کد خبر: ۶۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳

حجت الاسلام محمودي نژاد: اگر در جامعه سكوت كنيم هيچكس در امان نخواهد بود

سعي كنيم اين امر فقط به خاطر اجراي دستور خداوند، احياي بشريت و سالم نگه داشتن جامعه باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از مهر،‌حجت الاسلام ولي الله محمودي نژاد سه شنبه شب در همايش آمرين، بيان كرد: جهاد يكي از واجباتي است كه بايد انجام بگيرد و لذا اگر انجام شود ولي نيت آن امر به معروف و نهي از منكر نباشد، شايد چندان اهميتي نداشته باشد و جهاد وقتي مهم است كه هدف آن احياي اين امور باشد.

وي افزود: به همين خاطر امام حسين (ع) هدف قيامش را احياء امر به معروف و نهي از منكر و احياي دين جد خود مي دانست يكي از واجبات را كه حج بود ترك كرد تا واجب ديگري را كه احياء امر به معروف و نهي از منكر بود به انجام برساند.

مديركل سازمان تبليغات اسلامي فارس اظهار كرد: كسي كه آمر به معروف و ناهي از منكر و احيا كننده اين موضوعات مي شود جزو برگزيدگان خداست چرا كه خداوند اين توفيق بزرگ را به هر كسي نمي دهد و مصداق آن در جهادگران است و قداست و ارزش وي در درگاه خدا به همين خاطر است.

حجت الاسلام محمودي نژاد تاكيد كرد: سعي كنيم اين امر فقط به خاطر اجراي دستور خداوند، احياي بشريت و سالم نگه داشتن جامعه باشد.

وي تصريح كرد: اگر در جامعه سكوت كنيم هيچكس در امان نخواهد بود و اگر ساكت باشيم اولين كساني كه صدمه مي بينند خود ما هستيم.

مديركل سازمان تبليغات اسلامي گفت: بحث امر به معروف و نهي از منكر مراحلي دارد كه فعلا در مرحله لساني است و در هدايت به معروف و جلوگيري از منكرات هركس توان و مسئوليتي دارد.

حجت الاسلام محمودي نژاد بيان كرد: موضوع امر به معروف و نهي از منكر و احياء اين بحث مهم موضوع بسيار ارزشمندي است كه اگر به دستورات قرآن كريم و فرمايشات پيامبر اكرم (ص)و ائمه اطهار نگاه داشته باشيم مي بينيم كه اين موضوع يك موضوع بسيار حياتي و مهم است.

وي ادامه داد: در سخن اميرالمونين (ع) مي بينيم كه اگر همه خوبي ها و برنامه هايي را كه بشر به عنوان يك امر مهم انجام مي دهد و همه واجبات را در كنار هم بگذاريم و امر به معروف و نهي از منكر را هم در طرفي ديگر قرار دهيم، اهميت امر به معروف در سخن اميرالمونين به مراتب بيش از همه موضوعات ديگر است.

مديركل سازمان تبليغات اسلامي گفت: اداي تكليف در اين خصوص براي انسان اهميت ويژه اي دارد.


نظرات بینندگان