ایران به از بین بردن سلاح های شیمیایی کشورهای استکباری معطوف می شد، شاهد ایجاد صلح در دنیا بودیم.

وی ابراز داشت: امروز کشورهای دارای سلاح های شیمیایی، به راحتی از ابزار سلاح شیمیایی برای کشورهای دیگر استفاده می کنند در حالی که استفاده از این سلاح ها در دنیا منع شده است.

پاکدل بابیان اینکه مدعیان حقوق بشر و انسانیت باید صحنه های درد و رنج جانبازان و ایثارگران ما را ببینند تاکید کرد: دنیا باید از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی عاری شود تا نسل بشری در مصونیت زندگی کند.

وی افزود: عزت، افتخار و سربلندی امروز کشور مدیون امام راحل و شهدا، جانبازان و ایثارگران است لذا باید ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به خوبی به جامعه و نسل جوان معرفی شوند تا دنیا با ایثارگری و فداکاری انها آشنا شود.

پاکدل با اشاره به اینکه خانواده های جانبازان در تمام دوران مجروحیت این دلاور مردان شرایط سختی را متحمل شده اند و همواره جنگ رابه همراه دارند افزود: ایجاد فضای راحتی و آسایش جانبازان و ایثارگران در قالب حرف و سخن نباید باشد.

وی بابیان اینکه مواد شیمیایی برای عموم مردم ضررهای جبران ناپذیری دارد عنوان کرد: باید رشته تخصصی مواد شیمیایی در دانشگاه ها ایجاد شود تا دانش آموختگان این رشته بتوانند نیازهای جانبازان شیمیایی و مواد شیمیایی را برطرف کنند.

این آیین با حضور تعدادی از جانبازان شیمیایی استان فارس برگزار شد و پیام دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان منع سلاح های شیمیایی به مناسبت این روز قرائت شد.

در پایان این جلسه پس از سه سخنرانی پی در پی و تاکید بر لزوم تکریم جانبازان و تلاش جهت رفع مشکلات آنان، پدر دو جانباز جنگ تحمیلی بدون پیش بینی قبلی از آخر سالن زبان به سخن گشود و از بی مهری برخی کارکنان بنیاد شهید نسبت به خانواده شهدا و جانبازان گلایه کرد.

وی با ناراحتی توضیح داد که چهار سال است که بنیاد برای تحقیق در مورد وضعیت جانبازان خانواده ما مامور به منزل فرستاده و در پرونده ما ذکر شده که ما پپرمرد و پیرزن برای نگهداری جانبازان نیاز به پرستار داریم اما تاکنون برای ما پرستار نفرستادند هر بار هم برای پیگیری مراجعه کردم مرا با بداخلاقی و داد و فریاد از اتاقشان بیرون کردند.

بخدا اگر وضع مالی خوبی داشتم دیگر در این اداره پا نمی گذاشتم. ما برای تهیه پوشک این جانباز شیمیایی هم در مضیقه هستیم در حالی که سخن از رفع نیاز جانبازان زیاد گفته می شود.

پاکدل دلیل عدم برخی رسیدگی ها را کمبود اعتبارات بنیاد اعلام کرد و به این پدر رنجدیده و دلشکسته قول داد که مشکلات آنها در اسرع وقت پیگیری شود.

گفتنی است روز 29 آوریل بر اساس مصوبه کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی و تصویب سازمان ملل متحد به عنوان روز بزرگداشت قربانیان سلاح های شیمیایی نامگذاری شده است
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
یادتت باشه شمادارین حقوق بیت المال میگیرید وای براحوالت یک لحضه درحق این پدر شیمیایی کوتاهی کنی شما مدیون خون شهدا هستیدودنیای قیمات جواب گو هستید