کد خبر: ۵۷۶۲۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۳

رهبر انقلاب درباره حصر سران فتنه به علی مطهری چه گفت؟

مطهری درباره دیدار خود با رهبر انقلاب و بحثی که درباره حصر سران فتنه در این جلسه مطرح شده بود، توضیحاتی مطرح کرد.

به گزارش شیرازه این نماینده مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین اظهار کرد: سه هفته پیش از طرف فراکسیون شاهد مجلس یعنی فراکسیونی که شامل نمایندگان فرزند شهید می شود، اعلام شد که وقت ملاقاتی با رهبر انقلاب گرفته شده، من هم همراه فراکسیون رفتم. در آنجا چند گروه دیگر هم حضور داشتند، مثل سازندگان فیلم شیار ۱۴۳ و برگزارکنندگان کنگره شهدای بازار و دست اندرکاران فناوری سلول های بنیادی. چند نفر صحبت کردند و مقام رهبری در ارتباط با صحبت آنها مطالبی گفتند. من هم درخواست وقت کردم و دو مطلب را گفتم، یک مطلب فرهنگی و دیگر درباره مساله حصر خانگی.

مطهری افزود: گفتم از نظر من و بسیاری از افراد، ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی به نفع کشور و انقلاب نیست و ضرورتی ندارد. از جنابعالی درخواست می کنم که به قوه قضاییه دستور بدهید که این موضوع را تمام کنند. اگر لازم است محاکمه شوند، همراه دیگر اطراف ماجرا محاکمه شوند و به قضیه خاتمه داده شود.

این نماینده مجلس گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.»

به گزارش شیرازه، رجانیوز چندی قبل در این خصوص نوشته بود:

هفته گذشته علی مطهری در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بهشتی و یاران انقلاب در حسینیه اعظم نجف آباد حاضر شد و در جمع مردم این شهر سخنانی جنجالی ایراد کرد.

به گزارش رجانیوز، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنانش با اشاره به حصر سران فتنه گفت: «این غلط است که ما بدون حکم قضایی و تشکیل دادگاه عده‌ای را در حصر بگذاریم و بعد بگوییم به شما لطف کردیم.»
 
مطهری در ادامه با اشاره به حصر آیت الله منتظری  نیز گفت: «این رفتار تند با او ضرورتی نداشت.» وی در ادامه پا را فراتر از گلیم خود گذاشت و تصریح کرد: «شهید مطهری اولین کسی بود که حضرت امام را کشف کرد! و با همراهی مرحوم منتظری کلاس درس اصول و فقه امام را تشکیل دادند و مقدمات مرجعیتش را فراهم کردند.»
 
مطهری ادامه داد: «عده‌ای اصرار دارند بگویند انقلاب ریزش‌هایی دارد و رویش‌هایی که رویش‌های آن بسیار بیشتر از ریزش‌هاست در حالی که فقط کسانی که در مقابل انقلاب حمله مسلحانه انجام می‌دهند همچون گروه فرقان و سازمان منافقین ریزش‌های انقلاب هستند.»
 
این اظهارات در حالی از سوی آقای مطهری بیان شده که بر اساس منطق ایشان، چنانچه حصر سران فتنه به معنای لطف در حق آنها نیست، اگر این افراد به زودی در دادگاه محاکمه شده و بر اساس قانون به عنوان مفسد فی الارض محکوم به اعدام شوند، در این صورت وی باز هم اعتراضی به این موضوع خواهد داشت یا خیر؟ یا تازه آن زمان امثال آقای مطهری با اعتراض به حکم اعدام سران فتنه درخواست عفو و بخشش آنها را مطرح کرده و اولین کسانی خواهند بود که خواستار تخفیف مجازات آنها از اعدام به حصر خواهند شد؟
 
این در حالی است که طی روزهای گذشته علی مطهری به همراه تعدادی دیگر از نمایندگان فرزند شهید در مجلس شورای اسلامی به دیدار یکی از مقامات عالیرتبه نظام رسیده بود و در آن جلسه ضمن تکرار همین مسایل، خواستار رفع حصر سران فتنه می شود که بلافاصله در همان جلسه پاسخ محکم و روشنی را به این مضمون از سوی مقام عالیرتبه نظام دریافت میکند که: «اگر دادگاهی تشکیل شود، شما تحمل نتایج آنرا نخواهید داشت.»
 
از طرف دیگر آقای مطهری در حالی در سخنانش در جمع مردم نجف آباد مدعی شده حصر آیت الله منتظری ضرورتی نداشته است که بازخوانی عملکرد آیت الله منتظری در دهه 70 و نقش وی در برهم ریختن فضای عمومی کشور بویژه در قم و اصفهان به خوبی نشان می دهد حصر وی که اتفاقا به امضای رییس شورای عالی امنیت ملی وقت (محمد خاتمی) و با تایید دبیر شورا (حسن روحانی) صورت گرفت، حداقل رفتاری بود که جمهوری اسلامی در پاسخ به اقدامات ساختارشکنانه وی انجام داد.
 
همچنین تصریح مطهری بر اینکه فقط گروهک فرقان و منافقین جزو یزش های انقلاب اسلامی بوده اند نیز به خوبی عمق و سطح تحلیل سیاسی این نماینده مجلس را نشان می دهد؛ چرا که بسیاری از افراد و گروهک های مختلف در حوادث بعد از انقلاب بوده اند که هیچ گاه دست به اسلحه برای تقابل با نظام جمهوری اسلامی نبرده اند اما در عمل از هیچ کوششی برای براندازی و کودتای نرم علیه جمهوری اسلامی دریغ نکرده اند، از جمله ابوالحسن بنی صدر، گروهک نهضت آزادی و ... که البته بر اساس منطق آقای مطهری هیچ کدام از اینها مصداق ریزش های انقلاب نیستند و احتمالا جزو رویش های انقلاب هستند که به خاطر تندرو ها! باید از بردن اسم آنها خودداری شود!

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
آنتی فتنه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳
2
مقام معظم رهبری می فرمایند ما « ملاطفت کردیم» مطهری می گویند : « این غلط است ... بگوییم لطف کردیم » ‏ شما از این عبارات چه می فهمید؟ آیا جز مخالفت با مقام معظم رهبری است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳
1
درود بر رهبری
حسني
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳
5
جناب مطهري برو از خون مرحوم پدرت خجالت بكش .اگر شهيد مطهري بود مطمعن بود تو را عاق مي كرد
علیرضا
United States of America
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳
1
مرگ برضدولایت فقیه.خداهمه راعاقبت بخیرنماید.بلطف خون شهداانقلاب بدست نااهلان نیافتد
همشهری
United States of America
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۳
0
احسنت به جوابیه حضرت اقا.مرگ بر ضد ولایت فقیه.