کد خبر: ۵۷۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

مبارزه با مفاسد اقتصادی در استان جایگاه خوبی دارد/دستگاه قضایی فارس از «تولید» به معنای واقعی کلمه حمایت کرده است

آیت الله ایمانی از تمام دستگاه‌ها و مردم خواست تا با دستگاه قضایی همکاری کنند تا بتواند عدالت را در جامعه اجرا کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار رئیس دادگستری و شورای قضایی این استان که به‌مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد ضمن گرامیداشت سالروز شهادت معمار قانون اساسی ایران و 72 تن از یاران مخلص وی، اظهار کرد: موفقیت قضات در عرصه ارتقای معنویت و مسائل فرهنگی مهم است زیرا قضات ما قضات اسلامی هستند یعنی جای پیامبر(ص) و اوصیای او نشسته‌اند و طبعاً مسائل معنوی، فکر و اعتقادات آنان را محکم‌تر و استوارتر می‌سازد زیرا آنان کسانی هستد که از راز و نیاز شب برای استحکام فکر و اندیشه در روز بهره می‌گیرند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی با بیان اینکه پیامبران الهی در طول تاریخ نبوت و رسالت خود دو مأموریت مهم دعوت به توحید، قسط و عدل را دنبال کردند، خاطرنشان کرد: در ساخت‌وساز اعتقادی، دعوت پیامبران به سمت و سوی توحید بود که همه پیامبران مأموریت داشتند به مردم بگویند که خدا را عبادت و از طاغوت اجتناب کنند و این رسالت عموم انبیاء الهی از آدم تا خاتم بوده است.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به دعوت پیامبران به قسط و عدل گفت:‌ دعوت به قسط و گسترش عدالت در جامعه، نیاز به این دارد که فرمان پیامبر مُطاع باشد و دستور در قضاوت‌ها متبّع و عدالت به دست پیامبران اجرایی شود و مردم نیز تبعیت کامل از پیامبران داشته باشند.

امام جمعه شیراز در ادامه قوه قضائیه را پیشانی حکومت توصیف و اظهار کرد: خلیفه بودن حضرت داود پیشانی و نمادی دارد و آن هم حکم به عدل و حق در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت تشکیلات قضایی در نظام جمهوری اسلامی گفت: نظام برای تشکیلات قضایی جایگاه رفیعی مقرر کرده و آن را جایگاه انبیاء و اوصیای پیامبران می‌داند یعنی ادامه خط انبیاء در مجموعه دستگاه قضایی تبلور پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های مملکت باید با قوه قضائیه همراهی داشته باشند تا بتواند عدالت را در جامعه به نحو صحیح پیاده و اجرا کند.

آیت‌الله ایمانی به دیدار مسئولان قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم‌له با عباراتی بلند، رسا و متنوع در ابعاد مختلف از رئیس قوه قضائیه تجلیل به عمل آوردند و دوره ریاست وی را تمدید کردند و این نشان می‌دهد که رهبر معظم انقلاب چه ارزشی برای دستگاه قضایی قائل هستند و چگونه بر مسائلی که درون این قوه می‌گذرد، اشراف داشته و مسائل ریز و درشت قوه را با اشراف کامل مورد نظر و توجه خود قرار داده است.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در استان فارس نیز شاهدیم که مجموعه‌ای از یاران رئیس قوه قضائیه، دستگاه قضایی استان را مدیریت می‌کنند که باید مشابه همان تعابیری که رهبر معظم انقلاب برای رئیس قوه قضائیه مطرح کردند ما هم در جمع خود برای مدیریت دستگاه قضایی استان داشته باشیم.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه استان فارس عنوان کرد: مشهود است که احساس آرامش و امنیت به مردم استان داده شده است و مردم استان فارس واقعاً در فضایی تنفس و زندگی می‌کنند که احساس آرامش و احساس امنیت بر آن‌ها حاکم است.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی در سطح استان فارس جایگاه خوبی داشته است، گفت: حمایت از سرمایه پاک، سرمایه‌گذار شایسته و حمایت از تولید به معنای واقعی کلمه در جاهای مختلف در دستگاه قضایی این استان دیده شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس بر لزوم توجه به بازرسی‌های مداوم و پیگیری‌های مجدانه در کنار پیشگیری تاکید و اظهار امیدواری کرد که در آینده بتوان شرایطی بهتر از امروز داشت.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه دستگاه قضایی فارس در مسائل فرهنگی ورود خوبی داشته است، خاطرنشان کرد:‌ استان فارس علی‌رغم برخی از مظاهری که برای برخی از افراد ممکن است ذهنیت‌هایی ایجاد کند، از نظر مسائل معنوی و دینی در جایگاه بلند و رفیعی قرار گرفته است و دین و باورهای دینی در این استان از یک عمق و ریشه خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی به ستاد دیه گفت: مردم استان در جهاد در مال و رسیدگی به خانواده‌های نیازمند، پیشقدم هستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در فارس معیارهای ایمان از جمله جهاد در مال و نفس به وفور دیده می‌شود، اظهار امیدواری کرد که دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های استان از ظرفیت معنوی و مذهبی عظیمی که در استان وجود دارد، بهره بیشتری ببرند.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان شرایط دستگاه قضایی استان را مطلوب ارزیابی کرد و از همه دستگاه‌ها و مردم برای همکاری با این مجموعه دعوت کرد.

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس ، ایمانی
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
زارع
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۳
0
باتشکرازمجموعه موفق مدیران دستگاه قضایی استان بویژه دکترخداییان رییس ودادستان استان وقاضی نمونه کشوری آقای موسوی تبارکه موردتحریم اتحادیه اروپاودشمنان قرارداردودرهمایش امسال دستگاه قضایی ازسوی رییس قوه قضاییه وبه عنوان قاضی نمونه کشوری مورد تقدیرقرارگرفت وهمه قضات ولایی استان