کد خبر: ۵۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۳

خسارت 15 ميليارد توماني آتش در مراتع فارس

آتش‌سوزی 15میلیارد تومان به منابع طبیعی فارس خسارت وارد کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: هفته گذشته بیش از هزار و 79 هکتار از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی این استان در آتش سوخت .
سید محمد کاظم بردبار گفت:پارسال در تمام طول سال 20 میلیارد تومان خسارت به منابع طبیعی فارس وارد شد.
وی با بیان اینکه از این میزان آتش‌سوزی 554 هکتار در اقلید، 60 هکتار در سرچهان و 98 هکتار در نی‌ریز بوده است افزود: علت آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی است.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس با بیان اینکه امسال به سبب بارندگی نیزار و علفز‌ارهای بیشتری روییده که منابع طبیعی را آسیب‌پذیر می‌کند ، گفت : در رفتن به طبیعت باید احتیاط و از روشن کردن آتش اجتناب کرد و در صورت روشن کردن آتش حتما از خاموش شدن آن مطمئن شد.
بردبار گفت: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار و 700 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس در آتش سوخته است ، افزود: از بین رفتن ریز مغذی‌های خاک، فرسایش خاک و بروز سیل مضرات دیگر این آتش‌سوزی‌هاست.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی اعتبار کافی و تجهیزات مناسب برای مهار آتش در اختیار ندارد، افزود : برای مهار سریع آتش‌سوزی‌های احتمالی به بالگرد نیاز داریم، اما اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: پارسال برای نخستین‌بار 300 میلیون تومان به منابع طبیعی اختصاص یافت و امسال نیز تقاضای یک میلیارد تومان اعتبار کرده‌ایم که امیدواریم اختصاص یابد.


نظرات بینندگان