کد خبر: ۶۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در فارس:

تطهیر فتنه گران توسط یک ورشکسته سیاسی و اخلاقی از بدبختی مردم شیراز است/ مراقب 9 دی نباشیم مثل غدیر فراموش می شود

فتنه88 ضایعات و هزینه‌های فراوانی از جمله تحریم‌ها را برجا گذاشت و کشور از رشد و بالندگی بازماند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به حماسه ۹دی سال ۸۸ گفت: ۹ دی، مسئله مربوط به یک مجموعه، جناح، دسته و گروه در مملکت نبود بلکه ۹ دی پیروزی نظام اسلام بر نظام استکبار و استبداد در حرکت و جریان ۸ ماهه بود.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت 9دی اظهار کرد: فتنه ۸۸ که کلید خورد دقیقا یک تقابل بود بین نظام استکباری جهان و نظام جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران که این کشمکش، درگیری، تنازع و تقابل ۸ ماه به طول کشید و در این ۸ ماه ضایعات فراوانی بر کشور و مردم ما وارد شد.

وی با بیان اینکه فتنه 88 و کشمکش‌ها و تقابل هشت ماهه ضایعات و هزینه‌های فراوانی از جمله تحریم‌ها را برجا گذاشت و کشور از رشد و بالندگی بازماند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران می‌توانست بهره‌برداری عظیمی از حضور 40 میلیون نفر پای صندوق رأی یعنی بیشترین میزان مشارکت در انتخابات در سطح دنیا داشته باشد و از آن به عنوان یک اهرم در تمام معادلات منطقه‌ای و جهانی استفاده کند اما دشمنان، نظام را درگیر مسائل خاصی کردند که ۹ دی پایان این ماجرا بود یعنی در این تقابل پیروزی امت اسلامی رقم خورد و نظام استکباری دست‌های خود را بالا برد و شکست خود را با تمام وجود پذیرفت.

آیت‌الله ایمانی حماسه 9دی را دارای اهمیت بسیار و در قد و قواره 22بهمن یعنی روز پیروزی نظام اسلامی بر نظام استبدادی و سلطه عنوان و اظهار کرد: نهم دی‌ماه همه مردم ایران و همان ۴۰ میلیون نفری که به نظام اسلامی رأی داده بودند وارد صحنه حرکت، تلاش و برنامه‌ریزی و مقابله با نظام استکباری شدند که نباید این حماسه را سبک و کوچک تصور کنیم چراکه دنیای استکبار با آن همه برنامه‌ریزی‌های عظیمی که از قبل انجام داده بودند، در مقابل ما به زانو درآمدند.

وی به پیام نوروزی رئیس جمهور آمریکا در سال 88 و سخن گفتن از وقایع پیش رو در ایران و پای کار آمدن دشمن با تمام قوا اشاره و تصریح کرد: احتمال دارد بعد از مدتی حادثه ۹ دی را وارونه نشان دهند و به عنوان یک حادثه علیه نظام و به عنوان ضعف نظام معرفی کنند چراکه قدرت نرم در وارونه نشان دادن حقیقت‌ها قدرت زیادی است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه نباید از قدرت نرم غافل شد، گفت: وقتی امام حسین(ع) را به عنوان خارجی معرفی می‌کنند و مردم هم این را می‌پذیرند، هیچ بعید نیست که ۹ دی را به عنوان یک نقطه تاریک نظام معرفی کنند بنابراین نباید برخورد ما با ۹ دی یک برخورد سطحی و عادی باشد.

آیت‌الله ایمانی از قدرت و نقش مقام معظم رهبری به عنوان عظیم‌ترین مولفه‌ای که در شکل‌گیری حماسه 9دی اثرگذار بود، یاد کرد و افزود: قدرت رهبری بود که این ۸ ماه مسائل را هدایت کرد و از ظرفیت‌های موجود نظام حداکثر استفاده را برد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نظام قدرت و ظرفیتی دارد که تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب از این ظرفیت‌ها خوب استفاده کردند و تهدید عظیم براندازی را به یک فرصت بلند در حد 22 بهمن تبدیل کردند و باید به این امامت، رهبری و قدرت مدیریت به‌عنوان مهم‌ترین و اثرگذارترین قضیه باید توجه دقیق داشته باشیم.

