کد خبر: ۵۷۹۲۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۶ تير ۱۳۹۳
رئیس هئیت امنای آستان سیدعلاءالدین حسین:

محوطه بین‌الحرمین را به مبلغی پول فروختیم/ شیراز با سومین حرم از زمین تا آسمان فاصله دارد

زائری که به اینجا می‌آید اطمینان ندارد و هر لحظه گمان می‌برد که وسیله نقلیه‌اش دزدیده می‌شود.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هئیت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به اینکه آیا توانسته‌ایم جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) استان فارس را تحقق بخشیم؟ گفت: خیر چنین چیزی محقق نشده است.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز افزود: واقعیت مطلب این است که اگر می‌خواهیم شیراز و استان فارس را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در کشور ثابت کنیم باید همان‌طوری که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حرم‌های مطهر اهل بیت(ع) نقطه محوری تمام فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، گردشگری و سیاسی فارس و شیراز شود.

دید تنگ‌نظرانه مانع تحقق جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران است

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری اظهار کرد: تا زمانی که ما بخواهیم با دید تنگ نظرانه نسبت به حرم‌ها برخورد کنیم و از این حرم‌های مطهر غفلت ورزیم هیچگاه فرمایشات مقام معظم رهبری عملیاتی نخواهد شد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه متأسفانه بدون تعارف باید گفت بین حرف و عمل جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در تحقق جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران از زمین تا آسمان فاصله است، گفت: در اطراف حرم‌های شیراز چقدر افراد متدین جرأت زندگی کردن دارند؟ متأسفانه اطراف حرم‌های ما پایگاه بسیاری از مفاسد شده و بسیاری از بزهکاریها در اطراف حرم‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: طبیعی است که این وضعیت، آثار نامطلوبی دارد و چگونه می‌توانیم حرم‌های مطهر شیراز را محور قرار دهیم وقتی چنین معضلاتی در اطراف آن وجود دارد؟

حجت‌الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه لازمه قطب قرآنی شدن استان فارس این است که به حرم‌های مطهر آن بها دهیم، گفت: زمانی که مراسم جزءخوانی در حرم‌های مطهر برپا می‌کنیم چند نفر در آن شرکت می‌کنند؟ ما قرآن‌خوان کم نداریم و در ماه رمضان غالب متدینان مقید به خواندن قرآن هستند اما چرا جمعیتی که برای مراسم جزءخوانی قرآن در اینجا حضور می‌یابند نسبت به شهرهایی که حتی غیر حرم مطهر هستند، کم است؟

رئیس هئیت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز ادامه داد: علت و ریشه تمام این مسائل این است که کسانی که می‌خواهند به این حرم مطهر مراجعه کنند، احساس اطمینان و امنیت نمی‌کنند و دغدغه‌هایی مانند جای پارکینگ، امنیت برای وسایل و غیره دارند.

متأسفانه بین‌الحرمین شیراز را به مقداری پول فروختیم!

دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس با بیان اینکه متأسفانه ما محوطه بین‌الحرمین شیراز را به مبلغی پول فروختیم، گفت: بین‌الحرمین می‌توانست بهترین محور ارتباطی مردم باشد و وسیله‌ای شود که حضور مردم در حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) میلیونی شود اما ما بین‌الحرمین را وسیله تجارت و درآمد کردیم و خیابانی که با تمام زحمت میان این دو حرم مطهر کشیدیم را به بهای پول فروختیم.

حجت‌الاسلام طاهری عنوان کرد:‌ چگونه می‌توانیم توقع داشته باشیم که حضور مردم در حرم‌های اهل بیت(ع) میلیونی شود زمانی که امکانات امنیتی و تسهیلاتی را برای آنان فراهم نکرده‌ایم؟ زائری که به اینجا می‌آیند اطمینان و اعتماد ندارد و هر لحظه گمان می‌برد که وسیله نقلیه یا وسایل او در خطر دزدیده شدن است.

دبیر کل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس تأکید کرد: لازمه قطب قرآنی شدن فارس این است که حرم‌های مطهر آن را به عنوان محور تمام حرکت‌های خود قبول کنیم و تمام امکانات خود را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه مؤلفه‌های قطب قرآنی شدن استان فارس چیست؟ گفت: قطب قرآنی شدن تنها به قرائت و تلاوت و برپایی محافل انس با قرآن نیست بلکه شامل تفسیر و عمل به قرآن یعنی حاکم شدن قرآن بر جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری اظهار کرد: نباید تنها به ظاهر و خواندن قرآن اکتفا کرد، درست است خواندن قرآن بسیار ثواب دارد و در دستورات دین، سخنان اهل بیت(ع) و حتی خود قرآن کریم نیز آمده است که باید آن را تلاوت کنیم ولی این وضعی که بر قرآن کریم در طول تاریخ گذشته است، به دلیل این است که ما را فقط به خواندن قرآن تشویق کرده‌اند اما تفسیر، تدبر و عمل به آن چه می‌شود؟

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: کاری که در این زمینه زیاد کرده‌ایم این است که احادیثی را در اختیار مردم قرار داده‌ایم که خواندن قرآن این ثواب دارد و با تلاوت فلان سوره همنشین پیامبر(ص) در بهشت خواهیم شد یا اینکه تلاوت این سوره موجب می‌شود که فلان گرفتاری از ما برطرف شود و غیره در حالی که قرآن کلید باز شدن تمام قفل‌های فکری، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تمام انسان‌ها در طول تاریخ بشریت است و ما تنها در یک بعد به آن توجه همگانی می‌کنیم.

یادآور می‌شود، آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن‌موسی‌الکاظم(ع) شیراز دومین حرم مطهر این شهر است که این حضرت برادر حضرت شاهچراغ(ع) محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳
2
ای کاش آدمهای خوش فکر بظر بدهند چرا باید بین الحرمین به بن بست برسد
تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳
1
سلام به همه/ به نظر بنده این مجتمع امنیت رو به بافت بر میگردونه/بقیه ی طرح باید به صحن و پیاده راه تبدیل بشه/نمیدونم چرا همه با ساخت و ساز مخالفن؟؟ برام عجیبه / این موضوع هم فقط در شیراز صدق میکنه/
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳
1
این مجتمع فقط بخشی از بین الحرمینه.. کمی کلاهمون رو بالاتر بگذاریم
منتقد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳
0
میدونید چرا این صحبت ها میشه و هیچ وقت هم عمل نمیشه؟؟
چون با ماشین های کولر دار تا مقصد میریم و باز از آنجا با همون ماشین ها بر میگردیم.
مسوولین باید کمی پیاده روی در کوچه پس کوچه های بین الحرمین رو در برنامشون بگذارن
ک.چه های نا امن و مخروبه، با بوی تریاک و ادرار و مناظری از معتادین که قطعا نظرها رو تغییر میده
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳
3
امنیت با مجتمع تجاری برقرار نمیشود.برخی ازین مجتمعها خودشان امنیت اخلاقی وحتی فیزیکی شیرازو بخطر انداختند.
نکته دیگر: چه کسی مسوول این خیانت بزرگ بحرم های مطهر است؟ این رو باید پیگیری کرد
سورنا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳
1
اطراف حرم را مانند مشهد ازاد کنید اینقدر پاساز برای چیست اطراف را پارک و مراکز فرهنگی قرانی کنید مگر ما از مسجد النبی کم دارم زیبا با سایه بان و تمیز کوچه دیگر جای ندارد شهرک صدرا و دیگر مکانها را برای مردم