کد خبر: ۵۵۷۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

امام جمعه شیراز: اکنون باید شعار «تا زنده‌ایم باید کار کنیم» را سر دهیم

باید در تمام مسائل فرهنگی، شئونات اسلامی موج بزند چراکه فرهنگ ما برگرفته از اعتقادات ماست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: دشمن متوجه کار فرهنگی ماست و باید تهاجم او را پاسخ گوییم و علاوه بر آن، به او تهاجم ببریم زیرا ما اسوه‌های مردم جهان هستیم و باید کار ما برای دنیا الگو شود که در این راستا نیاز به حرکت جمعی و کار جهانی و پیوسته داریم.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در همایش «فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی»، فرهنگ را بستر سیال حرکت جامعه دانست و گفت: باید برای فرهنگ همیشه کار کرد زیرا اگر فرهنگ اصلاح شد، اقتصاد، سیاست و سایر مسائل اصلاح می‌شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر توجه به مسئله فرهنگ مصرف صحیح گفت: باید مصرف بهینه در جامعه ما حاکم شود و فرهنگ مصرف صحیح بر جامعه حاکمیت پیدا کند تا بتوانیم در مبارزه با دشمنان خود سخن حق و مطلب جدیدی را برای ارائه به آن‌ها داشته باشیم.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ عدالت، انصاف، احسان و ایثار در جامعه، آن‌ها را نیاز امروز جامعه دانست.

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد:‌ تأمین اهداف و مبارزه با دشمن امکان‌پذیر نیست مگر با یک حرکت عمومی و یک جهاد همگانی به تعبیر دیگر ما به کار، تلاش و حرکت فراگیر در جامعه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه حرکت مقطعی و اداری دوای درد جامعه ما نیست، تصریح کرد: ممکن است یک مدیر کار اداری خود را خوب انجام دهد اما جهادی که رهبر معظم انقلاب ما را به آن دعوت کرده است، باید مورد توجه قرار گیرد و در عرصه‌های مختلف جهادی عمل کنیم.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به آیه 78 سوره حج اشاره کرد و آن را دوای درد جامعه دانست و گفت: طبق این آیه خداوند تأکید می‌کند که فرهنگ ما از دین ما نشئت گرفته است که دین آسانی است و مطابق با فطرت بشری می‌باشد که اگر درست به دستورات دین عمل کنیم، تمام جهان را به آن متمایل و علاقه‌مند می‌سازیم.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه فرهنگ بستر اصلی زندگی انسان است، ادامه داد:‌ مطبوعات، رسانه‌ها، صدا و سیما، منبرها و خطبه‌های جمعه ما باید در عرصه‌های مختلف فرهنگسازی کنند.

وی فرهنگ ما را عجین شده با دین اسلام توصیف و تصریح کرد: باید در تمام مسائل فرهنگی، شئونات اسلامی موج بزند چراکه فرهنگ ما برگرفته از اعتقادات و باورهای ما است و چون دشمنان به اندیشه‌های ناب اسلامی واقفند هجوم خود را بیش از پیش کرده‌اند.

امام جمعه شیراز اصول انقلاب را موجب عزت و سربلندی دانست و گفت: دشمن متوجه وحدت ملی، ارزش‌ها و مسئولیت‌پذیری ما شده است و باید از این عرصه‌ها مراقبت کنیم تا بتوانیم هجوم دشمن را دفع کنیم.

وی با بیان اینکه باید روی توانمندی‌های درونی کار فرهنگی شود، گفت: باید به جوانان خودباوری را آموزش دهیم.

آیت‌الله ایمانی ضمن تأکید بر ضرورت توجه به مسائل اقتصادی و ترویج گفتمان کار گفت: فرهنگ کار باید به صورت‌ گفتمان در جامعه ما مطرح شود؛ همانطور که در زمان جنگ تحمیلی شعار «تا زنده‌ایم، رزمنده‌ایم» سر دادیم بایداکنون نیز شعار «تا زنده‌ایم باید کار کنیم» را سر دهیم و هیچگاه از کار خسته نشویم و در این راستا توجه کنیم که کار با کیفیت ارائه دهیم تا بتوانیم با دنیا رقابت کرده و تولیداتمان را به تولید دیگری تبدیل کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بدبخت بیچاره
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
هیچی دیگه ما تو ایران دنیا اومیدیم که شب و روز مثل .........کار کنیم فقط برای اینکه بتونیم زنده بمونیم آخرشم یه سری به راحتی آب خوردن پول مملکت رو بکشن بالا کاشکی حضرت آقا سال آینده رو سال مقابله با فساد مدیران اعلام می کردن .
sss
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
ما کار می کنیم شما بخورید