کد خبر: ۶۳۷۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳

صاحب خانه های بی خانه در شیراز؛ افتتاح های نمایشی جواب مردم نیست!

به طور کلی ساکنین این مجتمع با مشکلات و خطرات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. این در حالی است که در زمان افتتاحیه، فقط مسیر حرکت مدعوین تا واحد مسکونی مد نظر تجهیز و تنظیف شد.
به گزارش شیرازه، سالیانی است که شاهد مراسم های کلنگ زنی و افتتاحیه های بی سرانجام هستیم. در دولت قبل، نسبت به این گونه اقدامات ظاهری، سختگیری هایی می شد؛ اما حکایت همچنان، باقی است.

محمد مهدی خسروی در سایت الف نوشت: عموما با افتتاحیه هایی که پس از مراسم، اقدام به ساخت و ساز و تکمیل پروژه می کنند آشنایی داریم. اکثرا هم بعد از رسانه ایی شدن، انگشت اشاره به سمت روابط عمومی ها، دفاتر ریاست، حراست ها و ... نشانه می رود.

دوشنبه ۱۹ آبان ماه ۹۳ شاهد یکی از این افتتاحیه ها بودیم.

فارس، شهر جدید صدرا، مجتمع های مسکونی احسان. مراسم افتتاحیه نمادینی با حضور آیت الله ایمانی-نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، آیت الله رسولی محلاتی-نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، محسن نریمان - معاون وزیر راه و شهرسازی، علیرضا تابش - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سید علی نقی لقمانی - مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، شمس ارجمندی - مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز فارس، حجه السلام والمسلمین درویشی - امام جمعه شهر صدرا و تنی چند از مسئولین و هیات همراه در یکی از منازل طبقه همکف بلوک ۲ مجتمع احسان یک، برگزار شد.




برخلاف معمول، در این مراسم از هیچ پلاکارت یا پارچه نوشته خوش آمدگویی استفاده نشده و هیچ کدام از ساکنین مجتمع ۲۲۴ واحدی احسان ۱، از مراسم افتتاحیه اطلاعی نداشتند. این مراسم بدون اطلاع و حضور ساکنین مجتمع و به دور از هرگونه درخواست و اعتراض احتمالی ساکنین، برگزار و خاتمه یافت.

- مجتمع ۲۲۴ واحدی احسان ۱ دارای ۴ بلوک، هر بلوک هفت طبقه و در هر طبقه ۸ واحد(۶ واحد دو خوابه و ۲ واحد یک خوابه) می باشد.
- انجمن خیرین مسکن ساز استان فارس، این مجتمع را حدودا با دو سال تاخیر، تحویل و افتتاح نمود.
- اکثر مالکین و ساکنین این مجتمع، اقشار کم درآمد، خانواده های بی سرپرست و مستضعفین می باشند.
- زمانی این مجتمع افتتاح شد، که چندین ماه از تحویل و مسکونی شدن آن می گذشت.


درحالی این مجتمع افتتاح شد که فقط یک هفته از نصب انشعاب گاز دو بلوک آن می گذشت و نیمی دیگر فاقد گاز شهری و سامانه گرمایشی بودند(در حال حاظر از ۴ بلوک، ۳ تا و نصفی گاز دارند).

- خطوط تلفن وصل نیست و اجبارا هزینه های بالای تلفن همراه به ساکنین مجتمع تحمیل می شود.

- لوله کشی و انشعاب آب شهری، مستقیم به مصرف کننده نمیرسد؛ بلکه ابتدا در یک مخزن حدودا ۲۵ هزار لیتری ذخیره شده و از آنجا برای ۲۲۴ واحد مسکونی پمپاژ می شود. تجربه این مدت نشان داده گنجایش این مخزن برای ۲۲۴ واحد مسکونی بسیار کم است.(تا نظر کارشناسان چی باشه؟)


مخزن کوچک و اتصالات آن فاقد هرگونه عایق حرارتی می باشند. با توجه به این مطلب که شهر صدرا، زمستان های بسیار سردی دارد، احتمال یخ زدگی و بی آبی زیاد است.

- فشار آب شهری ورودی به مخزن در حد یک اینچ است.
- پمپ های آب، فاقد برق اضطراری یا ژنراتور می باشند.


