کد خبر: ۵۶۸۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

حاشیه های سخنرانی عارف در شیراز؛ از قرآن خوانی پسر عارف تا استقبال متفاوت از توفیقی

دکتر صفوی پس از این شعار ها با لحنی تند خطاب به دانشجویان معترض، گفت:«بگویم شما را بیرون بیاندازند؟!... بیرون...بیرون»

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، سفر محمدرضا عارف معاون اول خاتمی به شیراز و سخنرانی روز پنج شنبه او در تالار فجر دانشگاه شیراز دارای حواشی بسیاری بود. خبرنگار شیرازه این حاشیه ها را چنین روایت می کند. این جلسه که قرار بود ساعت 14 برگزار شود؛ با سی دقیقه تاخیر برگزار گردید. ساعت 14:30 محمدرضا عارف وارد تالار شد که با استقبال حضار مواجه گردید. لحظاتی بعد جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم و سرپرست سابق این وزارت خانه واراد تالار شد. با ورود توفیقی جمعی از دانشجویان منتقد به عملکرد وی در فتنه 88، با سر دادن شعار مرگ بر فتنه گر از وی استقبال کردند. این شعار ها که تا حدود 10 دقیقه ادامه داشت با واکنش انتظامات سالن که از دانشجویان عضو انجمن فرهنگ و سیاست بودند مواجه شد. برخورد فیزیکی با شعار دهندگان و بیرون کردن تعدادی از آن ها هم موجب نشد تا جو ملتهب سالن آرام شود.

پس از 10 دقیقه پسر دکتر عارف پشت تریبون قرار گرفت و به تلاوت قرآن پرداخت.

با شروع تلاوت قرآن جو سالن آرام شد. تلاوت قرآن حدود 15 دقیقه به طول انجامید.

با پایان تلاوت قرآن دوباره جو سالن ملتهب گردید. این بار شعار ها یی نظیر« فتنه گر برو بیرون- توفیقی برو بیرون » توسط برخی از دانشجویان سر داده شد. و باز هم از طرف انتظامات دانشجویی سالن به دانشجویان شعار دهنده حمله شد. پس از آن اسماعیل غنی دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز؛ به سخنرانی پرداخت. و شعار دهندگان را افرادی خطاب کرد که وقت دانشجویان را گرفته و حق الله می کنند.

سپس دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز به بالای سن رفت. در این هنگام کمی جو آرام تر شده بود. اما سخنان صفوی همچون بنزینی بر آتش، سالن را به آشوب کشید. وی در سخنانی جنجال آفرین، دانشجویان معترض را افرادی معرفی کرد که پس از ظهور امام زمان، در مقابل ایشان خواهند ایستاد. این سخنان با واکنش شدید دانشجویان معترض مواجه شد.

شعار مرگ بر فتنه گر، شعار غالب دانشجویان معترض بود.

دکتر صفوی پس از این شعار ها با لحنی تند خطاب به دانشجویان معترض، گفت:«بگویم شما را بیرون بیاندازند؟!... بیرون...بیرون»

این سخنان وی سالن را به شدت ملتهب ساخت، به طوری که در میان سخنان وی عارف به روی سن رفت و وی سخنان خود را نیمه تمام رها کرده و پایین آمد.

با ورود عارف به جایگاه، دانشجویان معترض با شعار صل علی محمد یاور رهبر آمد به استقبال وی رفتند.

پس از آن عارف به سخنرانی پرداخت.

در این جلسه دانشجویان دانشگاه شیراز با در دست داشتن پلاکارد هایی با نوشته های «دانشگاه جولانگاه احزاب نیست»،«خیانت فتنه گران را نه فراموش می کنیم و نه می بخشیم»، «دکتر توفیقی آیا هنوز از مواضع خود در سال ۸۸ کوتاه نیامده اید؟»، «اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند- شیمون پرز»،«دانشگاه جای فتنه گران نیست» و «جمهوری اسلامی شعار مسلمین است، جمهوری ایرانی حرف منافقین است» نسبت به حضور جعفر توفیقی در دانشگاه شیراز اعتراضات خود را نشان دادند و همچنین با شعار «مرگ بر فتنه گر»، «فتنه گر برو بیرون» به استقبال وی رفتند.

عده ای از دانشجویان هم با شعارهایی خواستار رفع حصر سران فتنه شدند که موجب آشفتگی جلسه و واکنش سایر دانشجویان شد.

گفتنی است در این برنامه علاوه بر همسر دکتر عارف، جعفر توفیقی و معاون سیاسی- امنیتی استانداری فارس نیز حضور داشتند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
8
سايت شما كه بدش نيومد و خوشحال هم شد!!!!
pepsi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
یاور رهبر ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
عجب ياور رهبري؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
توفيقي رو در خبر كوبيديد عارف رو بزرگ كنيد!!!!!
چرا نميگيد تموم شعارها عليه عارف بود!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
0
خدا را شکر