کد خبر: ۵۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۳

آیت الله ایمانی: خبررسانی صحیح امتی را از خورشیدپرستی نجات داد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اصلاح جامعه بر عهده اهل فرهنگ و اهالی رسانه، خبرنگاران و خبرگزاری‌هاست و این قشر در تعالی جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: در قرآن کریم آیات متعدد و حکایاتی وجود دارد که در آن‌ها خبررسانی یک فرد امین باعث نجات یک امت از فساد و انحراف شده است.

وی افزود: چنانچه در یک مورد خبرنگاری با خبررسانی صحیح خود، امتی را از پرستش خورشید و ستارگان باز داشت و یگانه‌پرستی را به آنها آموخت.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند و باید امانت را در نقل خبر رعایت کرده و تعالی و مصلحت جامعه را مدنظر قرار دهند.

ایمانی خاطرنشان کرد: در جهان امروز گاه می‌بینیم که رسانه‌های استکبار جنگ و وحشی‌گری را توجیه و بر حق لباس باطل پوشیده و یا باطل را حق معرفی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از خطبه‌های امروز شیراز گفت: مردم غزه در طول یک‌ماه نزدیک به 2 هزار کشته و ده‌ها هزار زخمی تقدیم راه مقاومت کردند که بسیاری از آنها کودکان و زنان بی‌دفاع غزه بودند.

وی با بیان اینکه مقاومت مردم غزه و شهادت‌طلبی آنها باعث سربلندی و پیروزی‌شان شد، تصریح کرد: مقاومت امروز مردم غزه برگرفته از همان راهی بود که حضرت امام به مردم ایران نشان داد و فرمود «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد».

وی بیان کرد: اسرائیل در این حمله و بمباران چندروزه به‌دنبال خلع سلاح مقاومت، شکستن پشتیبانی مردم غزه از مقاومت و ملحق شدن غزه به تشکیلات خودگردان بود که با مقاومت جانانه مردم هیچ‌یک از این خواسته‌ها محقق نشد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: با فرمان مقام معظم رهبری بسیاری از آزادگان در سطح جهان برای مسلح کردن مردم غزه اعلام آمادگی کردند و از سویی افکار عمومی جهان علیه رژیم صهیونیستی بسیج شد که تمام این موارد خفت و خواری صهیونیست‌ها را در پی داشت.


نظرات بینندگان