کد خبر: ۵۶۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳

شهردار شیراز: جلسات شورا مدیران ما را سرگرم کرده/ عضو شورای شهر: جای دیگری دنبال معاونانتان بگردید!

اگر شهرداری برنامه خود را به شورا بدهد ما مطابق آن از معاونان برای حضور در شورا دعوت می‌کنیم.

به گزارش شیرازه، شهردار شيراز روز دوشنبه در صحن علنی شورای شهر گفت: جلسات متعدد کمیسیون‌های شورای شهر مانعی برای حضور معاونین شهرداری در نشست‌ها و رسيدگي به امور دورن سازمانی است.

شهردار شيراز با اشاره به اینکه باید تعداد يا زمان جلسات کمیسیون‌های شورا کمتر يا حضور شهرداران و مديران مناطق شهرداري محدودتر شود، افزود: جلسات شورا مدیران شهرداری را سرگرم کرده و ما را براي برگزاري جلسات درون سازماني با مشكل مواجه شده ایم.

وی با بيان اينكه جلسات بیش از حد هم تاثیر منفی در روند شهری خواهد گذاشت، در خصوص انديشيدن راهكارهاي مناسب براي تامين درآمدهاي پايدار براي شهرداري، تاكيد كرد.

شهردار شيراز گفت: مي‌توانيم تعداد پروانه‌هاي ساختماني صادره در شيراز را افزايش دهيم، يكي از راهكارها تسريح در روند صدور پروانه است، سال گذشته سه میلیون و 700 هزار متر مربع پروانه صادر شد که می‌توانیم این رقم را به هفت میلیون متر مربع برسانیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه می توانیم صدور پروانه در شیراز را به دو برابر افزایش دهیم، گفت: صدور پروانه ساختمانی نماد رونق اقتصاد شهری است، مباحث برون سپاری و تکریم ارباب رجوع و پرسنل کارمند بر افزایش درآمد بودجه تاثیر خواهد داشت و همچنین باید به بحث تسریع در صدور پروانه های ساختمانی توجه داشت.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در پاسخ به شهردار شیراز گفت: ما که معاونین شما را در جلسات کمیسیون ها نمی بینیم. بهتر است پیگیری کنید ببینید معاونین شما کجا هستند.

دیهیمی اظهار داشت: شهردار این شهر حق دارد اعتراض کند در صورتی که وقت معاونت‌های شهرداری دائم در جلسات شورا بگذرد اما در واقع اینگونه نیست.

وی افزود: در این زمینه اگر شهرداری برنامه خود را شورا بدهد ما مطابق آن برنامه از معاونان برای حضور در شورا دعوت می‌کنیم تا خللی در روند فعالیت‌های آنان پیدا نشود هر چند برخی معاونان گاه دو هفته یک بار در شورا حضور می‌یابند.

نایب رئیس شورای شهر شیراز نیز در همین زمینه تذکری را به شهرداری داد و گفت: ما فقط شهردار را به صحن علنی دعوت می‌کنیم و شما باید مدیریت کنید که فقط کسانی که نیاز است از مدیران و معاونان در صحن حضور پیدا کنند تا سر و صدا مانع از فعالیت طبیعی شورا نشود و مدیران شهری هم از انجام وظایف خود باز نمانند

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید فهندژی سعدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
0
سلام وضعیت دریافت پروانه ی ساختمانی اسفناک است.