کد خبر: ۶۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳

44 درصد تصادفات در ممسنی مربوط به موتور سواران است

44 درصد تصادفات مربوط به موتورسواران می باشند که رده سنی آنها بیشتر بین 24 الی 32 سال می باشد .
به گزارش شیرازه باقر گودرزی رئیس اداره راه و شهرسازی ممسنی به مناسبت هفته ایمنی و حمل و نقل در گفتگو با نورآنلاین گفت: دهه ایمنی و حمل و نقل از 14 لغایت 25 آبان ماه می باشد که جا دارد ائمه جمعه و جماعت و سایر مسئولین در جلسات و همایش ها بویژه در مدارس و دانشگاهها به اهمیت و ارزش ایمنی در حمل و نقل و روشهای کاهش تصادفات بپردازند.

وی افزود: 44 درصد تصادفات ما موتورسواران می باشند که رده سنی آنها بین 24 الی 32 سال می باشد و تمام مردم  به فرزندان خود یاد آوری نمایند که در بحث موتور سواری حتماً از کلاه ایمنی و زانو بند استفاده نمایند و از انجام حرکات نمایشی خودداری کنند.

تصادف موتور سیکلت در ممسنی

گودرزی گفت: چهار عامل اصلی که در تصادفات نقش اساسی دارند عبارتنداز عوامل انسانی – عوامل جاده ای و عوامل خودروئی و رفتار پلیس که بیشترین عامل موثر همان عوامل انسانی می باشد و چنانچه رانندگان ما در بحث رانندگی  به علائم افقی و عمودی کنار جاده ها دقت نمایند می توانند بر سایر عوامل مسلط شوند و تصادفات را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: چندین سازمان بطور مستقیم در بحث تصادفات اثر گذارند که اگر هر کدام از آنها با توجه به امکانات در اختیار توجه ویژه به بحث تصادفات داشته باشند قطعاً تصادفات به حد معقول می رسد. از جمله سازمانهای مربوطه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای – پلیس راه – راهنمائی و رانندگی – اورژانس – سازمان امداد و نجات – مراکز درمانی – صدا و سیما – وزارت علوم – وزارت آموزش و پرورش – قوه مقننه – قوه قضائیه – وزارت کشور و سایر سازمانها و ادارات که اگر هرکدام بنا به وظایفی که دارند برنامه های خاص جهت کاهش تصادفات اعمال نمایند قطعاً اثر گذار خواهد بود.

گودرزی در پایان اشاره کرد: حوادث جاده ای مانند یک زلزله مخفی در تمام خانواده ها می باشد و چنانچه هر کدام از مردم ما دقت کافی در امر رانندگی نداشته باشد حوادث تلخی بوجود می آید که آفات آن سالیان دراز در جامعه باقی می ماند.

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان