کد خبر: ۶۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳

تابوت‌های دروغین با اجساد شنی+سند

دستورات صادره اقتضاء می‌کند که تابوت‌های دروغینی برای کشته شدگان مزبور از طرف بیمارستان‌ها به وسیله کیسه‌هایی پر از شن تهیه شود و سپس همراه با گزارش چگونگی کشته شدن به خانواده‌های آنان ارسال شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، اسنادی که در این ویژه نامه ملاحظه خواهید کرد برگ‌هایی است از جنایت صدام و حزب بعث که در مورد نیروهای خودشان اعمال شده است.

تابوت‌های دروغین با اجساد شنی+سند 

بسم الله الرحمن الرحیم

الجمهوریه العراقیه

سری

وزاره ارکان

العدد /د ا م /1/7/7832

التاریخ: /31/7/1982

1-اقداماتی که اکنون در مورد شهدایی که اجسادشان از جبهه‌ جنگ تخلیه شده، انجام می‌شود عبارت است از ارسال نامه‌های تائید شهادت از اداره درجه‌داران و سربازان نسبت به خانواده‌هایشان، همچنین دستورات صادره اقتضاء می‌کند که تابوت‌های دروغینی برای شهدای مزبور از طرف بیمارستان‌ها به وسیله کیسه‌هایی پر از شن تهیه شود و سپس همراه با گزارش چگونگی شهادت به خانواده‌های آنان ارسال شود.

2-بعد از فرستادن (تابوت) شهید، به خانواده‌اش سفارش می‌شود که تابوت را باز نکند.

3-همانطور که معمول است اغلب خانواده‌های شهدا به دستوراتی که به آنان داده می‌شود مقید نبوده و تابوت را باز می‌کنند، و وقتی که کیسه‌های شنی را مشاهده می‌نمایند و با چنین منظره‌ای برخورد می‌کنند باعث تاثیر منفی بر روحیه آنان می‌شود.

4- اضافه بر آنچه در بالا گفته شد، مدیریت اداره قانونی دستوراتی صادر کرده که فقط برای اینگونه شهیدان نامه‌هایی از طرف اداره افسران و اداره درجه‌داران و سربازان ارسال شود.

5-باید توجه داشت که نوشتن گواهینامه فوت با بند 4 مغایر است، به خصوص در مورد نوشتن نحوه شهادت، زیرا که جسدهایشان به بیمارستان تخلیه نشده است.

6- این روش معمول، به اضافه کوشش‌های بیمارستان‌ها و مخارجی که در بردارد، علیرغم این که سرانجام تابوت را به خانه شهید می‌رساند و همچنین با توجه به تاثیر منفی آن بر روحیه خانواده شهید، که در نتیجه باعث به هدر رفتن نیروها و کوشش‌های می‌شود، موجب پیشنهاد مدیریت امور بهداری مبنی بر الغاء این روش و فقط ارسال نامه از طرف اداره افسران و اداره درجه‌داران به خانواده‌های شهدا و تحویل این نامه توسط یکی از اداره‌های وزارت دفاع شده است.

7-آنچه در شماره 6 گفته شد، برای کاهش کوشش‌ها، مورد تائید این اداره می‌باشد.



انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، صدام ، سند جنایت
نظرات بینندگان