کد خبر: ۵۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز خبر داد

سفر اعضای شورا و شهرداری شیراز برای خرید واگن از چین

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: چند تن از مدیران شهرداری و شورا برای انعقاد قرارداد خرید مابقی واگن‌های مورد نیاز قطار شهری شیراز به چین سفر کرده‌اند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید احسان اصنافی اظهار داشت: در روزهای اخیر علی زحمتکش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، اسدالله حاجی زمانی مدیر عامل سازمان قطارشهری شیراز و ابراهیم شعرا نماینده شورا در قطار شهری به همراه تعدادی از کارشناسان برای خرید واگن‌های مورد نیاز به چین سفر کرده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: 300 میلیارد موافقت‌نامه اوراق مشارکت قطار شهری به صلاحدید مدیریت شهری در دو مرحله اعلام شد.
 
اصنافی ادامه داد: پیش از نوروز 120 میلیارد تومان از این اوراق مصوب و به بانک مرکزی ارسال شد که مجوز آن آمد و اوراق مشارکت به فروش رفت.
 
این مسئول اضافه کرد: 180 میلیارد تومان دوم در جلسه چهل و پنجم شورا مصوب شد که به بانک مرکزی ارسال می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: از 120 میلیارد اول، 40 میلیارد تومان برای پیش پرداخت بقیه واگن‌های شهری، 20 میلیارد تومان برای ترخیص 15 واگن که در گمرک داریم، 30 میلیارد تومان برای تکمیل تجهیزات فاز یک خط یک و 30 میلیارد نیز برای تکمیل ایستگاه‌های فاز دو خط یک شامل گلسرخ و ایستگاه‌های دو، چهار و شش مصرف شده است.
 
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه 180 میلیارد تومان نیز برای تکمیل فاز دو خط یک است، تصریح کرد: در حال حاضر کار ایستگاه میدان امام حسین توسط سازمان عمران شهرداری آغاز شده است.
 
به گفته این مسئول، ایستگاه چهار راه زند در مرحله سازه است، ایستگاه ولیعصر همزمان با پل کار می‌شود و هفت ایستگاه در محور مدرس وجود دارد که برخی بیش از 80 درصد پیشرفت دارند.
 
اصرار شورا بر مصوبه افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس
 
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در ادامه گفت: اواخر سال گذشته درخواست افزایش نرخ سال 92 مطرح و به سبب بحث هدفمندی در کمیسیون نگاه داشته شد.
 
وی افزود: به سبب همزمانی آن با هدفمندی یارانه‌ها و افزایش طبیعی نرخ‌ها کمیسیون صلاح ندید با فاصله کوتاه دوبار قیمت تاکسی افزایش یابد، بلکه تصمیم بر آن شد پس از هدفمندی، نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس توسط شورا اعلام شود.
 
اصنافی ادامه داد: بر همین مبنا دو افزایش با هم ادغام و در چهل و دومین جلسه شورا، حدود 30 تا 40 درصد افزایش نرخ نسبت به ابتدای سال 92 رخ داد.
 
این مسئول اضافه کرد: فرمانداری بر این مصوبه شورا ایراد گرفت که حداکثر 25 درصد بعد از هدفمندی می‌توانید افزایش دهید در حالی که ما بعد از هدفمندی به نسبت نرخ قبلی 10 درصد افزایش داشتیم.
 
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: از 40 درصدی که بر نرخ افزوده شده بود، 25 درصد متعلق به قبل از هدفمندی و 15 درصد مربوط به بعد از هدفمندی بود که به همین دلیل شورا بر روی مصوبه خود اصرار کرد.
 
انتهای پیام/

نظرات بینندگان