کد خبر: ۶۰۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۳

فیلم: بلایی که اگر شهدا نبودند بر سر همه ایران می آمد

فیلمی که پیش رو دارید، دقایقی است از روزهای نخستین جنگ که اشغال گران بعثی را در حال ورود به خاک خوزستان و جنگ در خیابان های خرمشهر به تصویر کشیده است.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، جنگ تحمیل شده از سوی رژیم بعثی عراق به ملت مسلمان ایران، طولانی ترین جنگ تاریخ معاصر پس از جنگ جهانی دوم به شمار می رود. این جنگ در 31 شهریور سال 1359 شمسی، به صورت رسمی آغاز شد. گرچه تمامی مرزهای غربی و جنوبی ایران، به طول حدود 1200 کیلومتر، موردی هجوم ارتش بعثی قرار گرفت اما فلشِ اصلی یگان های متجاوز، استان خوزستان و مشخصا شهرهای آبادان و خرمشهر و در گام بعدی، اهواز بود. گرچه این هدف‌گذاری هیچ گاه به نتیجه نرسید اما خرمشهر، به صحنه ای از رویارویی مدافعان دین و شرفِ ملت ایران با ارتش تا دندان مسلح صدام تبدیل شد و جنگی 40 روزه در خیابان های این شهر درگرفت.
فیلمی که پیش رو دارید، دقایقی است از روزهای نخستین جنگ که اشغال‌گران بعثی را در حال ورود به خاک خوزستان و جنگ در خیابان های خرمشهر به تصویر کشیده است. ثانیه های پایانی این فیلم، حقیقتا دردناک و دلخراش است. آن جا که اجناس به غارت رفته از منازل مردم مظلوم خرمشهر دیده می شود. لعنت الله علی قوم الظالمین
این فیلم ها از تلویزیون عراق برداشت شده و توسط فیلم برداران رسمی ارتش بعث و تلویزیون عراق ضبط شده اند:




نظرات بینندگان