کد خبر: ۵۸۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

شهردار شیراز: با شفاف‌سازی می‌توان هر انحرافي را سد كرد

حوزه معاونت اقتصادی طوری عمل کند که به عنوان پشتیبان برای تمام حوزه‌های شهرداری شیراز باشد.
به گزارش شیرازه، شهردار شيراز شفافيت و اعتمادسازي را مهمترين اصول در توسعه سرمايه‌گذاري برشمرد و گفت: توجه به اين دو اصل تمام حاشيه‌سازي‌ها را از بين برده و موانع را برطرف مي‌كند.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، مهندس عليرضا پاك‌فطرت در جلسه شوراي‌عالي سرمايه‌گذاري با تصريح اينكه طي سال‌هاي اخير با حمايت شوراي شهر، زمينه براي شفاف‌سازي فعاليت‌ها فراهم شده است، افزود: شفافيت، خود بسترساز اعتماد و اطمينان‌سازي به‌شمار مي‌رود.

وی ايجاد معاونت اقتصادي شهرداري شيراز با حمايت و تصويب شوراي شهر را يكي از مهمترين اقدامات براي همواركردن مسير سرمايه‌گذاري دانست و گفت: دست کلیه سرمایه گذاران پاک و سالم که خدمت به شیراز و شهروندانش را سرلوحه قرار دهند، به گرمی می فشاریم.

شهردار شیراز با بیان اینکه سرمایه گذاران واقعی را به عنوان سربازان اقتصادی تکریم می کنیم، خاطرنشان کرد: اگر فكر كنيم شهرداري‌ها خصوصا در كلانشهرها بدون جذب و جلب سرمايه بخش خصوصي چه به‌لحاظ تخصص و چه به لحاظ توان مالي، قادر به ارتقای تمام شاخص‌هاي رفاه هستند، اشتباه كرده‌ايم.

علیرضا پاک فطرت با بيان اينكه شفافیت و اطمینان سازی راهکارهايي برای جلوگیری از انحراف پروژه‌های سرمایه‌گذاری از برنامه زمان‌بندی تعریف شده و نیز برخی حاشیه‌سازی‌ها است،‌ گفت: با شفاف‌سازی می توان هر انحرافي را سد كرد.

شهردار شیراز نظارت منظم و مستمر و انجام بازديدهاي دوره‌اي را ديگر شاخص مورد نظر براي شناسايي و رفع موانع احتمالي دانست و اظهار داشت: در پروژه‌هاي عمراني نمي‌توان همه مسائل را از قبل پيش‌بيني كرد و ممكن است در حين اجرا با موانعي برخورد كنيم؛ بنابراين بايد با نظارت مستمر، اين موانع را به‌موقع شناسايي و رفع كرد.

وی افزود: در بسیاری از مناطق از جمله مناطق کمتر برخوردار می‌توان با فعال‌سازی و تعریف پروژه‌های مشارکتی به درآمدهای پایدار دست یافت، هرچند در سال‌هاي اخير با حمایت شوراي شهر، تلاش‌هاي خوبي در اين مناطق انجام و زيرساخت‌هاي مناسبي فراهم شده است.

شهردار شیراز با اشاره به رویکردها و سیاست‌های شورای چهارم در مورد سرمایه‌گذاری، گفت: حوزه معاونت اقتصادی طوری عمل کند که به عنوان پشتیبان برای تمام حوزه‌های شهرداری شیراز باشد.

علیرضا پاک فطرت افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در شهر وجود دارد در تعریف پروژه‌ها و نیز صدور پروانه ساخت با مجوز شورای محترم شهر در معاونت اقتصادی بصورت متمرکز عمل می‌کنیم تا این پروژه‌ها بعد از تصویب در کمیسیون سرمایه‌گذاری و شورای اسلامی شهر مراحل اجرای خود را به سرعت طی کند.

وی رویکرد شهرداری شیراز را حرکت در مسیر کاهش اتکاء به عوارض عنوان و خاطرنشان ساخت: باید به سمتی برویم تا پروژه‌های عمرانی همه حوزه‌های شهرداری در سال از طریق جذب سرمایه‌گذار و معاونت اقتصادی انجام شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳
0
اگه شفاف سازی به شیوه تصویب فوری و ..... برج تجاری در باغ فرزانه باشه نبودش بهتره! آره جانم ، آره تصدقت