کد خبر: ۵۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۳
صبح امروز رخ داد

مرگ دو نفر بر اثر سقوط چرثقیل در دانشگاه شیراز+توضیحات روابط عمومی دانشگاه

به علت سقوط جرثقیل در محوطه دانشگاه شیراز، دو نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار شیرازه، صبح امروز در حادثه‌ای ناگوار یک جرثقیل در دانشگاه شیراز سقوط کرد که منجر به کشته شدن دو تن گردید. بر اساس قرائن موجود، نقص در ترمز، علت سقوط این جرثقیل بوده است. یکی از شاهدان عینی، در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: به دلیل بریده شدن ترمز، این جرثقیل از حوالی ساختمان معاونت فرهنگی در مقابل استخر دانشگاه، کنترل خود را از دست داد و به دلیل شیب خیابان، در نهایت به ایستگاه اتوبوس برخورد کرد. به گفته او، علاوه بر راننده، یکی از افرادی که در محوطه پشت ایستگاه ایستاده بوده است نیز به دلیل واژگون شدن جرثقیل فوت شده است. هویت این شخص هنوز مشخص نشده است.

12 نیروی آتش نشان به همراه شش خودوری امداد و عملیات و دو دستگاه جرثقیل هم اکنون در محل حادثه حاضر هستند.

سیده زهره عظیمی فرد، در گفت و گو با ایرنا گفت:ساعت حوالی 9 صبح امروز در اثر واژگونی یک دستگاه جرثقیل 50 تنی در پردیس ارم دانشگاه شیراز، راننده جرثقیل و یک کارگر شرکت ساختمانی جان باختند.

وی اظهارکرد: اگرچه این جرثقیل به درختی تنومند در نزدیکی ایستگاه اتوبوس دانشجویان برخورد کرد ولی به هیچکدام از دانشجویان و کارکنان دانشگاه شیراز آسیبی وارد نشد.

به گفته شاهدان عینی، این حادثه بر اثر اشکال در سیستم ترمز جرثقیل رخ داده است.

شاهدان عینی به خبرنگار ما گفتند: راننده جرثقیل برای این که با جمعیت دانشجویی برخورد نکند جرثقیل را به سمت درختی تنومند در نزدیکی ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه هدایت کرد که دراثر این برخورد، جرثقیل واژگون شد و راننده و سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

سرگرد صادق سلیمی کارشناس راهنمایی و رانندگی حاضر در صحنه نیز اظهار کرد: علت اصلی این سانحه در دست بررسی است.

کریم امیری، سرتیم گروه آتش نشانی و خدمات ایمنی هم گفت:همزمان با وقوع حادثه، بیش از 20 نفر از امدادگران این سازمان با تجهیزات لازم در محل حضور یافتند و به خدمت رسانی پرداختند.

بنا برکسب اطلاع خبرنگارایرنا، این جرثقیل از مجموعه بیرون دانشگاه برای بررسی آسانسورهای خوابگاه دانشجویی مفتح در پردیس ارم حضور یافته بود.

نظرات بینندگان