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر لزوم تبیین ابعاد حماسه 9 دی عنوان کرد: باید این واقعیت برای جامعه ما تبیین شود و مردم بدانند نظامی که 7 دهم درصد اختلاف آرا در انتخابات را حفظ می‌کند، برای رأی مردم احترام قائل است چنانچه در انتخابات اخیر مشاهده کردیم که کمتر از 700 هزار رأی اختلافی بود و نظام این احترام به رأی مردم را به جا آورد لذا آیا این درست است که عده‌ای آن را متهم کنند که 13 میلیون رأی را جابجا کرده است؟ و بعد هم افراد یاوه‌گویی برای تطهیر سران فتنه در مجامع مختلف تلاش کنند و کسی هم در مقابل آن‌ها نمی‌ایستد که با سند اعلام کند نظام حاضر نشد 7دهم درصد اختلاف رای را بالا یا پایین کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: نظامی که اینقدر برای رعایت عدالت تلاش می‌کند را می‌خواهند متهم کنند و بعد از 5 سال دوباره افرادی این مسائل را مطرح می‌کنند لذا ما باید تمام امکانات خود را به کار گیریم تا مسئله 9 دی را در جایگاه خود قرار دهیم.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از ابزار هنر در تبیین ابعاد حماسه 9 دی تأکید کرد و افزود: هر کاری که در قالب هنر قرار نگیرد، گم می‌شود لذا هنرمندان ما در قالب شعر، فیلم، نثر خاص و غیره مسئله 9 دی را برای نسل‌های آینده بازگو و حفظ کنند زیرا حماسه 9 دی سند هویت یک ملت است و بصیرت یک جامعه و ملت را بازگو می‌کند و قدرت مقابله نرم یک ملت با نظام استکباری جهان است که هم در عرصه سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری مقابله کرد و پیروز شد و جشن پیروزی خود را در 9 دی گرفت که به برکت خون امام حسین(ع) و شهادت ایشان این پیروزی عظیم نصیب امت اسلامی شد.

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: باید تمام صاحبان اندیشه در فضای مجازی کار کنند و فعالیت‌های مختلفی را برای مقاطع مختلف سنی و رده‌های گوناگون با الفبای خود آن‌ها انجام دهند که این رسالت، تعهد و مسئولیتی است که امروز به عهده ما گذاشته شده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه صدا و سیما و مطبوعات تأثیر اساسی در این زمینه دارند، گفت: باید چهره‌های اثرگذار استان، مصاحبه‌های مطبوعاتی داشته باشند و مسائلی که انتخابات را زیرسوال برد مورد ارزیابی قرار گیرند و فعالیت‌هایی که دشمن در این مدت 8 ماه و قبل از آن انجام داد، برای جامعه بازگو شود و این تعهدی است که ما باید ادای آن را به عهده بگیریم و اگر انجام ندهیم فردا دیر است.

آیت‌الله ایمانی ضمن بیان اینکه هنوز 30 سال از رحلت امام خمینی(ره) نگذشته اما به اسم خاطره، یادداشت و دلنوشته یک سری قضایای غیرواقعی را انعکاس می‌دهند، بر حفظ و مستندسازی وقایع 9دی تاکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید با چنگ و دندان حماسه 9 دی را حفظ کنیم، گفت: در کتب درسی ما باید تحلیلی برای دانشجویان، دانش‌آموزان، کودکان، حوزویان و اقشار مختلف مردم درباره حماسه 9 دی بیان شده و همچنین نمایشگاه‌های کتاب و سی دی در این باره در مکان‌های مختلف برگزار شود.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به وقوع برخی از وقایع در 16 آذر امسال در کشور گفت: اغلب سخنرانی‌های مراسم روز دانشجو وسیله‌ای برای تطهیر سران فتنه بود و مسائلی که شاهد آن بودیم، مشخص کرد که عده‌ای می‌خواهند 9 دی فراموش شود؛ در شیراز هم علی‌رغم پیش‌بینی‌های انجام شده این کار توسط یک ورشکسته سیاسی و اخلاقی انجام گرفت و این یک عیب، بدبختی و ننگی برای جامعه شیراز و مردم اصیل و فرهنگ‌پرور استان فارس بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر چهره بلندی از اصلاحات آمده بود و با استدلال سخن می‌گفت و مسائل اساسی نظام و خطوط قرمز را رعایت می‌کرد مشکلی نبود اما اینکه فردی با آن سوابق بیاید و از تمام خطوط قرمز نظام بگذرد و هیچ‌کس جلوی او نایستد، این یک ننگ برای مسئولان است که در حضور چهره‌های مختلف و در شیراز چنین حرکتی رخ دهد و امیدواریم این تجربه تلخ برای آینده کارساز باشد هرچند باور هم نمی‌کنم چون از این تجارب تلخ در گذشته فروان داشتیم و درس عبرت هم نگرفتیم.

وی تأکید کرد: برنامه‌های 9 دی را باید با جدیت دنبال شود و تمام عناصر فرهنگی کارهای خود را به جامعه ارائه دهند و بدانند اگر مراقب 9 دی نباشیم، مانند غدیر مورد هجوم دیگران قرار خواهد گرفت و فراموش می‌شود.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: باید کاری کنیم که حماسه 9دی به عنوان سند افتخار ملی ما باقی بماند و این مقابله و رودررویی بسیار شکننده‌ای که 8 ماه در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بین نظام جمهوری اسلامی و نظام استکباری برقرار شد و به پیروزی نظام منتهی شد را بتوانیم برای نسل‌های آینده حفظ و نگهداری کنیم.

نظرات بینندگان