کد خبر: ۶۳۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۳

درخواست آیت الله بهجت از مردم شیراز چه بود؟

متأسفانه پس از این عالم بزرگوار مردم راه ایشان را ادامه نداده و از آثار ایشان استفاده نمی‌کنند.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در مراسم سالروز شهادت حضرت علی‌بن‌حمزه(ع) و بزرگداشت سید محمد امام(ذوالانوار)، با اشاره به خصوصیات این عارف سالک، اظهار کرد: آیت‌الله سید محمد ذوالانوار از عارفان و سالکانی بود که سال‌ها در بقعه حضرت علی‌بن‌حمزه(ع) خدمت کرد.

وی با انتقاد از اینکه چرا یک عالم جلیل‌القدر در شیراز قبری نداشته باشد که حتی مردم بر او فاتحه بخوانند؟، افزود: از شاگردان او آیت‌الله علوی بودند و علمای بزرگ شیراز از او استفاده‌ها کردند و چرا چنین بزرگواری حتی یک قبر نداشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم شیراز حتی به درخواست آیت‌الله بهجت مبنی بر اینکه برای این عالم بزرگوار یادواره برگزار کنند پاسخ مناسبی نداده و تنها به زدن نام یک خیابان به نام ایشان اکتفا کردند، خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از این عالم بزرگوار مردم راه ایشان را ادامه نداده و از آثار ایشان استفاده نمی‌کنند.

آیت‌الله حائری با اشاره به پنج اصل حقوق بشر، بیان کرد: هر تعریفی درباره عدالت، آزادی، کرامت انسانی، محبت و امنیت ارائه شود بدون تعریف از جهان و انسان، تعریف میان‌راهی است و دموکراسی غربی فاقد توجه به این موارد است.

وی با بیان اینکه غرب تمام حقوق انسانی را از بین می‌برد و خیال می‌کند که حقوق انسان‌ها را احیا می‌کند، اظهار کرد: توجه به بزرگان دین و ائمه و امام‌زادگان بسیار پسندیده است و حتی نماز خواندن در کنار قبور مطهر ایشان وارد شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عدم توجه به این بزرگان در شهری مانند شیراز در واقع محو کردن آثار اهل بیت(ع) است، افزود: شما کار بزرگی نکردید که از عالمی مانند آیت‌الله امام تجلیل کنید.

آیت‌الله حائری با بیان اینکه آیت‌الله امام با کمال انقطاع طلبه‌پروری می‌کرد، گفت: ایشان برای تربیت طلبه به هیچ چیز توجه نداشته و تنها طلبه‌پروری می‌کردند و کاری که ثابت کرد و حوزه به آن رسید این بود که هر کسی که درسی را گرفت باید همان را تدریس کند و اساس فهمیدن مطالب به همین است.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به ایمان در دانشگاه‌های امروز سبب ضعف دانشگاه‌ها ما شده، خاطرنشان کرد: باید امروزه به کیفیت امتحان‌ها در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بیشتر توجه شود تا استادان از ظرفیت دانشجویان و طلاب خود مطمئن شوند زیرا حضور و غیاب و امتحان کردن داروست، شفابخش است و ضرورت دارد و هرگاه از ظرفیت دانشجویان و طلاب مطمئن شدید امتحان را قطع کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری انتخاب صحیح استاد را مهم‌ترین عامل برای ظرفیت‌سازی دانست و تصریح کرد: وقتی ظرفیت‌سازی کردید انتخاب استاد را به شاگرد واگذار کنید و لازم به یادآوری است که در گذشته نه حضور و غیاب و نه امتحان بود و انتخاب استاد هم با شاگرد بود.

آیت‌الله حائری با بیان اینکه دانشجویان وقتی مشاهده کنند حضور و غیاب انجام نمی‌شود، غیبت می‌کنند و نشان می‌دهد که تنها به دنبال مدرک هستند، عنوان کرد: روند کنونی جامعه که مدرک‌گرایی است آسیب جدی به علم وارد کرده و این مسئله خوشایند نیست.

وی با اشاره به تغییر فتوای امام راحل(ره) توسط آیت الله صمدی، بیان کرد: تمدن ما تمدن ولایتی است و نمی‌شود برای نظام ولایتی کار کرد و بعد برخلاف ولایت عمل کرد و باید گفت اسلام هرچه دارد بر محور ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایران از قدیم متمدن بوده و روم قدیم نیز متمدن بود اما در عربستان هیچ آثاری از تمدن نبود و همیشه در حالت قتل و غارت بود و کشورهای عربی هیچ‌وقت متحد نبودند، افزود: نباید افراد علاقه‌مند به نظام تحت این عناوین با هم دعوا کنند و یا از افرادی که به نظام علاقه‌مند نیستند برائت داشته باشند.

آیت‌الله حائری با اشاره به اینکه هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه پشتوانه ما هستند، گفت: باید تفاوت نظام ما که اسلامی و پیرو مکتب عاشوراست با دیگر نظام‌ها مشخص باشد و عاشورا نمایش بزرگی بود که آنهایی که با ولایت بودند متمدن شدند آثار تمدنی شهدای کربلا را همگان مشاهده کردند و آنهایی که پس از 50 سال عبادت و نماز خواندن ولایت از ایشان گرفته شد تبدیل به حرمله شدند زیرا این تمدن ناشی از خداست.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳
0
سلام.کاش در مورد تغییر فتوای امام رحمة الله علیه توسط آیت الله صمدی توضیحی می گذاشتید