کد خبر: ۵۹۶۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
استاندار فارس در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه:

ترجیح قومی بر قوم دیگر در این دولت جایگاهی ندارد/ در یکسال گذشته هیچ قطعنامه جدیدی بر علیه ایران صادر نشده است / والله قسم با مدیرانی که در کار مردم کارشکنی کنند برخورد می کنم

یکی از دستاوردهای تیم هسته‌ای این بود که طی یکسال گذشته هیچ قطعنامه جدیدی بر علیه ایران صادر نشده است و یا اینکه بسیاری از پول‌های بلوکه شده ایران بازگشت.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس با تأکید بر اینکه دولت در راستای دستیابی به اهداف نظام اسلامی تلاش می‌کند، گفت: در هفته دولت 945 طرح به ارزش هزار و 342 میلیارد و 700 میلیون تومان در نقاط مختلف فارس افتتاح می‌شود.

سیدمحمد احمدی در مراسم بزرگداشت هفته دولت و تجلیل از کارمندان نمونه این استان با بیان اینکه افتتاح این طرح‌ها در دل مردم، امید ایجاد کرده و خدمتگزاری این دولت را اثبات می‌کند، افزود: دولت تلاش می‌کند با تدبیر و استفاده از تجارب گذشته و با به کارگرفتن نیروهای با ارزش دانشگاهی سعی کند امور کشور را از طریق منطق پیش ببرد و خارج از افراط و تفریط و هیاهو و سروصدا به امر خدمت‌رسانی بی‌مزد و منت به مردم بپردازد و به عنوان وظیفه کارش را انجام دهد.

ترجیح قومی بر قومی دیگر یا فردی بر فرد دیگر در سیاست این دولت جایگاهی ندارد

احمدی مشیء دولت را بر اساس اعتدال توصیف و عنوان کرد: افراط و تفریط در سیاست این دولت راهی ندارد و ترجیح قومی بر قومی دیگر یا فردی بر فرد دیگر در سیاست این دولت جایگاهی ندارد بلکه باید با تمام وجود برای تمام گروه‌ها و اقشار مختلف مردم تلاش کرد.

خیلی از پروژه‌ها بدون پشتوانه و اعتبار کلنگ‌زنی شده

استاندار فارس ضمن اذعان به اینکه خیلی از پروژه‌ها بدون پشتوانه و اعتبار کلنگ‌زنی شده و با مردم از این موضوع گلایه دارند، دستاوردهای یک‌ساله دولت را در دو بخش سیاست‌های داخلی و خارجی برشمرد و گفت: در بحث سیاست خارجی، تمام تلاش‌هایی که در داخل برای کشور صورت می‌گیرد، باید نمود بیرونی داشته باشد و مردم دنیا بدانند که در این کشوری که بر مبنای آموزه‌های الهی انقلاب کرده است، مردم بر مبنای احکام الهی و شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، استقلال از همه وابستگی‌ها، چه کرده‌اند و چه نمود بیرونی و تعاملی با دنیا دارد.

مگر می شود در یک خانه زندگی کرد و به هم سنگ پرانی کرد!

وی با بیان اینکه دنیای امروز دنیای گفت‌وگو، اخلاق، علم و ارتباطات است، افزود: دنیا بر مدار انقلاب ارتباطات و انفجار اطلاعات می‌چرخد، دنیا به دهکده جهانی و خانه شیشه‌ای تبدیل شده است، مگر می‌شود کسانی که در یک خانه زندگی می‌کنند به هم سنگ‌پرانی کنند و شیشه خانه خود را بشکنند! دنیا دنیای مفاهمه است.

استاندار فارس گفت: پیامبر اسلام(ص) زمانی که ندای اسلام را سر دادند با اخلاق و تعامل امور خود را پیش بردند و در فرصت زمان بسیار کوتاه چندین تمدن بزرگ و ریشه‌دار را به زانو درآورد.

احمدی با تأکید بر اینکه با روش اخلاق و با منطق که اسلام سراسر از منطق است باید امور را پیش بریم، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل نیز بیانگر همین اصول است.

استاندار فارس ادامه داد: این دولت نیز بر آن مبنا و شیوه‌ها عمل می‌کند و تیم مذاکره کننده هسته‌ای این دولت توانست در جایی که گره خورد بود و کشور را در تحریم‌های زیای قرار داده بود، باز کند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت مذاکرات به دست کسانی سپرده شده است که اهلیت دارند، گفت: امروز نیز شاهد پیشرفت آنان نیز هستیم و اگر پیشرفت و اقتداری نبود، مقام معظم رهبری نیز از آنان حمایت نمی‌کردند.

نتیجه عملکرد خیالاتی ما ارسال پرونده ایران به شورای امنیت بود!

