کد خبر: ۵۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
آیت الله ایمانی:

باید همه از سومین حرم به خوبی دفاع کنیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:این حرم باید کانون توجه مردم باشد و از همه اعتبارات برای ساخت و ساز حرم استفاده شود.
به گزارش خبرنگار سرویس سومین حرم اهلبیت علیهم السلام شیرازه؛ آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز فارس در جلسه شورای اداری استان که عصر چهارشنبه با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این حرم برگزار شد با اعلام این که‌ 57 هکتار اطراف حرم شاهچراغ به عنوان طرح مصوب شورای شهرسازی است از طراحی طرح جامع خبر داده و از مسئولین درخواست کرد تا در طرح تفصیلی همکاری لازم را داشته باشند.

امام جمعه شیراز افزود: ایجاد یک فضا برای اجتماع مردم در مناسبت‌های مختلف در کنار حرم‌های مطهر از اولیت‌هایی است که شهر شیراز فاقد آن است و باید در طراحی‌ها لحاظ شود.

وی با تاکید بر بهبود سریع راه‌های دسترسی مردم به حرم اظهار داشت: این راه‌ها بسیار بسیار نامطلوب است و با سرعت باید راه‌ها گشوده ترافیک خیابان لطف علی خان زند به سیبویه منتقل شده تا راه دسترسی برای زائران باز شود وفاصله حرم سید علاالدین حسین(ع) و مسجد جامع عتیق هم باید تعیین تکلیف شده و فضا سازی شود. آیت‌الله ایمانی با تاکید بر ضرورت ایجاد پارکینگ برای حرم افزود: خیابانی که در کنارحرم سید علاالین حسین به نام خیابان درب شیخ است باید گسترش پیدا کند تا مردم از خیابان لطف علی خان زند بتوانند استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این‌که «باید همه ما از سومین حرم به خوبی دفاع کنیم» اظهار داشت: این حرم باید کانون توجه مردم باشد و از همه اعتبارات برای ساخت و ساز حرم استفاده شده و بر اساس نکات مورد اشاره رهبری ما باید شاهد باشیم مجموعه غنی و قوی در خدمت زائرانی که قصد تشرف به این حرم‌ها را دارند ایجاد شود.

وی در پایان با اشاره به به این‌که شرایط موجود برای مردم قانع کننده نیست، بر ضرورت بهبود شرایط تاکید کرد.

آیت‌‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت حرم شاهچراغ(ع) دیگر سخنران در جلسه شورای اداری استان بود. وی با توجه به بذل توجه مقام معظم رهبری نسبت به شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)، اظهار امیدواری کرد که در این مسئولیت جدید، امانت داری خوبی باشد و سپس دو اولویت کاری خود را این‌گونه اظهار داشت: سلامت، نظم و شفافیت در مرحله اول و بعد توجه به مسایل فرهنگی و تلاش برای گسترش فرهنگ اسلامی و مکتب اهل بیت در جامعه که مورد تاکید رهبری است در اویت کاری قرار دارد.

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) با اشاره به مسئله توسعه و گسترش حرم های مطهر برای رفاه بیشتر و ارائه خدمت بهتر به زائران، افزود: از مسئولان و مدیریت ارشد استان برای هماهنگی و همکاری بیشتر و از همه مجموعه‌ها اعم از مجموعه‌های فرهنگی، که در توسعه حرم نقش موثری می‌توانند ایفا کنند دعوت به همکاری می‌کنم.

آیت‌الله دستغیب سپس با توجه به نقش توجه به امام زادگان به عنوان یکی از اسباب وحدت و انسجام، این مسئله را عاملی دانست که می‌تواند افراد را نسبت به نزول برکات الهی و الطاف خداوندی مستعد کند.

نظرات بینندگان