هنوز آسانسور های (هر بلوک دو دستگاه) مجتمع راه اندازی، استاندارد سازی و تحویل نشده است.آسانسور ها خاموش هستند و مردم(پیر و جوان، زن و مرد، سالم و بیمار، بچه و بچه دار و ...) مجبورند با تحمل رنج و مشقت بسیار، هفت طبقه را از طریق راه پله بالا و پایین بروند.( روز افتتاحیه آسانسور ها روشن و بلافاصله پس از خاتمه مراسم مجددا خاموش شدند.)


با وجود خاموش بودن و بلااستفاده بودن آسانسور ها، متاسفانه به دلیل کیفیت بد رنگ و زنگ زدگی ورق های آهن درب های آسانسور، رنگ های آن به راحتی کنده شده است.

- در هیچ جای این مجتمع مسکونی سامانه اعلان و اطفاء حریق نصب و راه اندازی نشده است.

- مخازن آب آتش نشانی فاقد پمپ و هنوز آبگیری نشده اند.
- مخازن آب آتش نشانی فاقد هرگونه حفاظ و مهار می باشند.
- مخازن آب آتش نشانی فاقد هرگونه عایق حرارتی و حفاظ در برابر یخ زدگی می باشند.
- راهروها و فضای مشاعی فاقد کپسول آتشنشانی می باشند.

به طور کلی ساکنین این مجتمع با مشکلات و خطرات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. این در حالی است که در زمان افتتاحیه، فقط مسیر حرکت مدعوین تا واحد مسکونی مد نظر تجهیز و تنظیف شد.

مردم انتظار رسیدگی فوری و کامل به کاستی های موجود را دارند. امید آنکه مسئولین با دقت و هوشیاری بیشتر در مراسم های افتتاحیه و کلنگ زنی حاضر شده تا خدایی نکرده مسبب کدورت و بدگمانی مردم و سوء استفاده منافقین و دشمنان، نشوند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شیرینی
United States of America
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
2
خالی نبند خسروی ، روز افتتاح 5 تا اتوبوس آدم آمده بود تازه مسئولین و محافظانشون جدا ، گشت انتظامی از صبح اول وقت اونجا بود ، افتتاح هم واسه واحدهای نازک کاری تحویل شده بود بقیه که خود صاحبانشون تحویل نگرفتند ، خود آیه الله ایمانی اومده بود 1 ساعت توی مجتمع ، شیرازه این خسروی خالی بسته بابا
صبوری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
2
داستان سرایی یک ذهن مغشوش ، از شب قبل از مراسم افتتاح به همه ساکنین گفته شده بود ماشینهاشونو توی مجتمع نگذارن واسه تمیز کردن زمین و مراسم افتتاح ، پس همه می دونستن ، حدود 100 نفر از ساکنان واسه افتتاح بودند و مشکلاتم به مسئولان گفتن .
سعید احمدی
France
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳
2
با سلام ، بعنوان یکی از حاضران در این مراسم لازم دیدم چند نکته را بگویم :

جهت اطلاع نویسنده مطلب مراسم اصلی افتتاحیه در سالن همایشی خارج از مجتمع و با سخنرانی مدیران و با وجود بنر و پلاکارد کافی برگزار شد .

صاحبان واحدهای مجتمع از مراسم افتتاحیه مطلع بوده و نماینده ایشان حدود 15 دقیقه در حضور مدیران و آیت الله ایمانی در یکی از واحدها به بیان مشکلات پرداخت

پیش از حضور در مجتمع بدلیل وضعیت خاص صاحبان یعنی قشر کم بضاعت از دارندگان دوربین خواسته شد از ثبت تصاویر ایشان خودداری نمایند اما حضور صاحبان واحدهای مجتمع کاملا محسوس بود

شخص آیت الله ایمانی نزدیک به 50 تا 60 دقیقه در مجتمع حضور داشتند و شخصا مشکلات را جویا شدند بخصوص وضعیت آسانسورها در مجتمع

با توجه به خیرساز بودن این مجتمع و وضعیت اقتصادی تحویل گیرندگان و مشکلات زیرساختی آن منطقه وجود برخی مشکلات عادی است

صحت صحبت های بنده را از مسئول دفتر آیت الله ایمانی جویا شوید

از همان دو خط ابتدای مطلب معلوم الحال بودن نویسنده مشخص می شود

از شیرازه انتشار چنین مطالب سخیفی از افراد معلوم الحال بعید است حیف از این اعتباری که بدست آورده اید نیست ؟
محمد مهدی خسروی
سلام.
از سایت محترم شیرازه تقاضا دارم برای نتویر افکار عمومی و آشکار شدن حقیقت، خبرنگاران خود را به محل اعزام و با ساکنین مصاحبه کنند.
والسلام.