کد خبر: ۶۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۳
رئیس کل دادگستری فارس:

شعبه‌های ویژه‌ای برای حمایت از آمرین به معروف در دادگستری تشکیل می‌شود

برای ما و دستگاه‌های قضایی فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر کفایت می‌کند
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، علی القاصی شب گذشته در همایش آمرین‌به معروف و ناهیان ‌از منکر که از سوی ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان فارس برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون پیشگیری از جرم، گناه و آسیب‌های اجتماعی در حال تصویب است که با ابلاغ شدن آن تمام دستگاه‌های دولتی و مردمی موظف به اجرای آن هستند.

وی با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گروی اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است، گفت: اجرای این تکلیف الهی به فرموده مقام معظم رهبری امری واجب و ریشه قرآنی و روایی دارد و بی‌توجهی به آن ناهنجاری‌های جامعه را افزایش می‌دهد.

این مسئول خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای نهادینه کردن اجرای حکم حکومتی فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر کمترین خسارت و هزینه را برای جامعه خواهد داشت.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: حیطه اختیارات در اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار گسترده و در حوزه‌های اداری، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و سیاسی قابل ‌اجرا است و اگر جامعه تکلیف خود را نسبت به آن ادا کند دستگاه‌های امنیتی درگیر آسیب‌های جامعه نمی‌شود.

القاصی با تأکید بر اینکه برای ما و دستگاه‌های قضایی فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر کفایت می‌کند که اگر از آن حمایت نشود خود به این حکم ورود خواهم کرد، چرا که مشروعیت کار قضایی به اجازه ولی‌فقیه است و فتوای معظم‌له دستور حکومتی تلقی می‌شود و در این راستا برای دستگاه‌های حاکمیتی، قضایی و انتظامی حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضروری است.

وی بیان کرد: شعبه‌های ویژه‌ای برای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تشکیل و به‌طور ویژه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پرونده متخلفان رسیدگی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: عزت، استقلال و اجرای احکام نورانی اسلام در این مرزوبوم و ایستادگی در برابر استکبار جهانی مرهون ایثارگری‌ها و دلاوری‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است.
نظرات بینندگان