کد خبر: ۵۷۷۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۳
شهردار شیراز:

مجتمع تجاري زيتون، فاقد پايان‌كار و مجوز بهره برداری است/ مالک مجتمع خود را پنهان کرده است

شهردار شیراز گفته مطمئن باشيد از قانون و حقوق شهر عدول نخواهم كرد.
به گزارش شیرازه، شهردار شيراز گفت: با توجه به اطلاع‌رساني و استعلام انجام شده قبل از آغاز طرح روكش آسفالت معابر مركزي شهر، تا 2 سال آينده اجازه حفاري به هيچ دستگاهي را نخواهيم داد.
ممنوعیت حفاری در مرکز شهر تا دو سال آینده
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، علي‌رضا پاك‌فطرت در حاشيه بازديد از پروژه آسفالت معابر مركزي شيراز و وضعيت پياده‌روها در اين مسير، گفت: جدا از هزينه‌اي كه بابت انجام پروژه روكش آسفالت انجام مي‌شود، بخشي از زيبايي‌هاي شهر به معابر هموار و مناسب آن باز مي‌گردد.

وي با تصريح اينكه بعضي از حفاري‌ها در مواقع اضطرار، اجتناب‌ناپذير است، گفت: متاسفانه مسير عبور لوله‌هاي آب، فاضلاب، كابل‌هاي مخابراتي، برق و لوله‌هاي گاز، در كانال‌هاي مشترك تعبيه نشده است و با توجه به قدمت اين زيرساخت‌ها، اگر مشكلي براي خطوط ياد شده حادث شود، شهرداري مجبور به صدور مجوز حفاري خواهد بود.

شهردار شيراز تأكيد كرد: در زمان بروز مشكل براي زيرساخت‌هايي نظير آب، گاز، برق يا... اگر همكاري نكنيم، خدمت‌رساني به بخشي از شهر و شهروندان دچار اشكال خواهد شد؛ اما در خارج از اين اتفاق‌ها، به‌هيچ عنوان اجازه حفاري صادر نخواهيم كرد.

علیرضا پاك‌فطرت توضيح داد: همه براين اتفاق نظر دارند كه اگر يك معبري حفاري شود، ترميم انجام شده به‌هيچ عنوان كيفيت اصلي را نخواهد داشت و تردد در آن معبر دچار اشكال شده و به لحاظ بصري هم، خوب نيست.

شهردار شيراز همچنين گفت: شهرداران مناطق بايد از تمام نقاط محدوده تحت مديريت خود در ساعت های مختلف از شبانه روز بازديد‌هاي دوره‌اي را داشته باشند تا با اشراف به مشكلات و معضلات منطقه، راهكار مناسب را يافته و اعمال كنند.

وي خاطرنشان كرد: براي اصلاح يك معبر و خيابان، لازم است همه مسائل را با هم ديد، پياده‌رو، باغچه‌ها، رنگ‌ها، نرده‌ها، جوي‌ها و سواره‌رو، اگر اين هماهنگي وجود داشته باشد و در اصلاح و بهسازي معابر همه مسائل با هم در نظر گرفته شود، زيبايي‌هاي بصري مناسب و مطلوب انجام خواهد شد.

علیرضا پاك‌فطرت با تأكيد براينكه شهردار مناطق به‌هيچ عنوان نبايد اداري فكر كنند، گفت: شهردار اگر دلسوز مردم و در كنار مردم باشد، مي‌تواند محدوده تحت مديريت خود را به‌خوبي مديريت كند، ما براي اصلاح و بهسازي معابر سواره و پياده، هزينه‌هاي زيادي مي‌كنيم اما باید مشكلات را با هم ببينيم و با هم مرتفع‌كنيم.

مجتمع تجاري زيتون، فاقد پايان‌كار است

شهردار شيراز در پاسخ به سئوالی در خصوص مسدود شدن معبر پیاده به واسطه توقف موتورسیکلت‎ها در مقابل مجتمع تجاری زیتون، با انتقاد از روند پيش‌گرفته شده توسط برخي مجتمع‌هاي تجاري، گفت: مجتمع تجاري زيتون فاقد پايان كار بوده و با توجه به تأمین نشدن پاركينگ مورد نیاز و زیرساخت مناسب برای دفع فاضلاب، شهرداري مجوز بهره‌برداري براي آن صادر نكرده است.
علیرضا پاك‌فطرت با تصريح اينكه تذكرات لازم به مالك اصلي اين مجتمع از سوي شهرداري شيراز داده شده است، به مشكلاتي كه اين مجتمع ايجاد كرده است اشاره و اضافه كرد: به‌دليل تأمين نشدن پاركينك موتورسيكلت و اتومبيل براساس قوانين موجود، بهره‌برداران معبر پياده را به واسطه پارك موتورسيكلت‌هاي خود اشغال كرده‌اند و اين هم شهرداري و نيروي محترم انتظامي را با مشكل مواجه كرده است.

مالک مجتمع به شهرداري بدهكار و خود را پنهان کرده است
شهردار شيراز با تأكيد براينكه روند برخورد قانوني با مالك اين مجتمع تجاري از سوي شهرداري ادامه دارد، گفت: متاسفانه مالك خود را پنهان كرده و بهره‌برداران هر روز، نامه به‌دست در اداره‌هاي مختلف مي‌چرخند و شهرداري را به‌دليل صادر نكردن پايان‌كار مقصر مي‌دانند.

علیرضا پاك‌فطرت تصريح كرد: مالك اين پروژه هم به شهر و هم به شهرداري بدهكار است، اينكه چرا و چگونه راه‌اندازي شده و كار مي‌كند، براي ما هم جاي سئوال دارد، اگر شهرداري آن را تعطيل كند، تبعات دارد، اما مطمئن باشيد از قانون و حقوق شهر عدول نخواهم كرد.

شهردار شيراز با بيان اينكه پروژه زيتون تعداد 348 پاركينگ كم دارد، گفت: اين پروژه مشكل فاضلاب هم دارد، که مالك اصلي باید پاسخگوی این مشکلات به بهره‎برداران، خریداران مغازه‎ها و مردم باشد.
شهردار شيراز در خصوص اينكه آيا واحدهاي تجاري اين پروژه داراي پروانه و مجوز فعاليت هستند، گفت: اين موضوع را باید از مجمع امور صنفی سئوال کرد، اما از نظر شهرداری تا زمانی که پروژه‎ای پایان کار نگرفته باشد، حق بهره‎برداری ندارد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳
1
چطورچنين مجتمعي ساخته مي شود وشهرداري ازمسايل فني آن بي خبراست؟!!!!!!!!!!!!!!!
حقي
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳
1
دررابطه بادفاع ازحقوق مردم وشهرداري چطور بعدازساخت متوجه شديد348 عددپاركينگ اين پرو‍ژه ازديد مسولين محترم شهرداري پنهان مانده است؟!!كمي سئول برانگيزاست!!!
شيرازي
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳
1
ترابه خدا دم از دفاع حقوق مردم نزنيد.
زندي
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳
1
مردم راساده گيرآوردي ؟آقاي شهردارچطورچنين چيزي ممكنه!! ،348 پاركينگ ساخته نشده پس همكاران شما چكارميكردند.
كريمي
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳
0
منظورازحقوق شهر يعني مردم؟
كارمند
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳
0
اميدواريم فقط شعارنباشه؟
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳
1
آقای شهردار کاربری مجتمع تجاری زیتون از ابتدا پارکینگ عمومی و فضای سبز بود که بخاطر انداختن فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران به این روز و فلاکت دجار شدهدرست مثل باغ فرزانه که خوشبختانه مسئولین ملی جلوی تبدیل آن را گرفتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳
1
احداث این مجتمع خیانت به شیراز بود چونکه در گره ترافیکی شیراز مجوز داده شد البته من اطلاع دارم که با فشارهای زیاد مجوز صادر شده و کارفرمای اصلی این پروژه در واقع شخص صاحب نفوذ می باشد