کد خبر: ۵۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
دبیر ستاد نکوداشت دهه مهدویت اعلام کرد:

کمک یک میلیارد تومانی یک خیر برای ساخت دانشکده مهدویت/ برگزاری جشن نیمه شعبان با حضور آیت‌الله خاتمی

مشارکت در ساخت دانشکده مهدویت یکی از فرصت‌های پیش‌روی مردم جهت انجام فعالیت‌های خیر در زمینه نشر معارف مهدوی است.
به گرازش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) ضمن تأکید بر لزوم توجه به مباحث مهدوی در عصر معاصر گفت: تحقق یک حکومت صالح، عادل و ارزشمند یکی از وعده‌های الهی در قرآن است.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق در نشست خبری تشریح برنامه های دهه مهدویت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خداوند در کتاب‌های آسمانی پیشین تأکید می‌فرماید که وارثان حقیقی زمین بندگان صالح هستند، گفت: لازمه عبد صالح شدن این است که مردم به وظایف خود آشنا شده و بدان‌ها عمل کنند تا وعده الهی تحقق پیدا کند.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعودی (عج) فارس ضمن اشاره به تاسیس بنیاد مهدی موعود (عج) استان فارس در سال ۸۴ تصریح کرد: این بنیاد در مباحث آموزشی، پژوهشی و تحقیقات مهدویت اقدامات ارزشمندی را تاکنون انجام داده و نتایج خوبی داشته است.

دبیر ستاد نکوداشت دهه مهدویت با اعلام اینکه از ۱۳ الی ۲۳ خردادماه جاری به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است، گفت: سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شد که از ۵ تا ۱۵ ماه مبارک شعبان هر سال به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شود که این دهه در تقویم‌های رسمی جمهوری اسلامی ثبت شده است.

حجت‌الاسلام حدائق با بیان اینکه هر روز این دهه با یک شعار نامگذاری شده است، اضافه کرد: موضوع مهدویت در اقتصاد و فرهنگ، مهدویت و رسانه زمینه ساز، مهدویت و معنویت، اخلاق، انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، همبستگی اسلامی، سبک زندگی اسلامی، جامعه منتظر و انتظار جهانی از جمله موضوعاتی است که این دهه بدان نامگذاری شده است و در این راستا برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که برنامه‌های پیشنهادی بنیاد مهدی موعود با هدف استفاده بهتر از ایام شعبانیه به ادارات و نهادهای مربوطه ارائه شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) دهه مهدویت را فرصت ارزشمندی برای رسانه‌ها جهت پرداختن به این موضوع عنوان و اعلام آمادگی کرد که کار‌شناسان، اساتید و پژوهشگران بنیاد آماده همکاری با رسانه‌ها در زمینه ارائه مطالب در خصوص معارف مهدوی هستند.

وی اعلام کرد: دبیرخانه ستاد نکوداشت دهه مهدویت با شماره تلفن ۵- ۲۳۲۰۷۶۴ که در بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) مستقر است پاسخگوی سوالات مردم و رابطین ادارات پیرامون مباحث مهدویت به‌ویژه برنامه‌های این دهه هستند.

حجت‌الاسلام حدائق ضمن تاکید بر اینکه کار بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) کار ستادی است نه کار اجرایی، تصریح کرد: متاسفانه گاهی در سطح شهر شاهد برگزاری مجالسی برای بزرگداشت نیمه شعبان هستیم که در شأن امام زمان (عج) نیست البته باید نیمه پر لیوان را هم دید و تمام ادارات و نهادهای مربوطه، این جشن‌ها را ساماندهی و مدیریت کنند تا از برکات این دهه به شایسته‌ترین نحو استفاده شود.

مدیر مرکز فرهنگی امام هادی (ع) فارس با اعلام اینکه نمایشگاه و فروشگاه تخصصی کتاب و محصولات مهدوی نیز در این بنیاد آماده ارائه خدمت به مردم است، گفت: فروشگاه و نمایشگاه مهدویت با شماره تماس ۲-۲۲۳۲۰۸۹۱ آماده ارائه خدمات به ادارات و نهادهایی است که علاقه‌مند به برپایی نمایشگاه هستند.

وی به برپایی دو جشن عمومی در طول سال توسط بنیاد اشاره و اظهار کرد: این بنیاد همزمان با آغاز ربیع‌الاول به مناسبت امامت حضرت ولیعصر (عج) و نیمه شعبان جشن برپا می‌کند که امسال نیز مراسمی روز جمعه، ۱۵ شعبان از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار خواهد شد و در آن از مهدی‌یاوران استان قدردانی خواهند شد.