احمدی بر لزوم حمایت از دولت تأکید کرد و گفت: این دولت،‌ دولت تدبیر، صاحب‌نظران، اندیشمندان و خردورزان است و باید در جوامع بین‌المللی نیز برای کشورمان اعتماد ایجاد کنیم و ما نمی‌توانیم منزوی باشیم زیرا می‌خواهیم ارزش‌های انقلاب خود را فراگیر کنیم که این مسئله با تهاجم محقق نمی‌شود.

استاندار فارس اظهار کرد: زمانی که واقعی حرکت نکنیم و خیالاتی عمل کنیم، نتیجه آن ارسال پرونده ایران به شورای امنیت است که این شورا همیشه با ایران زاویه داشته است لذا معلوم است که تحریم‌های زیادی بر علیه کشورمان اعمال می‌کنند.

در یکسال گذشته هیچ قطعنامه جدیدی بر علیه ایران صادر نشده است

وی تأکید کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما خوب عمل می‌کنند و شخص رئیس جمهور نیز آن را مدیریت می‌کند به عنوان مثال یکی از دستاوردهای تیم هسته‌ای این بود که طی یکسال گذشته هیچ قطعنامه جدیدی بر علیه ایران صادر نشده است و یا اینکه بسیاری از پول‌های بلوکه شده ایران بازگشت.

احمدی اظهار کرد: وقتی تیمی مورد حمایت مقام معظم رهبری و مقتدرانه از امنیت و منافع ملی ما حمایت می‌کند، اگر ما تابع مقام معظم رهبری هستیم خطاست که از آن‌ها ایراد بگیریم زیرا معظم‌له که در جهت منافع ملی با کسی تعارف ندارد.

استاندار فارس با اشاره به سه مورد از اتفاقاتی که در کشور رخ داده و در تاریخ روابط بین‌الملل و دیپلماسی جهان منحصر به‌فرد است، گفت: روابط کشورهای درحال جنگ قطع است و سفارتخانه‌ها مسدود می‌شوند اما در طول 8سال جنگ تحمیلی، سفارتخانه‌های هر دو کشور به فعالیت خود ادامه دادند. همچنین در هیچ جای تاریخ، کاردار غیرمستقیم تعیین نشده بود اما بین کشور ایران و انگلیس در یکی دو سال اخیر از سفیر سیار که غیرمقیم است استفاده کرده‌اند. در تمام مذاکرات نیز میزها یا دایره‌ای است و یا مستطیل شکل اما برای اولین بار در مذاکرات سیاسی ایران و عراق به پیشنهاد «طارق عزیز» میز سه گوش برای نشستن طرف ایرانی، عراقی و نماینده سازمان بین‌الملل استفاده شد که طرفین مقابل یکدیگر قرار نگیرند و در خاطرات دکتر ولایتی هم آمده که برای این مذاکره یک هفته برای چینش میز مشکل داشته‌اند بنابراین وقتی در مذاکرات حتی چینش میز، مدت و افراد مذاکره کننده و شیوه ارتباط‌گیری آن‌ها مهم است باید افراد ورزیده برای مذاکره انتخاب شوند.

1+5 یعنی دنیا!

این مقام مسئول مذاکرات هسته‌ای را سخت‌ترین کار و به مراتب از جنیگدن در جبهه سخت‌تر دانست و گفت: در دیپلماسی کوچکترین حرکات از جمله حرکت انگشتان و چشم یا جابه‌جایی عینک نیز دارای معنا و باید حساب شده باشد؛ مذاکرات هسته‌ای پیچیده است و اگر یک کلمه جابه‌جا گفته شود، دنیا زیر و رو می‌شود. باید بفهمیم با چه کسی طرف هستیم و به خودمان افتخار کنیم؛ 1+5 یعنی دنیا! یعنی کشورهایی که اقتصاد و نیروی نظامی و ارتش برتر را دارند. یک‌چهارم اقتصاد دنیا در اختیار آمریکا است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه ایران اکنون جزیره ثبات است، گفت: داعش در عراق و طالبان در افغانستان چه جنایت‌ها که نکردند زیرا شیرازه نظام داخلی آن‌ها هم از پاشیده است و یک رهبر واحد ندارند اما به حمد الهی این مشکلات در کشور ما نیست چراکه دارای یک رهبر واحد و قوی هستیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ذخایر انرژی و معدنی ایران و وجود متخصصین در همه زمینه‌ها این سوال را مطرح کرد که چرا با وجود همه امکانات و منابع نتیجه صفر است؟! 12 درصد ذخایر انرژی دنیا را در اختیار داریم و در دریای نفت و گاز هستیم اما چرا باید نتیجه کار و وضعیت اقتصاد اینگونه باشد.

