کد خبر: ۵۵۸۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۳

کمک 50 میلیون تومانی فرماندار شیراز به شهرداری «داریون»/ ارتقای دهستان «داریون» به بخش سرعت می گیرد

فرماندار شهرستان شیراز در بازدید از منطقه محروم داریون گفت که ایجاد اشتغال پایدار لازمه تحقق امنیت در داریون است.
به گزارش شیرازه، مصطفی امیری که از زمان بر عهده گرفتن سمت فرمانداری شیراز بازدید از مناطق محروم و روستاها را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده در هفتمین بازدید خود از مناطق محروم به همراه جمعی از مسئولان شهرستان شیراز به دهستان داریون رفت و از نزدیک با مردم دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرمانداری شیراز، مصطفی امیری در جمع مردم داریون با تاکید بر ضرورت حل مشکلات منطقه با بهره گیری از امکانات موجود اظهار داشت: مردم ولایتمدار دهستان داریون حق دارند خواستار ارتقای وضعیت معیشتی خود باشند و پیگیری مطالبات به حق آنها از خادمین در مجموعه دولت و سایر دستگاه ها  یک ضرورت مهم است.
نمانیده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه مسئولان به عنوان یک وظیفه مهم و تکلیف جدی باید پاسخگوی نیاز مردم باشند، تصریح کرد:  هدف اصلی از این دیدارهای رودرو و بدون واسطه حل مشکلات با هم افزایی و همفکری است.

وی با اشاره به یکی از درخواست های مردم منطقه داریون مبنی بر ارتقای این دهستان به بخش ابراز داشت: امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس بتوانیم روند ارتقای دهستان داریون به بخش را سرعت دهیم .

امیری تاکید کرد: به نظر می رسد بخش عمده ای از مشکلات داریون با ارتقای این منطقه به بخش مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تاثیرگذار امنیت در توسعه هر منطقه خاطرنشان کرد: امروز توسعه هر منطقه ای در هر جغرافیایی با امنیت و اقتصاد آن منطقه پیوند خورده است بنابراین ایجاد اشتغال پایدار لازمه امنیت و در نهایت رسیدن به توسعه است.

فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به ضرورت اعمال نگاه نوین به مقوله امنیت متذکر شد: نگاه به امنیت از بعد سنتی بیشتر توجه به بعد نظامی است اما در دیدگاه نوین به حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیست نیز توجه ویژه می شود.

وی با بیان اینکه در داریون بیشترین مشکلات در موضوع  امنیت اجتماعی و اقتصادی است، ادامه داد:  برای حل معضلات و مشکلات اقتصادی در این منطقه راهکارهایی مطرح است که یکی از راهکارها ایجاد شهرک صنعتی و کارخانه در منطقه به منظور ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت از مردم است.
عالی ترین مقام اجرایی در شهرستان شیراز با اشاره به نقش تاثیرگذار روستائیان در افزایش تولید تصریح کرد: ایجاد کارخانه و واحدهای صنعتی و تولیدی در این منطقه با توجه به شرایط جغرافیایی داریون می  تواند در توسعه اقتصادی استان نیز موثر باشد.
وی در ادامه با اشاره به تردد تعداد قابل توجهی موتورسوار بدون پلاک در منطقه افزود: تردد موتورسواران بدون پلاک تهدید جدی برای منطقه است  که ساماندهی آنها باید در دستور کار قرار گیرد.
امیری در این راستا بر ضرورت ایجاد کلانتری به منظور حل مشکلات امنیتی انتظامی در منطقه داریون تاکید کرد.
فرماندار شهرستان شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن 50 مشکل در منطقه داریون از اختصاص 50 میلیون تومان از اعتبارات شهرستان به شهرداری داریون خبر داد.

وی همچنین با اشاره به گلایه امام جمعه داریون مبنی بر عدم هماهنگی مسئولان ادارت با امام جمعه این منطقه افزود: پست ها و منصب ها از انشعابات ولایت فقیه است و مسئولان ادارات باید ارتباط نزدیک با نمایندگان ولی فقیه در بخش ها و دهستان ها داشته  باشند.

رییس شورای اداری شهرستان شیراز در پایان با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مردم منطقه خواستار رفع موانع موجود شد.

گفتنی است فرماندار شیراز در بدو ورود خود به داریون در گلزار شهدا و اداي احترام به مقام شامخ آنها ، بر ضرورت ساماندهی و مسقف نمودن و برق رسانی به گلزار شهدا تاکید کرد و سپس از درمانگاه ، بیمارستان و ورزشگاه نیمه تمام داریون نیز بازدید نمود
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدى
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
1
درود بر فرماندار معتدل ولايى و دوستدار محرومين ولى شيرازه شيطنت نكنى؟
امید
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
0
آقا یه فکری هم واسه شاپورجان بکنین...
مرتضي
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
0
با پنجاه تومان كي بخوره چندش بمونه