حجت‌الاسلام حدائق با تأکید بر اینکه این بنیاد اعتبارات دولتی ندارد و یک نهاد کاملاً مردمی است، گفت: فعالیت‌هایی که در این نهاد صورت می‌گیرد از محل کمک مردم است که تاکنون حدود هزار و ۹۰۰ نفر در شیراز مهدی یاور وجود دارد که به این بنیاد کمک می‌کنند و در بین آن‌ها افراد ۳ساله تا کهنسال مشاهده می‌شود که از این تعداد هزار و ۵۰ نفر به صورت ماهانه مبلغی را کمک می‌کنند و ۲۵۰ نفر هم فعال بانکی هستند.

وی ارتباط بین بنیاد و مهدی‌یاوران را دوطرفه خواند و گفت: ماهانه نشریات و بسته‌های فرهنگی برای مهدی‌یاوران ارسال می‌شود. ‌

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت نخستین دانشکده تخصصی مهدویت جهان در شیراز اشاره و اظهار کرد: به‌همت این بنیاد و با اعتبارات مردمی، مراحل ساخت این دانشکده با حدود ۱۵ هزار مترمربع زیربنا از سال گذشته در زمینی که وقف امام زمان (عج) شده بود، آغاز شد و در ۱۱ طبقه با ظرفیت ۷۰۰ دانشجو احداث خواهد شد که تاکنون اسکلت فلزی حدود ۵ طبقه آن با حمایت‌های مردمی ساخته شده است.

وی ضمن بیان اینکه شیراز پیشینه دارالعلمی دارد و باید این جایگاه درخشان خود را حفظ کند، ضرورت ساخت دانشکده را یادآور شد و گفت: مشارکت در ساخت این دانشکده یکی از فرصت‌های پیش‌روی مردم جهت انجام فعالیت‌های خیر در زمینه مباحث مهدوی است که علاقه‌مندان جهت مشارکت در ساخت این دانشکده و اطلاع از پیشرفت پروژه، می‌‌توانند با شماره ۲۳۲۰۸۱۱ یا ۲۳۲۰۸۹۳ تماس گرفته یا کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب سپهر صادرات ۰۱۰۱۹۶۳۶۸۳۰۰۰ واریز کنند.

حجت‌الاسلام حدائق اظهار کرد: جهت دریافت کمک مردمی از محل سهم امام (ع) برای احداث دانشکده به محضر آیت‌الله‌العظمی سیستانی و آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی رسیدیم و نظر ایشان را نسبت به اختصاص سهم مبارک امام (ع) جهت ساخت مجموعه مذکور جویا شدیم، که آیت‌الله‌العظمی سیستانی فرمودند: «مجازید نصف سهم مبارک امام (ع) را در مورد مزبور مصرف، و نصف باقیمانده را به دفتر معظم‌له در قم ارسال کنید تا رسید کامل برای شما ارسال شود» و آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی نیز فرمودند: «مؤمنین مجاز هستند از یک سوم سهم مبارک امام (ع) برای این کار خیر استفاده کنند؛ خداوند به همه برکت دهد».

وی به ذکر خاطره‌ای درخصوص کمک‌های مردمی جهت ساخت دانشکده پرداخت و گفت: در یکی از مجالس که موضوع ساخت دانشکده مطرح شد، پسربچه‌ای ۸ساله جلو آمد و گفت این هزارتومان پول روزانه من است و بیشتر از آن ندارم که اگر داشتم برای کمک می‌دادم. من آن هزار تومانی را از او گرفتم و گفتم قطعا این پسربچه که تمام موجودی‌اش را در راه امام زمان (عج) می‌بخشد نزد امام دارای جایگاه است.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) فارس به ضرورت احداث دانشکده اشاره و خاطرنشان کرد: فرقه ضاله بهائیت نظر خاصی به شیراز دارد و می‌طلبد که آسیب‌زدایی در این زمینه صورت گیرد تا بتوانیم هرچه بهتر و شایسته‌تر جایگاه رفیع مهدویت را در سومین حرم اهل بیت(ع) حفظ کنیم و نسبت به فراگیر نمودن معارف مهدوی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد به‌ویژه تربیت اساتید از بین روحانیون و اساتید دانشگاه قدم‌های موثری را برداریم.

حجت‌الاسلام حدائق هزینه تقریبی ساخت این دانشکده را ۱۵ میلیارد تومان کرد و گفت: تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک مردمی در این زمینه دریافت شده است که یک میلیارد تومان از این مبلغ را فقط یک بانی خیر اهداء کرده است.

وی گفت: ‌در این دانشکده رشته‌های علوم انسانی با رویکرد موضوع مهدویت تدریس خواهد شد و هم‌اکنون با هماهنگی وزارت علوم در حال تدوین رئوس دروس این دانشکده هستیم.
نظرات بینندگان