کد خبر: ۵۶۸۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام حدائق:

دانشگاه مهدویت شیراز در دنیا بی نظیر است

استان فارس بعد از تهران دومین مرکز مهدی موعود(عج) فعال در کشور است و تا کنون حدود هزار و 500 مهدی یاور در فارس حضور دارند که با بنیاد مهدی موعود همکاری می کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در همایش مهدی یاوران استان فارس که به‌مناسبت فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج) در شیراز برگزار شد به احداث تنها دانشگاه تخصصی مهدویت در این استان اشاره و اظهار کرد: این دانشگاه ظرفیت پذیرش ۷۰۰ دانشجو را دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق با یادآوری اینکه این بنیاد در سال 84 در شیراز تأسیس شد، گفت: مهدی یاوران کسانی هستند که در مساعدت ماهانه خود نسبت به ترویج فرهنگ مهدوی تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این بنیاد افزود: بیش از 10 هزار نفر از کارمندان دولت طی 20 جلسه آموزش مهدوی را دیده‌اند و در سال گذشته 100 مربی مهدوی را برای استان فارس تربیت کردیم که هر کدام 120 ساعت دوره را گذرانده‌اند.

حجت‌الاسلام حدائق اعلام کرد: استان فارس بعد از تهران دومین مرکز مهدی موعود(عج) فعال در کشور است و تا کنون حدود هزار و 500 مهدی یاور در فارس حضور دارند که با بنیاد مهدی موعود همکاری می کنند.

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) فارس ابراز کرد: بنیاد بر این است که متقابلاً یک ارتباط فرهنگی با مهدی یاوران خود به‌صورت ماهانه داشته باشد و از طریق اهدای نشریات و بسته‌های فرهنگی به مهدی یاوران این مهم را دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: فعالیت دیگری که در دنیا بی‌نظیر است و در این بنیاد دنبال می‌شود، تأسیس دانشگاه مهدویت با متراژ 15 هزار متر زیربنا در 11 طبقه با ظرفیت پذیرش 700 دانشجوی مهدوی است که جزء منحصر به فردترین دانشگاه‌های کشور خواهد بود.

حجت‌الاسلام حدائق به فتواهای مراجع تقلید پیرامون کمک به ساخت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: آیت‌الله‌العظمی سیستانی استفاده از نصف سهم امام و آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی ثلث سهم امام را جهت کمک به ساخت دانشگاه مجاز دانستند.

وی با بیان اینکه اسکلت فلزی حدود 5 طبقه از بنای این دانشگاه آماده شده است، گفت: تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون تومان کمک مردمی برای احداث این دانشگاه صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حدائق از راه‌اندازی 17 شعبه بنیاد مهدی موعود(عج) در شهرستان‌های فارس خبر داد و گفت: فعالیت‌های مهدوی در شهرستان‌ها با هماهنگی ائمه جمعه و مسئولان و علمای شهر در حال پیشرفت است ضمن اینکه 6 استان کشور نیز در مباحث مهدوی تحت اشراف استان فارس قرار گرفته‌اند.

مهدیه شیراز و دانشگاه مهدویت با کمک مهدی یاوران ساخته می شود

عضو هیئت مدیره بنیاد مهدی موعود(عج) فارس هم در این همایش به تشریح فعالیت‌های این بنیاد طی یک‌سال گذشته پرداخت و گفت: از سال گذشته تاکنون چندین دوره آموزشی معارف مهدویت به نام «بهشت حضور» برگزار کردیم که در مجموع این دوره‌ها بیش از هزار نفر آموزش دیدند.

محمدعلی معین از اعزام حدود 60 نفر مبلغ به ادارات مختلف و اجرای بیش از دو هزار و 300 ساعت تبلیغ در سال گذشته خبر داد و افزود: برگزاری دوره تربیت مربی مهدوی برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز از جمله فعالیت‌های بنیاد مهدی موعود(عج) فارس است.

برگزاری مسابقات «میثاق با خورشید پنهان» با همکاری اداراه‌کل آموزش و پروش، تولید و پخش 3 هزار و 37 قسمت برنامه و بیش از 425 گزارش خبری با همکاری صدا و سیما در سه حوزه تولیدی، رادیو و تلویزیون، چاپ 7 جلد کتاب مهدوی، تشکیل ستاد نکوداشت دهه مهدویت به ریاست آیت‌الله ایمانی از دیگر فعالیت‌هایی بود که معین از آن‌ها نام برد.

وی همچنین خبر داد: مهدیه بزرگ شیراز و دانشگاه مهدویت که نخستین دانشگاه ویژه امام زمان(عج) جهت نشر فرهنگ مهدویت می‌باشد در حال ساخت است.

عضو هیئت مدیره بنیاد مهدی موعود(ع) فارس با بیان اینکه متأسفانه بهائیت با نام شیراز درآمیخته شده است، گفت: در قبل از انقلاب شرکتی جهت تبلیغ بهائیت در شیراز تأسیس شد که بعد از انقلاب مکان آن به دست انقلابیون افتاد و با نظر آیت‌الله‌ محلاتی مکان آن وقف امام زمان(عج) شد.

معین ادامه داد: با پیگیری‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و با همت استاندار وقت و حجت‌الاسلام قرائتی و حجت‌الاسلام حدائق آن زمین که حدود دو هزار و 400 مترمربع بود در اختیار بنیاد قرار گرفت که شهرداری شیراز نیز پروانه ساخت دانشگاه مهدویت در 15 هزار مترمربع به صورت رایگان برای این زمین صادر کرد و هزار مترمربع زمین نیز به این مساحت اضافه کرد و سازمان نظام مهندسی نیز به صورت رایگان کل نقشه‌ها و تأسیس این دانشگاه را متقبل شد.

عضو هیئت مدیره بنیاد مهدی موعود(ع) فارس اظهار کرد: یک خیر از سازمان نظام مهندسی نیز یک میلیارد تومان را برای آغاز عملیات احداث دانشگاه اختصاص داد و با تصویب شورای شهر بنا شد که شهرداری یک میلیارد تومان به این پروژه کمک کند و با نظر شهردار و شورای شهر کار ساخت و ساز مهدیه بزرگ شیراز و دانشگاه مهدویت به لطف خدا و مساعدت‌های تک تک مهدی یاوران در حال اجراست.

وی، احداث دانشگاه مهدویت را صدقه جاریه‌ای برای آیندگان دانست و گفت: مسلماً برکات انجام چنین اقدامی شامل حال نسل‌های بعدی ما نیز خواهد شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
United States of America
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
0
اشتباه لپی
"برگزاری دوره تربیت مربی مهدوی برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز از جمله فعالیت‌های بنیاد مهدی موعود(عج) فارس است."

اولین دورره نبوده در کشور
همین فارس تا حالا 2دوره برگزار کرده
توی اینترنت جستجو کنید ببینید توی کشور تا حالا چندتا دوره تربیت مربی مهدوی برگزار شده
خراسان رضوی 5 دوره برگزار کرده
تهران چندین دوره اجرا کرده
تا حالا بر اساس آمار مرکز نخصصی مهدویت قم 52 دوره برگزار گردیده از سال حدودا 58 بوده