کد خبر: ۵۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۴ تير ۱۳۹۳

مدیرکل کمیته امداد فارس: به دنبال روشهای نوین برای دریافت صدقه از مردم هستیم

مدیرکل کمیته امداد استان فارس از پیشرو بودن فارس در سامانه نظام جامع حمایتی در کشور خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر، سامانه نظام جامع حمایتی نرم افزاری است که با آن اطلاعات کامل نیازمندان به صورت شفاف و ریز با درج مواردی مانند اسم، نوع نیاز و منطقه محروم بودن و نبودن و... در قالب یک بانک اطلاعاتی به صورت آنلاین برای کمیته امداد در تمام نقاط کشور قابل رصد است و هرگونه نیاز و خدمت رسانی در این بانک اطلاعاتی ثبت می شود.

الهیاری ادامه داد: استان فارس در سامانه نظام جامع حمایتی در کشور پیشرو  است.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین به حضور 300 صندوق صدقه الکترونیکی در معابر عمومی شیراز اشاره کرد و گفت: مردم می توانند از طریق کارت بلیط الکترونیکی که معمولا همه شهروندان شیراز در اختیار دارند، از طریق این صندوق ها اقدام به پرداخت صدقه کنند.

وی با بیان اینکه برای استفاده از این صندوق های الکترونیکی بین مردم فرهنگسازی لازم صورت نگرفته، عنوان کرد: در سال گذشته هفت میلیون تومان از طریق این صندوق ها به کمیته امداد کمک شده که گرچه رقم بالایی نیست ولی برای شروع کار خوب است.

الهیاری در پاسخ به این سوال که"آیا برنامه ای برای افزایش صندوق صدقات الکترونیک در شیراز وجود دارد"، گفت: برنامه آینده ما این است که صندوق هایی طراحی کنیم که مردم بتوانند با آنها از طریق تمام کارتهای شتاب، صدقه پرداخت کنند. پس در تعداد صندوق های فعلی که تنها از راه کارت های شهروندی قادر به دریافت صدقه هستند، افزایشی صورت نمی گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس افزود: مردم تمام استان می توانند از طریق سامانه تلفنی 60002 ،که مختص تلفنهای ثابت است،  بین 500 تا پنج هزارتومان صدقه پرداخت کنند و در پایان برج شرکت مخابرات مقدار پول پرداخت شده از این روش را به حساب کمیته امداد واریز می کند.

الهیاری اظهار کرد: این سامانه تلفنی آسان ترین، بهترین و مطمئن ترین روش پرداخت صدقه است.

وی اظهار کرد: یک سامانه تلفنی پرداخت صدقه برای تلفن های همراه نیز ایجاد شده که مرکزی است و در تهران است و ما قصد داریم که نوع استانی آن را راه اندازی کنیم.

وی درباره دیگر روشهای پرداخت صدقه افزود: همچنین امکان کمک از راه دستگاه های خودپرداز بانک ها و از طریق سایت کمیته امداد فراهم است.

مدیرکل کمیته امداد استان فارس  گفت: به دنبال روشهای نوین برای دریافت کمک های مردم و تنوع روش های کمکی هستیم.

الهیاری در پایان گفت: اعتقاد داریم که مسئله فقر از طریق مشارکت مردم قابل حل و فصل است و اگر به این مسئله رسیدگی نشود همه متضرر خواهند شد و هر کجا که مردم حضور داشته باشند کار به نحو احسنت و مطلوب به انجام خواهد رسید.


نظرات بینندگان