کد خبر: ۵۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

شهردار شیراز: برای ساماندهی مشاغل مزاحم، همه دستگاه ها همکاری کنند

در جهت تسریع در روند احداث و ساماندهی سایت باید تبلیغات صورت گیرد و از رسانه ها کمک گرفته شود.
به گزارش شیرازه، شهردار شیراز در حاشیه بازدید از سایت ساماندهی آهن فروشان، اظهار کرد: پیشرفت کار در سایت ساماندهی آهن فروشان رضایت بخش است اما اگر این اقدام با یک برنامه زمانبندی، اجرایی و اقتصادی همراه بود امروز در این سایت با مشکلات کمتری روبرو بودیم.

مهندس علیرضا پاک فطرت با بیان این که هزینه های بسیار زیادی توسط بخش خصوصی در این سایت صرف شده و تاکنون هیچگونه برگشت سرمایه ای هم نداشته است، گفت: باید به اعضایی که در این سایت سرمایه گذاری کرده اند حق داد؛ اگر اینجانب چنین کاری را آغاز می کردم در ابتدای کار، احداث یک ساختمان بسیار خوب را در ورودی این سایت در دستور کار قرار می دادم تا با برگزاری جلسات، اعضا را تشویق به سرمایه گذاری در این مکان نمایم.

وی افزود: در جهت تسریع در روند احداث و ساماندهی سایت باید تبلیغات صورت گیرد و از رسانه ها کمک گرفته شود.

شهردار شیراز با اشاره به این که مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل باید ماهیانه از سایت های ساماندهی مشاغل مزاحم بازدید کند، عنوان نمود: باید از نزدیک با مشکلات این سایت آشنا شد و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: با بازدید شهرداران سیستم تبلیغاتی نیز شروع می شود و شهرداری نیز سیستم تشویقی جهت انتقال آهن فروشان را بکار خواهد گرفت.

وی در خصوص تأمین آب، برق و گاز برای این سایت، اظهار کرد: اتحادیه صنف آهن فروشان نامه ای را در جهت تأمین آب، برق و گاز به شهرداری ارسال کند تا ما نیز به عنوان تسهیل کننده امور آن نامه را به سازمان ها و ادارات مربوطه ارسال نماییم.

علیرضا پاک فطرت افزود: وجود انبارهای آهن فروشان در محورهای امیرکبیر، گلستان و ... باعث مزاحمت برای شهروندان شده و اعصاب و روان آنان را آزرده کرده و از طرفی دیگر تردد ماشین آلات سنگین در آن مکان ها عامل ترافیک، تصادف و هرج و مرج شده است.

شهردار شیراز عنوان کرد: باید انبارهای آهن فروشان به این سایت منتقل شود و تنها دفاتر فروش آنان در سطح شهر فعال باشد.

وی افزود: آهن آلاتی که از دیگر شهرها به شیراز می آید در ابتدا باید به این سایت بیاید و بعد از مونتاژ به سطح شهر جهت احداث ساختمان منتقل شود.
 
علیرضا پاک فطرت با بیان این که پیچ و مهره کردن اسکلت فلزی بهترین روش در احداث ساختمان می باشد، گفت: اگر قرار باشد ساختمانی اسکلت فلزی شود باید اکثر مراحل مونتاژ در کارگاه هایی که در این سایت احداث می شود شکل بگیرد.

وی افزود: در جهت تأمین آرامش و آسایش شهروندان، هفته گذشته طی بخشنامه ای از سازندگان ساختمان و مهندسین ناظر در خواست نمودم تا آن جا که امکان دارد از جوشکاری در محل احداث ساختمان جلوگیری شود.

شهردار شیراز با اشاره به این که کارگران ماهر در این سایت فعالیت خواهند کرد، عنوان نمود: با مونتاژ شدن تیر و ستون ساختمان در این محل شاهد کاهش پرت آهن، بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن هزینه ها خواهیم بود.

علیرضا پاک فطرت با بیان این که ارتقای کیفیت ساختمان ها در شهر از اهداف مهم شهرداری می باشد، گفت: با آماده نمودن بتن در محل کارگاه های ساختمان نیز مخالفم و معتقدم که بتن را هم باید آماده بیاورند زیرا این اقدام موجب افزایش کیفیت ساختمان های شهر می شود.

وی از رسانه ها درخواست نمود تا با اطلاع رسانی موجب کاهش معضلات شهری شوند.

شهردار شیراز با انتقاد از وجود مشاغل مزاحم در شهر شیراز، گفت: در بسیاری از موارد شاهد رنگ کردن اتومبیل در پیاده روها بوده ام که این اقدام سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

گفتنی است، مطالعه احداث سایت آهن فروشان از سال 83 آغاز شد که در پی آن زمینی به مساحت30هکتار در حاشیه کمربندی شیراز مجاور شهرک بزرگ صنعتی توسط اتحادیه صنف آهن فروشان خریداری شد تا پس از ساخت، تمامی فعالان این حرفه کارگاه و انبارهای خود را به این محل منتقل کنند و در سطح شهر فقط دفتر فروش داشته باشند؛ هم اکنون پس از گذشت تقریباً ده سال از احداث این سایت، زیرساخت های آن از قبیل آسفالت، تک لبه گذاری، دیوارگذاری دور محوطه و نصب تیرهای برق انجام شده است
نظرات بینندگان