کد خبر: ۶۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

شهردار شيراز:‌تونل سعدی تا پایان سال به بهره‌داری کامل می‌رسد

شهردار شيراز گفت: اميدواريم تا پايان امسال با اتمام پروژه 45 متري شهرك سعدي، پروژه تونل سعدي به شكل كامل قابل بهره‌برداري باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، مهندس عليرضا پاك‌فطرت در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي عمراني منطقه سه شهرداري شيراز، افزود: اگرچه تونل سعدی به‌عنوان يك پروژه مهم پيش از اين افتتاح شد، اما كارآيي كامل نداشت كه با اجراي طرح احداث 45 متري پشت تونل و اتصال مسير به ابتدای محور خرامه، اين طرح كامل خواهد شد.

وي با يادآوري اينكه اجراي اين پروژه از جمله دشوارترين پروژه‌هاي شيراز بوده است، گفت: با توجه به بافت محله شهرك سعدی و خانه‌هاي كوچك و متعدد موجود در مسير و مقاومت‌هايي كه وجود داشت، هيچ كس گمان نمي‌كرد اجراي آن كمتر از 5 سال زمان ببرد اما با همت شهرداري منطقه سه اين كار در مدتي كمتر از يكسال، اجرايي شده و در حال تكميل است.

علیرضا پاك‌فطرت با اشاره به مساحت كوچك خانه‌هاي موجود و ارزش پايين املاك در مسیر مورد نظر، گفت: مالكان واحدهاي مسكوني مورد مسير با پولي كه شهرداري به آنان پرداخت مي‌كرد قادر به خريد مسكن مناسب نبودند كه با همراهي اعضاي محترم شورا و تلاش مجموعه منطقه سه، اين كار به سرانجام رسيده و تاكنون 80 درصد مورد مسير خريداري و تملك شده است.

شهردار شيراز با يادآوري اينكه ايجاد اين مسير زمينه دسترسي به آرامستان جديد شيراز و بهره‌برداري از آن را فراهم مي‌كند، گفت: تاكنون بالغ بر 400 واحد مسكوني با 18 ميليارد تومان اعتبار تملك شده است اما واحدهاي باقيمانده كه 20 درصد را شامل مي‌شود، به دليل تجاري بودن، مبلغ زیادی اعتبار نياز است.

علیرضا پاك‌فطرت با بيان اينكه شهرداري براي انتقال دكل‌هاي فشارقوي و جابه‌جا كردن آنها، هزينه بسيار سنگيني انجام داده است، گفت: اجراي پروژه‌هاي عمراني در نقاطي با مشخصات شهرك سعدی، دشوار و نيازمند حوصله و دقت است.

شهردار شيراز همچنين با طرح ايراد به وضعيت ساماندهي برخي معابر موجود در سطح منطقه سه، گفت: اين منطقه يكي از مهمترين نقاط گردشگري شيراز و نيازمند توجه بيشتری است و بايد زيباسازی و مبلمان شهری در اين محدوده، بهتر از ساير نقاط شهر باشد.

علیرضا پاك‌فطرت در بازدید از اجراي پروژه ساماندهي شرق ورودي دروازه قرآن، گفت: اين پروژه، يكي از اقدامات ماندگار است.

شهردار شيراز با بیان اینکه يك پارك كوهسنگي بدون برهم زدن طبيعت، كار دشوار و زمان‌بر است، اما همكاران قدم‌هاي خوبي برداشته‌اند که امیدوار هستیم تا پایان سال بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
نظرات بینندگان