کد خبر: ۵۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳

شهردار شیراز: حادثه برمشور شش يا هفت بار در جهان اتفاق افتاده است

اولين گروه چريك‌هاي آتش‌نشان براي نخستين بار در كشور، آموزش‌هاي خود را زير نظر مربيان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در شيراز آغاز كرده‌اند.
به گزارش شیرازه، شهردار شيراز گفت: سازمان آتش‌نشاني بايد يك سازمان پژوهش محور و تخصص محور باشد تا راندمان كار را افزايش دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری شیراز، مهندس علیرضا پاك‌فطرت در حاشيه بازديد از طرح آموزش اولين گروه چريك‌هاي آتش‌نشان شيراز، گفت: آتش‌نشاني بايد با راه‌اندازي گروه يا واحد پژوهش در اين سازمان، تمام حوادث و وقايع را تحليل كرده و بر اساس شاخص‌هاي علمي، ارزيابي كند.
وي با اشاره به حادثه سايت دفن زباله در برمشور شيراز، گفت: چنين حادثه‌اي شش يا هفت بار در جهان حادث شده و چگونگي وقوع و نوع برخورد با آن بايد مبناي علمي داشته باشد تا بتوان آن را در قالب يك تحقيق مستند به تمام كشور و حتي جهان ارائه داد و از وقوع چنين حوادثي پيشگيري كرد.
شهردار شيراز با بيان اينكه زماني نيروهايي در آتش‌نشاني به‌كار گرفته مي‌شدند كه سفارش شده بودند، گفت: امروز نيروهاي آتش‌نشاني بايد سه خصلت سلامت جسمي، سلامت روحي و رواني و برخورداري از ضريب‌ هوشي بالا را داشته باشند تا بتوانند انتظارات ما را برآورده كنند.

وي با بيان اينكه تا فرد از نظر جسمي سالم نباشد، نمي‌تواند واجد ساير خصوصيت‌ها باشد، گفت: يك آتش‌نشان موفق كسي است كه بتواند با ارزيابي درست از يك واقعه و در كوتاه‌ترين زمان كه گاهي صدم ثانيه است، يك تصميم درست و منتج به نتيجه مطلوب بگيرد.

شهردار شيراز با تاكيد براينكه زمان وقوع يك حادثه، آتش‌نشان نمي‌تواند زمان را هدر بدهد، گفت: علي‌رغم آنكه مي‌گويند ابزار و امكانات تاثير گذار است اما تجهيزات و امكانات شايد 20 تا 30 درصد از تاثيرگذاري را داشته باشد و 70 درصد به نيروي انساني متعهد و متخصص باز مي‌گردد.

علیرضا پاك‌فطرت همچنين با تصريح اينكه ايران اسلامي از ابتداي انقلاب تاكنون به شيوه‌هاي مختلف مورد تعرض و دشمني قرار گرفته است، گفت: ابتداي انقلاب براي ما جنگي را درست كردند كه 14 كشور به دشمن كمك مي‌كرد اما هيچ اتفاقي نيفتاد و دليل آن وجود با بركت ولايت فقيه بود.

شهردار شيراز گفت: تا زمانيكه زيرپرچم ولايت باشيم، به كشور هيچ گزندي وارد نخواهد شد.

گفتنی است، اولين گروه چريك‌هاي آتش‌نشان براي نخستين بار در كشور، آموزش‌هاي خود را زير نظر مربيان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران در شيراز آغاز كرده‌اند.

اين گروه كه متشكل از 144 آتش‌نشان تازه استخدام شده هستند، به مدت يك‌ماه آموزش‌هاي مختلف چريكي و زندگي و انجام عمليات در شرايط سخت را تجربه خواهند كرد تا براي اجراي عمليات‌هاي دشوار آتش‌نشاني و امداد رساني آماده شوند.
نظرات بینندگان