کد خبر: ۶۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳

برادر شهیدم را از دست ندادم؛ بلکه به دست آوردم

برادر شهید بنیانی گفت: ما برادرانمان را از دست ندادیم بلکه به دست آوردیم، چرا که وقتی کسی در راه خدا می‌جنگد مایه افتخار است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، هفته دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا بزدائیم غبار غفلت را از خاطرات شهرمان و سراغ خانواده‌هایی برویم که چند شهید را به اسلام و میهن هدیه کرده‌اند.

خانواده شهیدان بنیانی یکی از آن خانواده‌ها هستند که سه شهید به نام‌های حسینعلی، محمد و عباس را در راه انقلاب و آرمان‌های آن تقدیم کرده است.

حسن بنیانی، برادر شهیدان بنیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اهمیت جهاد می‌گوید: جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است که خداوند به روی خواص خود آن‌ را می‌گشاید و جهاد و مبارزه برای مجاهد و لباس تقوا زره محکم الهی و سنگر اطمینان است، خداوند به جامعه و ملتی که جهاد و مبارزه با استکبار دارد، لباس عزت و سعادت و به ملت و جامعه‌ای که مبارزه با استکبار را ترک کند، لباس ذلت و خواری می‌پوشاند.

شهدا با مجاهدت و مبارزه با استکبار، ظالم و ستمگر به سعادت و رستگاری بزرگ و به رحمت الهی رسیدند و برای کشور و جامعه نیز سعادت آوردند چراکه خوی استکبار تجاوز، ظلم و سلطه بر کشورهاست، مجاهدان و شهدا در راه خداوند شر ظالمان و استکبار و تجاوز را از مظلومان دفع می‌کنند و اگر مجاهده و مبارزه نباشد هیچ عبادتگاهی برجای نمی‌ماند.

اهمیت جهاد و مبارزه آنقدر زیاد است که خداوند تبارک و تعالی از معامله‌ای که مجاهد با خدا می‌کند، بشارت می‌دهد.

تسنیم: درباره برادرانتان و نحوه شهادتشان توضیح دهید؟

بنیانی: محمد نخستین شهید خانواده ما است که هفت بار به جبهه‌های مختلف رفت و همیشه درباره جهاد و رفتن به جبهه‌ها این جمله را بیان می‌کرد: « اطاعت از امام(ره)، دفاع از کشورم و دفاع از اسلام وظیفه من است».

وی آخرین باری که عازم جبهه بود، گفت: « خدایا این هفتمین بار است که به جبهه می‌آیم، مرا قبول کن تا در راهت شهید شوم» و عاقبت نیز در سن 20 سالگی در همان اعزام در سال 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دومین برادرم عباس در دفعات مختلف به جبهه اعزام شد و همیشه دفاع از کشور، اسلام، قرآن و اطاعت از امام(ره) را وظیفه و تکلیف خود می‌دانست تا اینکه در عملیات والفجر8 در سال62 و در 17 سالگی به شهادت رسید.

حسین‌علی سومین برادرم  از بقیه بزرگتر و صاحب شش فرزند بود و در حالیکه کودکان او هنوز خردسال بودند، جهاد در راه خدا را انتخاب کرد، کودکان خود را به خدا سپرد و راهی جبهه شد. حسین‌علی در سال 66 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

تسنیم: برادران شما قبل از انقلاب نیز فعالیت داشتند یا خیر؟ خاطره‌ای از آن زمان دارید؟

بنیانی:  بله هر سه آنها در تمام تظاهرات علیه حکومت طاغوت شرکت می‌کردند. یادم است روز پنجم ماه رمضان بود در مسجد نو شیراز نیروهای شاهنشاهی به مسجد هجوم آوردند. عباس به خاطر سن کمی که داشت، به جمع‌آوری سنگ مشغول می‌شد و به پشت بام مسجد می‌برد تا به دستان بزرگتر‌ها برساند.

آن روز نیروها با تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور، تعدادی را شهید کردند و مسجد نیز پر از نیروهای رژیم شده بود، به طوری که عباس دیگر نمی‌توانست از پشت بام پایین بیاید. در همین حین مردم از داخل کوچه به عباس اشاره کردند که از پشت بام به پایین بپرد. عباس هم تنها راه چاره را همین کار دید و از پشت بام پرید و مردم او را قبل از رسیدن به زمین گرفتند.

در تجمعی روبه‌روی میدان تره‌بار شیراز که منجر به محاصره مسجد شد عباس پیراهن خود را درآورد و آتش زد تا از اثرات گاز اشک‌آور کم شود و مردم اذیت نشوند و آن روز بدون لباس به خانه برگشت.

حسین‌علی و محمد نیز همیشه در این تظاهرات شرکت داشتند و پای ثابت سخنرانی‌ها به ویژه سخنرانی‌های شهید محراب، آیت الله دستغیب، بودند و به ایشان علاقه شدیدی داشتند.

تسنیم: واکنش شما زمان شنیدن خبر شهادت برادرانتان چه بود؟

بنیانی: آن زمان چون ایمان‌ها واقعا بالا بود، همه به رضای خدا راضی بودیم و چون به دفاع از ملت، دین، کشور، اسلام و قرآن به حکم خداوند راضی بودیم، به سعادت ملت، کشور و اسلام راضی بودیم و نه ذلت آن، از این نظر ناراحت نبودیم بلکه اگر ترک جهاد می‌کردیم ناراضی بودیم. ما برادرانمان را از دست ندادیم بلکه به دست آوردیم، چرا که وقتی کسی در راه خدا می‌جنگد مایه افتخار است.

تسنیم: آیا بعد از شهادت این بزرگواران هم کمک و یا تاثیری از طرف شهدا دیده‌اید؟

بنیانی: یکی از بزرگترین کمک‌های این عزیزان این است که در راه آنان ثابت قدم مانده‌ایم و ان‌شالله می‌مانیم و البته هرچیزی که این جامعه اعم آزادی، امنیت و آرامش دارد همه برکت خون این شهدای گرانقدر است.

برادر شهیدان بنیانی خطاب به مسئولان گفت: به دنبال رفع مشکلات مردم و برطرف کردن مطالبات آن‌ها باشند و عدالت را بر کشور حاکم کنند البته مردم هم باید تابع اسلام حقیقی باشند چرا که هیچگاه ظالم و ستمگر خیر‌خواه ما نیست و این خود مانیم که باید خیرخواه خود باشیم.

وی خطاب به جوانان اظهار کرد: جوانان باید بدانند که هیچکس بهتر از خدا یاورشان نیست و هرکس در هرجایگاهی که هست، به ویژه دانشجویان، کار و وظیفه خود را بشناسند و به آن وظیفه به خوبی عمل کنند.

برادر شهیدان بنیانی با بیان اینکه کسی از حکومت طاغوت انتظار عدالت را ندارد، تصریح کرد: مردم در زمان طاغوت از آن حکومت انتظار عدالت نداشتند ولی اگر مسئولان کنونی در یک نظامی که به اسم اسلام شکل گرفته و مدعی اسلام است خلافی یا بی‌عدالتی انجام دهند، مردم ممکن آن را به پای اسلام بگذارند و این سبب می‌شود تا نسل آینده نیز به دین و اسلام بدبین شود، حال آنکه این خطاها و اشتباهات به پای دین نباید نوشته شود.

انتهای پیام
نظرات بینندگان