کد خبر: ۵۹۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳

هشدار پلیس آگاهی فارس در مورد یک کلاهبرداری جدید

پليس آگاهي فارس از شهروندان درخواست كرد ضمن هوشياري خود در اينگونه مواقع، مراتب را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
به گزارش شیرازه، پليس آگاهي فارس در خصوص شيوه و شگردهاي مختلف كلاهبرداري به شهروندان هشدار داد.
بر اساس اعلام پليس آگاهي فارس اخيرا افراد كلاهبردار به شيوه وشگردهاي مختلفي از جمله موارد زير با اغفال شهروندان مبادرت به كلاهبرداري مي كنند.

1-كلاهبرداران با ارسال پيامك به شهروندان اعلام مي كنند كه از طريق اپراتورهاي تلفن همراه برنده مبالغي وجه نقد يا سفر زيارتي به عتبات عاليات گرديده و از وي درخواست مي نمايند با دردست داشتن كارت عابر بانك خود به نزديكترين باجه عابر بانك مراجعه و سپس با هدايت سوژه  و وارد كردن شماره هاي مورد نظر خود علاوه بر اخذ رمز دوم كارت آنها اقدام به تخليه موجودي حساب  مي نمايند.

2-از طريق شماره تلفن هايي با كد 021  ضمن تماس با شماره تلفن همراه مالكين خودروها اعلام مي نمايند كه از شركت مركزي امداد خودرو درتهران تماس مي گيرند و چون جهت خودرو آنها كارت امداد خودرو صادر شده است، كارت صادره از طريق پست به آدرس آنها ارسال و مي بايست مبلغ هفتادو پنج هزار تومان به پستچي ارائه نمايند، كه كارت صادره نيزفاقد اعتبار مي باشد.

3-كلاهبرداران باارسال پيامك به شهروندان اعلام مي كنند كه برنده يك دستگاه لب تاب به مبلغ معين ويا برنده جايزه از شبكه ارتباطات وفناوري كه به اپراتور وصل مي نمايند وتقاضاي واريز مبلغ حدودا 15 هزارتومان جهت هزينه پستي و..... و واريز به كارت شماره ...... را مي نمايند و يا اينكه به منظور واريز كردن به حساب نياز به ارسال مشخصات كارت بانكي ومراجعه به خودپرداز مي باشد.

4-طي تماس تلفني يا ارسال پيامك كه من تعدادي كوزه زيرخاكي و سكه و مجسمه هاي عتيقه قديمي پيدا كرده و قصد فروش با قيمت پايين را دارم قصد اغفال و كلاهبرداري از شهروندان دارند.

با توجه به موارد فوق، پليس آگاهي فارس از شهروندان درخواست كرد ضمن هوشياري خود در اينگونه مواقع، مراتب را از طريق شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
0
یک کلاهبرداری دیگر که مدتی است با تماس با مردم گرفته میشود و با من هم تماس گرفتند این بود و نمونه آخرش هم اینکه:
خانمی با شماره شهری تماس گرفت که با پیش شماره 0901 ایرانسل که جدید است سیم کارتی دارد که غیر از 0901 همه شماره آن با شماره من یکی است 0901711 با کلی امکانات و پیامک رایگان و خواستار آدرس شد تا با پیک برای من بفرستد.
تا اینجا درست است ولی من چون میدانستم پیش شماره 0901 ایرانسل فقط بعد از 0901 تا رقم پنج بیشتر ندارد و متوجه کلاهبرداری طرف مقابل شدم ، گفتم من مدام در رفت و آمد به بیرون از شهر هستم و آدرس مشخصی ندارم و لطفا شما آدرس بدهید تا من حضورا برای تحویل سیم کارت بیایم .
و جوابی که خانم کلاهبردار به من داد جالبتر بود که گفت : چون محیط کار ما زنانه است حضورا نمیتوانید بیایید و حتما باید آدرس بدهید .
ممکن است برای دوستان سوال پیش بیاید که شماره سیم کارت روی آن نوشته شده و مشخص است . که باید عرض کنم با برچسب شماره مورد نظر را روی شماره سیم کارت اصلی میچسبانند و تا متوجه کلاهبرداری شوی پول را به پیک موتوری داده ای و او هم رفته است.
مشابه این کلاهبرداری چند ماه قبل در تهران بود که برای سیم کارت رند شصت هزار تومان میگرفتند و به گفته پلیس چون مبلغ نسبت به پیگیری شکایت و دردسر آن کم بوده اکثرا از شکایت صرفنظر میکردند.
ولی این کلاهبردار همشهری قیمتش منصفانه بود (بیست هزار تومان)
حالا خدا میداند از شماره تلفن چه کسی برای تماس با مردم سوء استفاده میکنند و چون شماره شهری است مردم ممکن است شک نکنند . پس لطفا حواستان به پول و خصوصا سوء استفاده از تلفنتان باشد.
کلاهبرداران و دزدان از بدو تولد خلافکار نیستند . این ما هستیم که با عدم آگاهی زمینه را برای فعالیت آنها محیا میکنیم.
موفق و پیروز باشید.