کد خبر: ۶۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۳
سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز:

در برنامه‌ای که باعث رنجش خاطر ارزشی‌ها شود نه شرکت می‌کنیم و نه ریالی پول می‌دهیم

اگر در اجرای برنامه‌های مذهبی و ملی هیچ دستگاهی هم مشارکت نکند با تمام توان آن را اجرا می کنیم

به گزارش شیرازه، ویژه برنامه پیاده روی بزرگ خانوادگی به همراه اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی همزمان با روز عید غدیر خم در شیراز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز حجت الاسلام و المسلمین علی سقاچی با اعلام این خبر گفت: این پیاده روی در ساعت 7 صبح روز دوشنبه 21 مهر ماه از محل فرهنگسرای غدیر واقع در میدان دفاع مقدس آغاز می شود.

وی گفت: شهروندان مسیر بولوار سیبویه به سمت سه راه آستانه را طی خواهند کرد و سرانجام در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین (ع) مراسم جشن عید غدیر و قرعه کشی پیاده روی انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: اجرای گروه ورزش های زورخانه ای، ورزش و نرمش صبحگاهی و برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای مراسم قرعه کشی از جمله برنامه های این پیاده روی است.

سقاچی افزود: طی جلسه ای با تعدادی از دستگاههای متولی برنامه ریزی برگزاری هر چه باشکوهتر این مراسم صورت گرفته است و با همکاری بین دستگاهی شاهد اجرای خوب این مراسم خواهیم بود.

وی با انتقاد از برخی متولیان امر در خصوص عدم حضور در جلسه برنامه ریزی این مراسم افزود: کار فرهنگی با همدلی و اتحاد و همکاری بین دستگاهی هدفمند تر و با کیفیت بهتر برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اظهار داشت: بهانه نداشتن اعتبارات برای عدم مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در شهر پذیرفته نیست چرا که بسیاری از همکاری ها می تواند بدون هزینه و با استفاده از ظرفیت های موجود در دستگاههای فرهنگی و اجرایی صورت می پذیرد.

سقاچی تصریح کرد: افتخار شهرداری شیراز پرچم داری در پاسداشت اعیاد مذهبی و ملی در شهر است و اگر هیچ دستگاهی هم مشارکت نکند با تمام توان برنامه های مذهبی، فرهنگی و ورزشی را در شیراز اجرا می کنیم و سازمان فرهنگی اجتماعی برای برنامه هایی که منفعت عامه در آن نباشد و باعث رنجش علما و خانواده های مذهبی شود به ویژه در حوزه موسیقی نه ورود می کنیم و نه حاضریم ریالی هزینه کنیم.

وی با تأکید بر همدلی در اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری در ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه افزود: با کارگروهی و استفاده از توان همه مجموعه ها می توان در تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و اجتماعی گام برداشت.

سقاچی ادامه داد: همواره بر اجرای فعالیتهای گروهی و جمعی تأکید داریم و اعتقاد قلبی نیروهای ستادی و اجرایی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بر انجام کارگروهی با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی است و در خصوص آمادگی هر گونه همکاری را داریم.

نظرات بینندگان