کد خبر: ۵۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۳

اشتغال زایی نانوایی «ستایش» در داراب برای 20 زن خانه دار+ تصاویر

ما در اینجا نان تیری، نان محلی دارابی، نان شیرین، نان بالاتابه (مخصوص ماه رمضان)، نان با ادویه جات گرم و به طور کل نان های محلی را تولید می کنیم.

بیکاری این روزها اکثر خانواده های دارابی را آزار می دهد به طوری که در هر خانواده حداقل یک فرد بیکار وجود دارد. متاسفانه فرهنگ کار آفرینی به دلایل مختلفی از جمله عدم سرمایه کافی، عدم همکاری مسئولین امر و ... در این شهرستان مغفول مانده است اما هستند کسانی که با همین مشکلات موجود آستین ها را بالا زده و برای خود کار و درآمد ایجاد کرده اند.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، کارگاه پخت نان های سنتی داراب چند وقتی است تعداد زیادی از زنان دارابی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کرده است و از این راه امار معاش می کنند.

افروز ملک زاده مدیر هنرستان ستایش (دانش آموزان استثنایی) که راه اندازی این کارگاه را پیگیری کرده است به خبرنگار ما گفت: توانمندی های مادران دانش آموزان این هنرستان که نیازمند بودند را بررسی کردیم که بر اساس اولویت پخت نان سنتی انتخاب شد.

وی با تقدیر از تلاش های انجام شده ادارات و انجمن های خیریه شهرستان گفت: تمامی درآمدهای حاصل از این کارگاه تولیدی صرف والدین مشغول به کار، والدین استثنایی و ایتام دیگر مدارس شهرستان می شود.

ملک زاده گفت: تعدادی از دانش آموزان این هنرستان کار بسته بندی نان های تیری را انجام می دهند و تعدادی از آنها نیز مشغول توزیع نان در بین فروشگاه های عرضه مواد خوراکی هستند.

وی در خصوص محصولات نانوایی ستایش گفت: سهمیه آرد این کارگاه 72 کیسه 40 کیلویی است که مسئولین مربوطه وعده افزایش آن را داده اند. ما در اینجا به کمک مادران دانش آموزان هنرستان، نان تیری، نان محلی دارابی، نان شیرین، نان بالاتابه (مخصوص ماه مبارک رمضان) ، نان با ادویه جات گرم و به طور کل نان های محلی را تولید می کنیم.

وی تاکید کرد: محصولات ما با وسواس درست می شود چرا که به کیفیت اهمیت می دهیم. تمامی نان های پخته شده در اینجا دارای سبوس گندم هستند تا نان توزیع شده غنی و برای جامعه مفید باشد.

مدیر هنرستان ستایش در پایان از تلاش های انجمن خیرین تامین سلامت، اداره آموزش و پرورش داراب، اداره استئنایی استان، بهزیستی، کمیته امداد، اداره غله، اتاق اصناف، امام جمعه و دیگر ادارات شهرستان در راه اندازی این کارگاه تشکر کرد و گفت: اگر امکانی فراهم شود که مکانی در اختیار ما قرار بگیرد می توانیم کارمان را گسترش دهیم و افراد بیشتری را مشغول به کار کنیم.

گفتنی است در حال حاضر این کارگاه که 20 نفر را به طور مستقیم مشغول به کار کرده در آشپزخانه حسینیه بازار و با اجاره ماهیانه 500 هزار تومان مشغول به کار است. تمامی تجهیزات پخت نان شامل دو دستگاه میکسر خمیر، دو دستگاه ترازوی دیجیتال، 16 اجاق گاز و ... در این نانوایی به مبلغ حدود 10 میلیون تومان توسط خیرین شهرستان جم خریداری شده است.









نظرات بینندگان