کد خبر: ۶۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۳
مدیر دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در فارس:

دستگاه‌ها اقدامات جهادی خود را به مردم گزارش دهند/ نماینده تام‌الاختیاری برای گره‌گشایی از کار سرمایه‌گذاران تعیین شود

تا دو هفته آینده قرارگاه فرهنگی کار خود را بطور جدی شروع می کند.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، مدیر دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در فارس گفت: تلاش ما بر این است که ارتباط خود را با مسئولین و توده مردم افزایش دهیم تا از طریق ارتباطات گسترده مشکلاتی موجود را حد توان رفع کنیم.

حجت الاسلام امین رصاف در جلسه شورای اداری با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: از ابتدای سال مسئله فرهنگ را به عنوان یک رسالت ویژه دنبال کردیم که در این راستا قرارگاه فرهنگی شامل یک شورای عالی و سه شورای زیر مجموعه‌آن تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: در شورای عالی نماینده ولی فقیه در استان فارس، استاندار و همچنین فرمانده سپاه پاسداران حضور دارند و در سه شورای زیر مجموعه آن که شامل شورای مردمی، شورای مربوط به قرارگاه فاطمه الزهرا(س) و شورای نهادهای فرهنگی کار به عهده مردم، سپاه و بسیج و نهادهای فرهنگی است.

حجت‌الاسلام رصاف ،سریع و به موقع رصد کردن مسائل فرهنگی، تهیه نقشه راه برای استان و شهرستان‌ها به‌ویژه شیراز و هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری را از جمله اهداف تشکیل قرارگاه عنوان کرد.

مدیر دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس اظهار امیدواری کرد که تا دوهفته آینده قرارگاه فرهنگی که مصوبه شورای فرهنگ عمومی است کار خود را بطور جدی شروع و پیگیری کند.

وی عنوان کرد: در راستای قطب قرآنی شدن استان قرارگاه قرآنی شکل گرفته و اساسنامه آن بسته شده و تشکل‌های قرآنی شناسایی و کار را در دست گرفته‌اند.

رصاف با بیان اینکه شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه شکل گرفته است، گفت: جلسات مربوطه تشکیل و اساسنامه به تصویب رسیده و روسای دانشگاه‌های استان، حوزه‌ها و استاندار و در راس آن نماینده مقام معظم رهبری عضو آن هستند تا ان‌شاالله حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال برای تقویت بسیاری از مسائل فرهنگی و اقتصادی با هم کار کنند و دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز از آن بهره ببرند.

مدیر دفتر نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: آن چیزی که افکار عمومی و مردم مطالبه دارند بحث مدیریت جهادی است که باید تمام مدیران برای امسال کارهای جهادی خود که متفاوت از کارهای روزمره است را ارائه دهند و فرماندار نیز این موضوع را از مسئولین مطالبه کند.

وی ضمن اظهار تاسف از اینکه تاکنون افکار عمومی از نظر کار اقتصادی و جهادی که نشان‌دهنده یک مدیریت جهادی باشد اقناع نشده است، اظهار امیدواری کرد که مسئولین مطالبه‌گری مردم را به نحو صحیح پاسخگو بوده و زودتر کارهای جهادی خود را به مردم گزارش دهند.

رصاف با اشاره به پیشنهاد قشقاوی، معاون وزیر امور خارجه در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه درخصوص رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد: ما در کارهای اقتصادی تا کارها را به مردم واگذار نکرده و به آن‌ها اعتماد نکنیم آن تحول مورد نظر محقق نمی‌شود.

مدیر دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس افزود: نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مجلس برای رفع این مشکل عزم جدی دارند اما بنابر پیشنهاد معاون وزیر امور خارجه، یک نفر در استانداری و یک نفر در فرمانداری به عنوان مسئول اختیاراتی را به او بدهند که وقتی سرمایه‌گذار وارد شد از کار او در مسیر سرمایه‌گذاری گره‌گشایی کنند.

نظرات بینندگان