استاندار خطاب به مدیران: چرا برای اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی نکردید و به آن بها ندادید؟

استاندار فارس با تصریح اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهکار پیشرفت اقتصادی بیان کردند، خطاب به مدیران دستگاه‌های مختلف استان اظهار کرد: مگر مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ نکردند؟ مگر ما بالاتر از ایشان کسی را داریم؟ چرا برای اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی نکردید و به آن بها ندادید؟ مگر در شورای عالی برنامه‌ریزی استان بر اقتصاد مقاومتی تاکید نکردیم؟ پس چرا درست کار نمی‌کنید و هنوز در توانمندی استان ضعیف هستیم؟

مقام عالی دولت در استان فارس بر لزوم توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید و اظهار کرد: مدیران باید برای اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشند و در زمینه توانمندسازی استان فارس تلاش کنند و بخشی خصوصی را با تمام عزت وارد صحنه کنند زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری کند.

وی با بیان اینکه مشکلی جز مشکل مدیریتی نداریم، اظهار امیدواری کرد که مسئولین استان در پیاده کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی استان بیشتر تلاش کنند.

من  قصد کرده‌ام اگر بدانم کار واقعا پیش نمی‌رود، بگویم نمی‌توانم

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر مدیران نمی‌توانند ادارات را از وضعیت لخت و بی‌حال خارج کرده و چابک سازند، بگویند نمی‌توانم و پست را رها کنند. به خدا من این قصد را کرده‌ام و اگر بدانم کار واقعا پیش نمی‌رود، بگویم نمی‌توانم.

استاندار فارس ضمن اذعان به اینکه ما واقعی فکر نمی‌کنیم تا مشکلات مردم حل شود و با اظهار تاسف از اینکه مردم از برخی کارشناسان و مدیران می‌نالند، تاکید کرد: اگر کارمندی خطا می‌کند و در سرمایه‌گذاری و زندگی مردم خللی ایجاد می‌کند، مدیران کل در طرد و برکناری وی نباید تردید کنند چراکه این ملت شایسته بهترین خدمات هستند به‌گونه‌ای که گاهی نه به عنوان استاندار بلکه مانند یک کارمند عادی کار مردم را پیگیری می‌کنم.

به والله قسم با مدیرانی  که در کار مردم کارشکنی کنند برخورد می کنم

مقام ارشد دولت در استان فارس اظهار کرد: به ولله قسم اگر یک ساعت مدیر باشم و ببینم کسی در کار مردم کارشکنی می‌کند در برخورد با او تردید نمی‌کنم و با کسی هم تعارف ندارم.

احمدی افزود: به من خبر دادند معاون یکی از فرمانداران بد راهی را می‌رود و تفرقه ایجاد می‌کند؛ به معاون و مدیرکل سیاسی گفتم فورا وی را برگرداندند.

به نماینده مجلس گفتم اگر اجازه بدهید من می‌روم...

استاندار فارس در ادامه سخنانش به بیان خاطره‌ای از زمانی که به عنوان معاون سیاسی استانداری فارس مشغول به خدمت بود، پرداخت و گفت: در آن زمان دوست و همشهری من، آقای موسوی‌لاری، وزیر کشور بود و من به دلیل عملکرد بد مسئولی در شهرستان مُهر، وی را برکنار کردم و زمانی که نماینده مردم این منطقه در مجلس که از اقوام آقای موسوی‌لاری بود از من درخواست کرد وی را برگرداندم، گفتم اگر اجازه بدهید من می‌روم.

خدا را شاهد می‌گیرم که اگر بر اساس هوای نفس تصمیم بگیرم از شفاعت پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) به دور باشم

مقام ارشد دولت در استان فارس تاکید کرد: خدا را شاهد می‌گیرم که اگر من بر اساس هوای نفس و مسائل شخصی تصمیم بگیرم از شفاعت پیغمبر(ص) و اهل بیت(ع) به دور باشم هرچند ممکن است خطا و اشتباه داشته باشیم چون معصوم نیستیم.

مصرع « هستم اگر مي روم گر نروم نيستم» پایان بخش سخنان استاندار فارس در جلسه تقدیر از کارمندان نمونه بود و در پایان از کارمندان نمونه ادارات و دستگاه‌های مختلف استان با حضور مسئولین تقدیر شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
2
کلی تو این یه سال تحریم علیه ایران وضع شده، ایشون خوشحاله که قطعنامه تو شورای امنیت نداشتیم!!! حیثیتمون رو دادیم جاش تصویب نشدن قطعنامه رو گرفتیم! اینجوری ساختار تحریم ها شکسته شده!
ناشناس
نتيجه تدبير زياد بوده!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
0
باز هم حرفهايي كه با عمل در تناقض است......