کد خبر: ۶۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در فارس:

عده ای در فارس تحت پوشش اعتدال دنبال تطهیر سران فتنه هستند/ سکوت خواص خیانتی نابخشودنی است

دستگاه قضایی به طور حتم به وظیفه خود عمل می کند و ما نیز پیگیر کار هستیم.
به گزارش شیرازه، آیت الله اسد الله ایمانی عصر چهارشنبه در نشست خبری اتفاقات اخیر در روز دانشجوی شیراز یادآور شد: کشور ما در سال 88 با یک اتفاق روبه رو شد که مشکلات و مسائل مختلفی را برای نظام و جامعه به همراه داشت در حالیکه اگر این اتفاق روی نداده و یا از مجاری قانونی پیگیری شده بود اتفاقی مبارک و یک اهرم اثرگذار برای نظام بود.

وی تصریح کرد: اگر این اتفاق روی داده بود فرصتی بزرگ برای چانه زنی می شد در حالیکه چنین نشد و حرکت آن موقع به تحریم های کمرشکن و درگیر شدن جامعه طی هشت ماه با مشکلات منجر شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه مدیریت رهبری، بصیرت مردم و عشق به امام حسین(ع) مشکلات را برطرف کرد، گفت: پس از هشت ماه جنگ نرم ملت ما در 9 دی به پیروزی رسیدند اما امروز گروهی به دنبال ایجاد کردن همان فضا به گونه ای دیگر هستند.

آیت الله ایمانی افزود: امروز گروهی به دنبال بهره گیری از فضای اعتدال برای تطهیر چهره فتنه گران با برنامه ریزی متعدد در کشور هستند.

وی با بیان اینکه دیدگاه اسلام در خصوص فتنه مشخص است، تاکید کرد: 60 بار کلمه فتنه و مشتقات در قرآن کریم آمده که تنها 30 بار کلمه فتنه به تنهایی اشاره شده که معنی آن نیز وارونه نشان دادن واقعیت، حقایق و ایجاد مشکلات و انحراف است.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: فتنه با همین ویژگی ها به نام تقلب در کشور ما شروع شد و امروز می خواهند با دگرگونی در واقعیت و حقیقت تطهیر چهره سران فتنه را داشته باشند.

آیت الله ایمانی افزود: گروهی هستند که می خواهند با استفاده از فضای موجود در کشور چهره خدوم برای اهالی فتنه طراحی کنند و برای رفع حصر خانگی تلاش و حتی جشن پیروزی برگزار کنند که در این میان سکوت خواص خیانت است.

وی تاکید کرد: در فارس هم چنین مباحثی در حال شکل گیری است طی چند ماه گذشته شاهد رفتارهایی در این راستا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه شخصی در شیراز سخنرانی کرده که در حد نظام نیست، گفت: این فرد با سخنان خود در جمعی می خواست که چهره سران فتنه را تطهیر و به عنوان یک چهره ارزشی و مقدس نشان دهد.

آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه استان فارس محلی برای اینگونه فعالیت ها نیست، گفت: عدم توجه مسئولین چنین حادثه ای را رقم زد، پس از آن عده ای به دنبال جبران این اشتباه و عده ای نیز دامن خود را از این اتفاق تبرئه کردند.

وی افزود: باید توجه داشت که این حرکت دشمنان به اتمام نرسیده و مسئولین و خواص باید توجه داشته باشند که دیگر از اینگونه موارد در استان فارس تکرار نشود.

امام جمعه شیراز یادآور شد: شیراز از گذشته تاکنون این ویژگی را بر کل کشور داشته که بسیاری از اتفاقات را قبل از شروع در شیراز محک می زدند بنا بر این همگان باید در این راستا دقت لازم داشته باشند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: با توجه به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است دیگر نباید اینگونه موارد در این شهر و استان تکرار شود.

وی تاکید کرد: بحث ما بازدارندگی از اینگونه رفتارها است که در این راستا سکوت خواص خیانتی بزرگ است.

افراد متخلف در حادثه روز دانشجو معرفی می شوند

در ادامه این نشست مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، در خصوص مشخص بودن افرادیکه مجوز به این سخنران داده بودند، گفت: دستگاه قضایی استان فارس طی چند روز گذشته به طور جد پیگیر برخورد با مسئولین این اتفاق است.

حجت الاسلام والمسلمین امین رصاف تاکید کرد: افراد مختلفی در این اشتباه نقش داشتند و نباید هیچگونه فرافکنی روی دهد بلکه مسئولین باید از مردم معذرت خواهی کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی به طور حتم به وظیفه خود عمل می کند و ما نیز از طریق دادستان ویژه روحانیت پیگیر کار هستیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با تشکر از حرکت سریع دانشجویان بسیجی در اعتراض به حضور چنین سخنرانی، گفت: اینگونه حساسیت ها باید در شیراز و استان فارس ادامه داشته باشد زیرا این شهر جایی برای اهالی فتنه نیست.


نظرات بینندگان