کد خبر: ۵۷۰۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در گفتگو با شیرازه:

کمبود 400 اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شیراز/ ایستگاه‌های اتوبوس، باعث زشتی شهر شده‌اند

نقیب‌زاده از اختصاص حدود سه میلیارد تومان در بودجه امسال شهرداری برای بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس خبر داد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه، از کمبود تعداد 400 اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شیراز خبر داد و افزود: تاکنون تامین اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی بر عهده دولت بوده است و وزارت کشور با سهمیه‌بندی، تامین و توزیع اتوبوس بین شهرها شرایط ارائه خدمات را فراهم می‌کرده اما در سال‌های اخیر به دلیل شرایط حاکم بر کشور، وزارت کشور در بحث تخصیص اتوبوس اقدام چندانی نداشته است.

احمدرضا نقیب‌زاده افزود: از یک طرف با توجه به گسترش شهر، نیاز به افزایش خطوط جدید و مستقر کردن اتوبوس داریم و از طرف دیگر طبق قانون، اتوبوس‌های با 10سال کارکرد باید از ناوگان خارج شوند که عدم تخصیص اتوبوس توسط دولت به ناوگان اتوبوسرانی شیراز باعث شده برای تکمیل و تعویض اتوبوس‌ها کمبودهایی را در شهر شیراز داشته باشیم.

وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه در سال‌های آینده با حمایت‌های شهرداری در تامین ناوگان اتوبوسرانی بتوان کمبودها را پیگیری کرد، اعلام کرد: با توجه به شرایط کشور، تاکید شورا بر تامین اتوبوس توسط شهرداری بود و برای اولین بار در سال 92 تعداد 50 اتوبوس خریداری شد و امسال هم 50 میلیارد تومان برای خرید 75 دستگاه اتوبوس اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به بررسی وضعیت و کیفیت اتوبوس‌ها در جلسه کمیسیون حمل و نقل مطرح کرد: اکنون حدود 700 اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی ارائه خدمات می‌دهند که به تفکیک خطوط فعال، مشخصات اتوبوس‌ها به لحاظ سن، نوع و تجهیزات اتوبوس بررسی و مقرر شد در تخصیص اتوبوس‌های جدید کیفیت رعایت شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس در شیراز خاطرنشان کرد: عملکرد سازمان اتوبوسرانی در زمینه ایستگاه‌ها درگذشته عملکرد مطلوبی نبوده است و اکنون بیش از نیمی از ایستگاه‌ها سایبان ندارند. همچنین به دلیل عدم استفاده از ایستگاه‌هایی که از نظر طراحی و مصالح متناسب با شرایط مورد نظر باشد با یک وضعیت ناهنجاری در سطح شهر مواجه هستیم به‌گونه‌ای که بسیاری از ایستگاه‌ها تبدیل به عناصر زشتی شهر شده‌اند.

نقیب‌زاده از اختصاص حدود سه میلیارد تومان در بودجه امسال شهرداری برای بهسازی و ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس خبر داد و افزود: بهسازی ایستگاه‌های قبل و تهیه الگوهای سایبان با رعایت طراحی معماری از نظر تطابق با معماری کاربردی و انتخاب مصالح مناسب و همچنین رعایت جنبه‌های زیباشناسی برای ایستگاه‌ها در دستور کار هست که امیدواریم بتوانیم مشکلات این عوامل زشتی شهر را برطرف کنیم.

وی درخصوص یک‌دست نبودن وضعیت ایستگاه‌های اتوبوس در شیراز خاطرنشان کرد: در یک مقطع زمانی طراحی و نصب ایستگاه‌های اتوبوس به مناطق واگذار شد که هر منطقه بر اساس سلایق و شرایط خود وارد کار شد اما به طور کلی تمام ایستگاه‌ها از لحاظ کیفیت وضعیت مطلوبی ندارند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جوهری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
0
تعداد اتوبوسهای خط 59 بسیار کم است و مردم برای رفت وآمد در مضیقه هستند لطفا اتوبوسرانی فکری بکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
0
اين اتوبوسهاي اسكانيا كه فقط ظاهري شيك دارند بعضا بيشتر از اتوبوسهاي فرسوده دودتوليد مي كنند
چرا مسوولين رسيدگي نميكنند