کد خبر: ۵۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
آیت الله ایمانی:

همه باید فضا را برای کار کردن جوانان انقلابی فراهم کنیم/ دست کسانی که کار فرهنگی می‌کنند را می‌بوسم

امام جمعه شیراز گفت که با پرهیز از موازی‌کاری و افزایش هم‌افزایی می‌توان کارهای بزرگی در زمینه فرهنگ انجام داد.

به گزارش شیرازه، رئیس جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: باید فضا برای جوانان دردآشنای جامعه مهیا شود و نخبگان فرهنگی، دانشجویان و حوزویان هر کدام در عرصه‌ای کار را شروع کنند و کارهای خود را توسعه دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس، آیت الله ایمانی در اولین جلسه قرارگاه فرهنگی استان فارس بیان داشت: هدف از تشکیل قرارگاه فرهنگی پرهیز از موازی کاری است و با پرهیز از موازی‌کاری و افزایش هم‌افزایی می‌توان کارهای بزرگی در زمینه فرهنگ انجام داد و باید بین دستگاه‌های مختلف هماهنگی صورت گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد که در مدت 6 ماه یا کمتر قرارگاه فرهنگی عملیاتی شود تا نقاط آسیب و قوت آن شناسایی شود و با ارزیابی اشکالات محتوایی و شکلی آن در سال 94 حرکتی منسجم‌تر انجام شود.

امام جمعه شیراز بیان داشت: مسئله فرهنگ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است بنابراین باید با همدلی و تلاش مضاعف برای رفع این دغدغه تلاش کنیم.

آیت الله ایمانی افزود: فارس امکانات گسترده‌ای دارد. قرارگاه فرهنگی می‌خواهد این ظرفیت‌ها و امکانات را شناسایی کند و بیشترین بهره‌برداری را از این ظرفیت‌ها داشته‌ باشد. قرارگاه فرهنگی جز با تلاش همه اعضای جبهه فرهنگی شکل نمی‌گیرد.

آیت الله ایمانی در این جلسه که با حضور فعالین فرهنگی استان فارس برگزار شد، تاکید کرد: تلاش جبهه فرهنگی می‌تواند قرارگاه را موفق کند. جبهه فرهنگی استان و مجموعه‌های فرهنگی باید در حوزه‌های مختلف وارد شوند و برای دردهای فرهنگی جامعه دارویی پیدا کنند.

امام جمعه شیراز ضمن تشکر از فعالان فرهنگی خاطرنشان کردند: مسئولان باید فضا را برای انجام کارهای فرهنگی فراهم و موانع را برطرف کنند تا آن‌ها بتوانند کارهای اصیل فرهنگی و دینی را ترویج و توسعه دهند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس و شهر شیراز تصریح کرد: ظرفیت‌های بزرگی در شیراز نهفته است و مردم آن با فرهنگ، فکر و اندیشه آگاهی دارند و ایمان در عمق وجود مردم این استان ریشه دوانده است. ایمان و باور عمیق مردم استان فارس، ایمان عمیق و ریشه‌داری است که به سادگی نمی‌توان به عمق آن رسید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس خاطرنشان کرد: ایمان در قلب و دل مردم نهادینه شده و اگر مسائلی در جامعه دیده می‌شود خس و خاشاکی است که در روی دریا و اقیانوس قرار گرفته است و هرچند ظاهر دریا را آلوده را می‌کند اما عمق آن را آلوده نمی‌کند.

امام جمعه شیراز افزود: حرم‌های اهل بیت در فارس ظرفیت دیگر این استان و به ویژه شهر شیراز است و وظیفه ما توسعه و گسترش این حرم‌ها است و انتظاری که از فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت می‌رود از دیگر استان‌ها نمی‌رود.

نظرات بینندگان